(fläkten startar vid 3/4)
Lars G
Skönt, då är det bara resten som "måste" fixas före slalomträffenpatand wrote:På båda våra 924or ligger tempen på första via strecket vid normal landsvägskörning. Jag har bytt termostat på båda bilarna men det har inte hjälpt. Vi hård körning så går tempen upp tills fläkten startar vid 3:e vita sträcket. Så det verkar ju normalt även om det känns konsigt.
Byte av toppackning, planing av topp och byte av remmar.Sahlle_9xx wrote:maverick; har du AC? jag har de på 924:an & det verkar som att fläktarna (jag har 2, vet inte om icke-AC har det?) går in väldigt tidigt för AC-kylans skull? Dom går ju konstant när AC:n är påslagen oxå.
NineFourFour; Min mätare låg vid landsvägkörning exakt i mitten av skalan & ökade något vid hårdkörning & ganska drastiskt vid stående på tomgång, tills fläktarna startade. Nu har jag bytt vattenpump & trots att jag tycker att jag luftat systemet efter alla konstens regler, med framhjulen på ramp, som jag hört ska va bra..., så är det som förut fast ett streck lägre...alltså bara knappt första strecket vid landsvägskörning...
Vad gjorde dom med din bil på verkstaden?
Jag funderar iaf. på att byta termostat...
Ingen AC här inte, här är det pure manlig takluckaSahlle_9xx wrote:maverick; har du AC? jag har de på 924:an & det verkar som att fläktarna (jag har 2, vet inte om icke-AC har det?) går in väldigt tidigt för AC-kylans skull? Dom går ju konstant när AC:n är påslagen oxå.
NineFourFour; Min mätare låg vid landsvägkörning exakt i mitten av skalan & ökade något vid hårdkörning & ganska drastiskt vid stående på tomgång, tills fläktarna startade. Nu har jag bytt vattenpump & trots att jag tycker att jag luftat systemet efter alla konstens regler, med framhjulen på ramp, som jag hört ska va bra..., så är det som förut fast ett streck lägre...alltså bara knappt första strecket vid landsvägskörning...
Vad gjorde dom med din bil på verkstaden?
Jag funderar iaf. på att byta termostat...
Users browsing this forum: No registered users