Ja snygg konstruktion faktiskt, men hur fäste du/ni sidorna i karossen.
Härligt att arbeta med folk som kan även att man bråkar lite ibland. Nästan
lite OCC varning ibland
domkraft kan man glömma
jag körde med travers det kan ta i lite i framkant av huven bara, men har man bara en mjuk stropp funkar det.
skärmtraversen på bilden ser att vara ett mycket elegant bygge
det är väl så man ska göra egentligen.
Har inte gjort jobbet på 944:an men liknande saker på andra bilar, det har funkar med tjocka träreglar och klossar över motorrummet och lastspännare runt motorn eller i någon lyftögla. Det vi ser här är en riktigt lyxlösning
//Magnus
Magnus Karlström
996 C4S -03
BMW 750iL -95
Skoda diesel.. kombi.. vit...
Anledningnen till att det inte användes någon träregelvariant är att det är så tight runt motorn och speciellt vid turbon. samt att öglan som finns i framkant av motorn sitter alldeles för bra för att låtabli att användas.
Sen så är det lättare att lyta motorn en centimeter ifall det behövs och man inte vågar sänka motorbalken längre än vad skruvarna är...
Skulle aldrig lyfta i oljetråget....
Ska man ge sig på oljetrågs varianten lär man inte lyfta bilen så högt och med tanke hur tight det var och hur hårt skruvarna satt är det en svår manöver att ligga under bilen och göra jobbet.
Mina skruvar till kuddarna satt så hårt att vi drog isönder en spärr nyckel....