Bra pris på R-däck Toyo R888(Gatlegala)

924/928/944/968
Message
Author
User avatar
Puppan
S2-Poster
Posts: 222
Joined: 2004-03-30 07:18:46
Contact:

Bra pris på R-däck Toyo R888(Gatlegala)

#1 Post by Puppan »

Halloj

Jag har lyckats knåpa ihop lite bra priser på R888 hos min lokala däckhandlare..
Nedan kommer ett smakprov på storlekar som passar våra härliga Porschar.. Toyo har tillgång till rdäck ner i storlekar som 13 tum och upp till grymma 19 tum!!

R888 kan verkligen mäta sig med dom värsta R-däcken från Michelin och Yokohama..

Jag är glad att ha kunnat fixa iallafall hyffsade priser på dessa!
Nu hoppas jag fler får möjlighet att åka R888 R-däck! :P

Alla priser är på R888 och ink moms och rabatt.
Monterat och klart på bilen !!!

205/50/15 1019:-

215/50/16 1659:-
225/50/16 1719:-

225/45-17 1849:-
255/40-17 2299:-
235/40-18 2519:-
265/35-18 2799:-

Och brutala
335/30/18 4069:-
295/30/19 4069:-


Kontakta mig
eller
Kallhälls Däckservice
Enköpingsvägen 199
Järfälla(vid hydromacken)
08-58350531 (Hälsa från Puppan)


Mvh
Pete
Nu:
Porsche 996 TurboCup II Spezial
Tidigare:
Porsche 944 TurboCup Spezial
Revline Racing // - http://www.revline.se
Pure watercooled Porsche POWER!
3L, Garrett GTBB35/40, 3 inch exhaust, TIAL WG, GREDDY Blow off, PPF intake, Milledge Camshaft, Darton Sleeves, JE Pistons, Carillo Rods, NIRA ECU, 044 Fuelpump, Large IC, Leda coilover chassie, 996 Supercup big brakes. It all comes down to a REALLY FAST allround sportscar with the capability to whitout sweat whip most Ferrari ASSes!!
.....

User avatar
Petrus
Addict
Posts: 2036
Joined: 2006-02-20 12:51:52
Telefon: 0701422302
Bilmodell: Porsche 951
Årsmodell: 1987
Location: Stockholm
Contact:

#2 Post by Petrus »

Bra priser! :d=:

Har precis skickat en offertförfrågan för däck. Mina bilar har följande däckdimensioner:

944 har
Fram: 205-45/15
Bak: 255-60/15

951 har
Fram: 225-35/18
Bak: 285-30/18



Jag ska se vad jag får för priser via min kontakt.

// Petrus

Rikard
Addict
Posts: 1713
Joined: 2004-03-29 19:10:36
Bilmodell: 996 turbo, 718 Cayman
Årsmodell: Vet ej
Contact:

#3 Post by Rikard »

Tack Puppan

Bra priser!

Rikard
Rikard Sjöholm
Bor i Lidköping
Har en grafitgrå turbo -86 -SÅLD-
Har en 911 turbo -03
Har en 718 Cayman -17
PCS 8228
PCS 996/997/991 turboregistret

erc
NA-Poster
Posts: 43
Joined: 2007-03-27 17:03:26
Bilmodell: 964 630
Årsmodell: 1993
Contact:

#4 Post by erc »

Vad är det egentligen som definierar ett R-däck? Finns det någon märkning?
19 år utan 944.

User avatar
Karl Birgander
Addict
Posts: 6556
Joined: 2006-03-12 21:01:55
Telefon: 0737168502
Bilmodell: 944 S2
Årsmodell: 1990
Location: Älvängen
Contact:

#5 Post by Karl Birgander »

erc wrote:Vad är det egentligen som definierar ett R-däck? Finns det någon märkning?
Treadwear (ungefär slitstyrkeindex) är betydligt lägre på r-däck vanligt är kanske 40-100, där vanliga gatdäck i rejält sportig modell brukar ligga på omkring 140-240, och tråkiga däck ännu högre.
Stommen är betydligt styvare,
R-däck har också ett helt annat temperaturområde (hala när det är kallt, UNDERBARA när dom är varma)

EDIT: ändrade lite på gränserna.
Last edited by Karl Birgander on 2007-04-19 20:00:49, edited 2 times in total.
Leksak: Porsche 944 S2 -90
Min bruks: BMW 320dT -08
Fruns bruks: BMW 120iAM -10
Sommarglid: BMW 320iM cab -99 (E36)

User avatar
Puppan
S2-Poster
Posts: 222
Joined: 2004-03-30 07:18:46
Contact:

#6 Post by Puppan »

Rikard wrote:Tack Puppan

Bra priser!

Rikard


Det är ju kul med positiv feedback!
Det är ju bra om vi blir fler som får åka fina Rdäck! :-)

/pete
Nu:
Porsche 996 TurboCup II Spezial
Tidigare:
Porsche 944 TurboCup Spezial
Revline Racing // - http://www.revline.se
Pure watercooled Porsche POWER!
3L, Garrett GTBB35/40, 3 inch exhaust, TIAL WG, GREDDY Blow off, PPF intake, Milledge Camshaft, Darton Sleeves, JE Pistons, Carillo Rods, NIRA ECU, 044 Fuelpump, Large IC, Leda coilover chassie, 996 Supercup big brakes. It all comes down to a REALLY FAST allround sportscar with the capability to whitout sweat whip most Ferrari ASSes!!
.....

User avatar
Eddie Varvstopp
Addict
Posts: 1412
Joined: 2004-03-29 17:06:51
Bilmodell: 944
Årsmodell: 1984
Location: Kävlinge
Contact:

#7 Post by Eddie Varvstopp »

Treadwear på "trippel-åttorna" jag precis fått hem ligger på 100 :wink: :D
Edvin Persson
944 N/A -84 | MSCC - PCS #8526 PCSR | Sponsorer: Autoexperten Lund - FHRacing | Min Blogg: http://eddievarvstopp.se

User avatar
Karl Birgander
Addict
Posts: 6556
Joined: 2006-03-12 21:01:55
Telefon: 0737168502
Bilmodell: 944 S2
Årsmodell: 1990
Location: Älvängen
Contact:

#8 Post by Karl Birgander »

Eddie Varvstopp wrote:Treadwear på "trippel-åttorna" jag precis fått hem ligger på 100 :wink: :D
Tack, ändrade mitt inlägg ovan.

"Dude" på rejsa som är däckhandlare skrev dock att "r-däck oftast ligger under 100 i TW"


40 är vad jag nu läst gränsen för att ett däck ska få bli DOT märkt i USA.
Leksak: Porsche 944 S2 -90
Min bruks: BMW 320dT -08
Fruns bruks: BMW 120iAM -10
Sommarglid: BMW 320iM cab -99 (E36)

User avatar
Eddie Varvstopp
Addict
Posts: 1412
Joined: 2004-03-29 17:06:51
Bilmodell: 944
Årsmodell: 1984
Location: Kävlinge
Contact:

#9 Post by Eddie Varvstopp »

Karl Birgander wrote:[quoteTack, ändrade mitt inlägg ovan.

"Dude" på rejsa som är däckhandlare skrev dock att "r-däck oftast ligger under 100 i TW"
...
Jag blev också lite förvånad efter att ha "forskat" på rejsa.

Nu skall jag vara tyst och hålla mig till topic, bra priser Puppan :D .
Edvin Persson
944 N/A -84 | MSCC - PCS #8526 PCSR | Sponsorer: Autoexperten Lund - FHRacing | Min Blogg: http://eddievarvstopp.se

User avatar
patand
Moderator & Raceputte
Posts: 25406
Joined: 2004-05-03 14:00:48
Bilmodell: 924 Turbo
Årsmodell: 1980
Location: Oxelösund
Contact:

#10 Post by patand »

Kanonbra priser puppan! T.om lägre än vad jag fick med rabatt hos goagubbarracing. Jag gav 1100/st inklusive frakt men exklusive montering för 205/50-15 R888 och då var det det billigaste jag lyckades hitta! :D

Hur länge kommer dessa priser gälla? Om 1-3 år är det ju dags för nya däck igen... :roll:
Patrik PCS #9071
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;

Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]

snugge
Turbo-Poster
Posts: 808
Joined: 2007-03-05 02:13:14
Bilmodell: volvo

#11 Post by snugge »

Last edited by snugge on 2008-03-11 21:54:14, edited 1 time in total.

User avatar
Cédric
Addict
Posts: 4717
Joined: 2004-09-20 22:10:24
Bilmodell: 924 turbo, 924
Årsmodell: 1980
Location: Stockholm
Contact:

#12 Post by Cédric »

Jag kör ju inte på dessa, men väl andra r-däck. Det viner mer när man kör på väg, men inte mycket. Blött väglag är inga problem än så länge, har kört i snudd på monsunregn utan att det blev jobbigt. Däremot vid strax över nollstrecket på termometern, då blir det halt. Det jobbiga med rdäcken på gatan tycker jag är styvheten. Det spårar rätt friskt med lite mer aggresiv camber. Samt att det blir en hel del stötigare.

Glömmde tillägga att det var en riktigt bra rabbat, och riktigt bra geografiskt läge. Hoppas rabatten håller sig kvar ett halvår-år. Då blir jag glad :)

User avatar
patand
Moderator & Raceputte
Posts: 25406
Joined: 2004-05-03 14:00:48
Bilmodell: 924 Turbo
Årsmodell: 1980
Location: Oxelösund
Contact:

#13 Post by patand »

snugge wrote:jag förstår att detta är ypperliga bandäck.
men hur är dessa att köra på gata med? blir man döv? och om det är blött väglag ute, åker man i diket?
Jag hade förra året och året innan R881 som är föregångar till R888 och körde rätt mycket gata med dessa till och från gasglada möten. Det var inga problem direkt, men med vanliga gatdäck är bilen mindre bullrig, mindre stötig och dessutom känner jag mig säkrare med mer mönster i regn.

Min bil är ju dock väldigt bananpassad i chassiet så med mer gatanpassat chassie tror jag man märker mindre av de hårda sidorna i R-däcken, på min bil är det ju nästan bara däcken som fjädrar känns det som.

Angående köra i regn så är det ju bara att sänka farten, det är ju inte mycket mönster på R-däcken. Men man måste såklart tänka på det när det öser ner från himlen. Jag körde dock i monsunregn med slitna R-däck förra sommaren och överlevde (rejält sänkt fart). :)
Patrik PCS #9071
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;

Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]

User avatar
Karl Birgander
Addict
Posts: 6556
Joined: 2006-03-12 21:01:55
Telefon: 0737168502
Bilmodell: 944 S2
Årsmodell: 1990
Location: Älvängen
Contact:

#14 Post by Karl Birgander »

Bananpassat chassi eller inte, r-däck är inte komfortdäck.
Undvik grusvägar också, speciellt om du varit lite gasglad... :roll:

Regn är inga problem alls, bara man tar med det bedömningen när man kör,
det går helt enkelt inte att köra så fort utan risker.

Breda r-sulor bak ger mycket vägljud i våra bilar...
Leksak: Porsche 944 S2 -90
Min bruks: BMW 320dT -08
Fruns bruks: BMW 120iAM -10
Sommarglid: BMW 320iM cab -99 (E36)

User avatar
Cédric
Addict
Posts: 4717
Joined: 2004-09-20 22:10:24
Bilmodell: 924 turbo, 924
Årsmodell: 1980
Location: Stockholm
Contact:

#15 Post by Cédric »

Juste, grussprutet. Mina skärmar är renblästrade på insidan och i bakkant. Det blir ett sånt sjukt grussprut med rsulorna.

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users