Banansvamp wrote:Om man har en 19mm Krängningshämmare bak passar bussningar från främre Krängningshämmaren på en Volkswagen 1303 eller 1302. Byglarna/klämmorna är även de likadana (till alla diametrar)
Nja...
Bussningarna och byglarna ser helt olika ut fram och bak på Porsche, hur det ser ut på en bubbla har jag noll koll på.
-Siktar på 450 hk-
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.
Erol wrote:Bussningarna och byglarna ser helt olika ut fram och bak på Porsche, hur det ser ut på en bubbla har jag noll koll på.
Men han skriver väl inte att det ser likadant ut fram som bak på Porschen utan att bussningarna från främre krängaren på bubblan passar bak på Porschen?
patand wrote:
Men han skriver väl inte att det ser likadant ut fram som bak på Porschen utan att bussningarna från främre krängaren på bubblan passar bak på Porschen?
Jo det var precis så jag menade Ursäkta om jag var lite otydlig.
patand wrote:
Men han skriver väl inte att det ser likadant ut fram som bak på Porschen utan att bussningarna från främre krängaren på bubblan passar bak på Porschen?
Jo det var precis så jag menade Ursäkta om jag var lite otydlig.
Ursäktar om jag var otydlig, men efter som byglarna och bussningarna har helt olika utformning fram respektive bak på Porschen så har jag svårt att tro att en bussning från en bubblaframvagn skulle passa rakt av på Porschen. För även om bubblans framvagn kan vara snarlik Porschens, så ser det helt olika ut på de olika fästena (fram/bak)
Bakre bussningen är typ fyrkantig och delad/skuret snitt i, den främre är rund och utan snitt.
Men har du en bild på nämnda bubblabussning så kan vi kanske avgöra om den eventuellt skulle gå att få dit.
-Siktar på 450 hk-
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.
Freddie_81 wrote:Hjulcylindrar till trummor bak på 924 har Biltema art nr: 664934.
Med vänlig hälsning, Fredde
Har dessa samma "kolv"dimension som original?
Nej de har de inte, dessa är på 17mm.
För brukskörning är dessa helt OK men man bör byta på båda sidor samtidigt.
Eftersom kolvarna är mindre på dessa än original (19mm) så kommer bromskraften bak att bli lägre.
/Jan
ps billiga renoveringssatser borde man kunna hitta bland VW eftersom vissa (äldre) modeller av bubblan har samma kolvdiameter som 924. dock så har jag inte ännu köpt in någon sådan renoveringsats. De "rätt" bromscylindrarna finns på tyska ebay. Dock så är de "billiga" dyra i frakt och de "dyra" billiga i frakt... men någon dag kanske man köper ett par till bilen. Men eftersom den inte kommer att rulla på bana så är det kanske bortkastade pengar.
Köper man en komplett reflektor till golf 1 så måste man bytat infästningarna (skifta även fjäder och justerskruvar) till 944:an original, annars blir den för hög och täcklocket passar inte.