Som rubriken lyder.
Kommunikation helst via sms på 0701-422302
Mvh Petrus
Slangarna från styrsevo-oljabehållare (951, 1987)
- Petrus
- Addict
- Posts: 2036
- Joined: 2006-02-20 12:51:52
- Telefon: 0701422302
- Bilmodell: Porsche 951
- Årsmodell: 1987
- Location: Stockholm
- Contact:
Slangarna från styrsevo-oljabehållare (951, 1987)
Hook w. me on http://www.facebook.com/PeRuuth
Hook w. my 951 on http://www.facebook.com/porsche951kmrb
Hook w. my 951 on http://www.facebook.com/porsche951kmrb
- DLS
- Addict
- Posts: 3240
- Joined: 2004-07-06 13:29:23
- Bilmodell: 944 Turbo
- Årsmodell: 1990
- Location: Vingåker
- Contact:
Re: Slangarna från styrsevo-oljabehållare (951, 1987)
Kollat med sanden?
Johan
PCS: 9407
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4256]Porsche 944 Turbo -90[/url]
PCS: 9407
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4256]Porsche 944 Turbo -90[/url]
- Petrus
- Addict
- Posts: 2036
- Joined: 2006-02-20 12:51:52
- Telefon: 0701422302
- Bilmodell: Porsche 951
- Årsmodell: 1987
- Location: Stockholm
- Contact:
Re: Slangarna från styrsevo-oljabehållare (951, 1987)
Jag ringde honom men just då hade han ingenting på hyllan.DLS wrote:Kollat med sanden?
Hittade npgra st på laga.se men tyckte att dom var också orimligt dyra.
Det finns en affär här i Västberga (södra Stockholm) som säljer slangar i alla möjliga dimensioner.
Undrar om det är nödvändigt att ha just en Porsches slang. Kanske räcker det med en "vanlig" slang?
Hook w. me on http://www.facebook.com/PeRuuth
Hook w. my 951 on http://www.facebook.com/porsche951kmrb
Hook w. my 951 on http://www.facebook.com/porsche951kmrb
- DLS
- Addict
- Posts: 3240
- Joined: 2004-07-06 13:29:23
- Bilmodell: 944 Turbo
- Årsmodell: 1990
- Location: Vingåker
- Contact:
Re: Slangarna från styrsevo-oljabehållare (951, 1987)
Det är möjligt att det går med en vanlig slang men den måste nog vara väldigt mjuk o böjligt då det är några böjar på original slangen o det är väl därför den är så dyr.Petrus wrote:Jag ringde honom men just då hade han ingenting på hyllan.DLS wrote:Kollat med sanden?
Hittade npgra st på laga.se men tyckte att dom var också orimligt dyra.
Det finns en affär här i Västberga (södra Stockholm) som säljer slangar i alla möjliga dimensioner.
Undrar om det är nödvändigt att ha just en Porsches slang. Kanske räcker det med en "vanlig" slang?
Johan
PCS: 9407
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4256]Porsche 944 Turbo -90[/url]
PCS: 9407
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4256]Porsche 944 Turbo -90[/url]
- Erol
- Moderator
- Posts: 4350
- Joined: 2005-12-20 14:11:36
- Bilmodell: 951 Snart körbar
- Årsmodell: 1986
- Location: Eskilstuna
- Contact:
Sv: Slangarna från styrsevo-oljabehållare (951, 1987)
Slangen måste även vara ordentligt armerad, då det är skapligt tryck i dessa under drift.
-Siktar på 450 hk-
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.
Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.
Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600
- Karl Birgander
- Addict
- Posts: 6556
- Joined: 2006-03-12 21:01:55
- Telefon: 0737168502
- Bilmodell: 944 S2
- Årsmodell: 1990
- Location: Älvängen
- Contact:
Re: Sv: Slangarna från styrsevo-oljabehållare (951, 1987)
Den mellan behållare och pump är väl inte direkt något tryck i? Bara självfall från behållaren.Erol wrote:Slangen måste även vara ordentligt armerad, då det är skapligt tryck i dessa under drift.
Jag tror på att åka till närmaste Hydroscand/slangsnabben och säga vad du ska ha den till och att den ska vara böjlig och vilka mått som gäller.
Leksak: Porsche 944 S2 -90
Min bruks: BMW 320dT -08
Fruns bruks: BMW 120iAM -10
Sommarglid: BMW 320iM cab -99 (E36)
Min bruks: BMW 320dT -08
Fruns bruks: BMW 120iAM -10
Sommarglid: BMW 320iM cab -99 (E36)
- Petrus
- Addict
- Posts: 2036
- Joined: 2006-02-20 12:51:52
- Telefon: 0701422302
- Bilmodell: Porsche 951
- Årsmodell: 1987
- Location: Stockholm
- Contact:
Re: Slangarna från styrsevo-oljabehållare (951, 1987)
Jag tänkte också att det kan inte vara något högre tryck i den slangen.
Däremot måste den tåla hettan från motorn.
Däremot måste den tåla hettan från motorn.
Hook w. me on http://www.facebook.com/PeRuuth
Hook w. my 951 on http://www.facebook.com/porsche951kmrb
Hook w. my 951 on http://www.facebook.com/porsche951kmrb
- Karl Birgander
- Addict
- Posts: 6556
- Joined: 2006-03-12 21:01:55
- Telefon: 0737168502
- Bilmodell: 944 S2
- Årsmodell: 1990
- Location: Älvängen
- Contact:
Re: Slangarna från styrsevo-oljabehållare (951, 1987)
Petrus wrote:Jag tänkte också att det kan inte vara något högre tryck i den slangen.
Däremot måste den tåla hettan från motorn.
Som sagt, knalla in på hydroscand och ha koll på mått och omständigheter.
Dom har slangar till allt på denna jord, så en gammal bil är nog inga problem.
Leksak: Porsche 944 S2 -90
Min bruks: BMW 320dT -08
Fruns bruks: BMW 120iAM -10
Sommarglid: BMW 320iM cab -99 (E36)
Min bruks: BMW 320dT -08
Fruns bruks: BMW 120iAM -10
Sommarglid: BMW 320iM cab -99 (E36)
Who is online
Users browsing this forum: No registered users