Vad för burk under ratten?

Teknik & Trim forum för 924, 944, 968 och 928
Post Reply
Message
Author
Sinqe
NA-Poster
Posts: 11
Joined: 2006-05-07 18:20:33
Contact:

Vad för burk under ratten?

#1 Post by Sinqe »

Hej,

Kröp omkring i min nyinköpta 944 S2 -89. Under ratten, ovan pedalerna, på förarsidan hittade jag en skum burk med två switchar/vippor på (se bild).

Någon som vet vad lådan är för något och vad switcharna gör? Har Porsche orginallarm om det kan höra ihop...

Mvh
Gustav
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

User avatar
patand
Moderator & Raceputte
Posts: 25406
Joined: 2004-05-03 14:00:48
Bilmodell: 924 Turbo
Årsmodell: 1980
Location: Oxelösund
Contact:

#2 Post by patand »

Välkommen till forumet! :) Vet tyvärr inte vad det kan vara för switchar du hittat, men de ser ju inte ut att vara porsche original iaf...
Patrik PCS #9071
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;

Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]

User avatar
Mårten
Addict
Posts: 1436
Joined: 2005-07-26 07:36:58
Telefon: 0706505189
Bilmodell: 944 turbo
Årsmodell: 1988
Location: Borås
Contact:

#3 Post by Mårten »

Hej och hallå

Håller med Patrik, det där ser hembyggt ut, hör med förre ägaren direkt!

/M
Ulf "Mårten" Mårtensson
PCS # 9702
951 -88
Sandéns WG med hårdare fjäder, Bengts chip inkl 3 bar bränsleregulator & pysventil för högre laddtryck. Ingen kat. Bosch 044 bränslepump. S2-låda med lägre utväxling. Bilstein ClubSport kit. Momo RS 2 GT stolar. 911 3,6 turbokoppling.

Min biltråd: 951 - Jag har sparat sen jag var 12...

User avatar
DLS
Addict
Posts: 3240
Joined: 2004-07-06 13:29:23
Bilmodell: 944 Turbo
Årsmodell: 1990
Location: Vingåker
Contact:

#4 Post by DLS »

en del försäkringsbolag kräver en dold huvudströmbrytare, kanske är det en sån.
eller så kanske det är nått hemmabyggt billarm?
Johan
PCS: 9407
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4256]Porsche 944 Turbo -90[/url]

User avatar
Mårten
Addict
Posts: 1436
Joined: 2005-07-26 07:36:58
Telefon: 0706505189
Bilmodell: 944 turbo
Årsmodell: 1988
Location: Borås
Contact:

#5 Post by Mårten »

Om det är en "dold" huvudströmbrytare så är den ju inte speciellt väl dold... Då har jag mycket bättre ideer!
/M
Ulf "Mårten" Mårtensson
PCS # 9702
951 -88
Sandéns WG med hårdare fjäder, Bengts chip inkl 3 bar bränsleregulator & pysventil för högre laddtryck. Ingen kat. Bosch 044 bränslepump. S2-låda med lägre utväxling. Bilstein ClubSport kit. Momo RS 2 GT stolar. 911 3,6 turbokoppling.

Min biltråd: 951 - Jag har sparat sen jag var 12...

User avatar
Göran_J
S-Poster
Posts: 186
Joined: 2005-10-15 16:40:32
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Älvängen
Contact:

#6 Post by Göran_J »

En del försäkringsbolag krävde en dold startspärr. För det mesta en brytare till bränslepumpen(vi satte en i askfatet på 924:an). Men här var det ju två brytare så det är nog någonting annat.
Porsche 944 -85/2
PCS 3791

Sinqe
NA-Poster
Posts: 11
Joined: 2006-05-07 18:20:33
Contact:

#7 Post by Sinqe »

Jag ska försöka få tag på förra ägaren och höra med honom. Återkommer med hans eventuella svar. Under tiden får ni gärna fortsätta komma med goda ideér och gissningar, tack!

// Gustav

User avatar
Hultberg
S-Poster
Posts: 171
Joined: 2005-10-30 23:16:30
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Göteborg
Contact:

#8 Post by Hultberg »

På moppen hade jag en varvtalsregulator som man kunde slå på vid besök av farbror polisen - hade en likadan vippa iaf. Tveksamt om det är det dock.. haha. :D
Old math teachers never die, they just tend to infinity.

Sinqe
NA-Poster
Posts: 11
Joined: 2006-05-07 18:20:33
Contact:

#9 Post by Sinqe »

Nu har jag kollat med förra ägaren som inte hade en susning om vad det kan vara. Har fipplat lite med switcharna... en av dem är treställig och den andra har två lägen.

// Gustav

User avatar
djungel-Jim
Turbo-Poster
Posts: 696
Joined: 2005-04-05 12:35:52
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Stockholm
Contact:

#10 Post by djungel-Jim »

Du kan inte skruva loss lådan och försöka följa vägen kablarna går?
[url=http://www.djungeljim.com]www.djungeljim.com[/url]
[size=75][b]Porsche 944 turbo '91[/b] [url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4673]Min biltråd![/url]
[i]Kokeln Stage V kullagrad turbo, 3" avgas m. sportkat och magnaflowdämpare, modifierad IC,
MAF, tial 38mm, GReddy Profec B-Spec II, zeitronix bredbandslambda, portad top, större spridare, revline racing chip m.m.[/i][/size]

User avatar
Lasse
Turbo-Poster
Posts: 611
Joined: 2004-05-06 10:29:40
Bilmodell: Saknar en Porsche
Årsmodell: 1991
Location: Strövelstorp
Contact:

#11 Post by Lasse »

Man brukar ju ha en service brytare till larmet.. om den andra kan gå till bränslepumpen? prova o se vad som händer..
Mvh Lasse
Porsche 944 -85B Mogges gamla
Porsche 944 -85b med turbofront. Skrotad
Farsan 944 S2 Cab -90 Såld..
Morsan 944 S -87
Skåne/Strövelstorp

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users