Snacka trimmning?
-
- Turbo-Poster
- Posts: 408
- Joined: 2004-03-29 19:41:58
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Bjärred
- Contact:
Snacka trimmning?
Jag tänker vara med på nästa PCS på Knutan. Om det är någon som är intresserad av att, mellan varven, diskutera hur man får fler kusar i en 951, så kan jag kanske hjälpa till. Ni hittar mig vid en marinblå 951. Det är den som går snabbt på rakorna (men kanske ännu inte så snabbt i kurvorna).
mvh Bengt
0733 362499
mvh Bengt
0733 362499
951-91, egna chip (och alldeles för mycket pengar spenderade)
- DLS
- Addict
- Posts: 3240
- Joined: 2004-07-06 13:29:23
- Bilmodell: 944 Turbo
- Årsmodell: 1990
- Location: Vingåker
- Contact:
- spirou944t
- Turbo-Poster
- Posts: 507
- Joined: 2004-03-30 06:56:17
- Bilmodell: 944 turbo
- Årsmodell: 1986
- Location: Linköping
- Contact:
- djungel-Jim
- Turbo-Poster
- Posts: 696
- Joined: 2005-04-05 12:35:52
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Stockholm
- Contact:
Ta här på forumet så vi alla kan njuta av svarenspirou944t wrote:Ville gärna vara med...men tänkte inte åka ned till Knutan..!!
Det är lite för långt ned, och
Har några funderingar, det kanske går bra att ta några här(eller PM)
MVH


[url=http://www.djungeljim.com]www.djungeljim.com[/url]
[size=75][b]Porsche 944 turbo '91[/b] [url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4673]Min biltråd![/url]
[i]Kokeln Stage V kullagrad turbo, 3" avgas m. sportkat och magnaflowdämpare, modifierad IC,
MAF, tial 38mm, GReddy Profec B-Spec II, zeitronix bredbandslambda, portad top, större spridare, revline racing chip m.m.[/i][/size]
[size=75][b]Porsche 944 turbo '91[/b] [url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4673]Min biltråd![/url]
[i]Kokeln Stage V kullagrad turbo, 3" avgas m. sportkat och magnaflowdämpare, modifierad IC,
MAF, tial 38mm, GReddy Profec B-Spec II, zeitronix bredbandslambda, portad top, större spridare, revline racing chip m.m.[/i][/size]
-
- Turbo-Poster
- Posts: 792
- Joined: 2005-01-17 23:01:52
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Lund
- Contact:
Re: Snacka trimmning?
Kan varmt rekommendera Bengts chips, enorm skillnad på cupchipsen ochBengt wrote:Jag tänker vara med på nästa PCS på Knutan. Om det är någon som är intresserad av att, mellan varven, diskutera hur man får fler kusar i en 951, så kan jag kanske hjälpa till. Ni hittar mig vid en marinblå 951. Det är den som går snabbt på rakorna (men kanske ännu inte så snabbt i kurvorna).
mvh Bengt
0733 362499
dom nya. Mycket finare/jämnare gång och mycket bättre respons.
Har fortfarande inte fått bort smajlet från ansiktet .... skall ha meeer

- patand
- Moderator & Raceputte
- Posts: 25403
- Joined: 2004-05-03 14:00:48
- Bilmodell: 924 Turbo
- Årsmodell: 1980
- Location: Oxelösund
- Contact:
Precis!djungel-Jim wrote:Ta här på forumet så vi alla kan njuta av svarenOvanligt lite trimsnack här i forumet tycker jag! hoppas på ändring på det i vinter när vi sitter o skruvar i garagena

Kanske t.om jag trimmar bilen i vinter... mer effekt eller lägre vikt eller varför inte båda... eller hemska tanke dekaltrim?! Vem vet vad som smyger ut ur garaget i vår, inte jag iaf...

Patrik PCS #9071
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
- Corleone
- Turbo-Poster
- Posts: 665
- Joined: 2004-03-29 18:18:34
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Norrköping
- Contact:
Jag ska trimma i vinter! Mycke vill ha mer...
Någon som vill köpa min motor? Garanterat snabbaste 2,5:an!
Bengt... ska du trimma mer?
Någon som vill köpa min motor? Garanterat snabbaste 2,5:an!
Bengt... ska du trimma mer?
SOLD! 563 rwhp @ 1.3 bar E85. 100-200 km/h = 6,3 sec. Red 951-89. 3 l Darton, JE-Pistons. GTBB40, 3" exhaust, 5" outlet, SFR headers, Tial 46 WG, ported head stage 10, Ferrea 48/42 mm valves, solid lifters, titanium retainers, Milledge cam, short intake, 1680 cc inj, SX fuel pump, MSD DIS4HO, Corleone 4,5" IC, HKS Racing bov, LinkG2, vented header panel, 18" BBS Le Mans, Kumho 265+285 R-tyres, 968 rear wing+mirrors+RS steering wheel. Heigo rollage cage. Sparco Evo
-
- Turbo-Poster
- Posts: 408
- Joined: 2004-03-29 19:41:58
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Bjärred
- Contact:
Hej Micke, Ja jag skall trimma mer men inte Porschen utan min Hot Rod. Porschen tar fortfarande andan ur mig och man får suga på det här så länge. Jag har fått ut ännu mer effekt med fintrimmning sedans vi träffades. Framförallt är det med nya knacksensorn som jag vågat optimera. Jag har sänkt fullasttändningen och ökat laddet. Jag har också tagit bort avgasbandaget så nu är jag inte rädd att elda upp turbon längre. Avgastemp som mest runt 925C.
Fast om du skaffar 16 ventilare får jag kanske tänka om
Fast om du skaffar 16 ventilare får jag kanske tänka om

951-91, egna chip (och alldeles för mycket pengar spenderade)
- Corleone
- Turbo-Poster
- Posts: 665
- Joined: 2004-03-29 18:18:34
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Norrköping
- Contact:
Vet du vad tändningen är i grader vid tex 6 krpm?Bengt wrote:Hej Micke, Ja jag skall trimma mer men inte Porschen utan min Hot Rod. Porschen tar fortfarande andan ur mig och man får suga på det här så länge. Jag har fått ut ännu mer effekt med fintrimmning sedans vi träffades. Framförallt är det med nya knacksensorn som jag vågat optimera. Jag har sänkt fullasttändningen och ökat laddet. Jag har också tagit bort avgasbandaget så nu är jag inte rädd att elda upp turbon längre. Avgastemp som mest runt 925C.
Fast om du skaffar 16 ventilare får jag kanske tänka om
Hur mycket kan du ladda mer nu? Jag vet ju vad det var sist.
Själv har jag bara nått 819 grader i avgastemp...
SOLD! 563 rwhp @ 1.3 bar E85. 100-200 km/h = 6,3 sec. Red 951-89. 3 l Darton, JE-Pistons. GTBB40, 3" exhaust, 5" outlet, SFR headers, Tial 46 WG, ported head stage 10, Ferrea 48/42 mm valves, solid lifters, titanium retainers, Milledge cam, short intake, 1680 cc inj, SX fuel pump, MSD DIS4HO, Corleone 4,5" IC, HKS Racing bov, LinkG2, vented header panel, 18" BBS Le Mans, Kumho 265+285 R-tyres, 968 rear wing+mirrors+RS steering wheel. Heigo rollage cage. Sparco Evo
- Pär Hylander
- Raceputte
- Posts: 4392
- Joined: 2004-03-29 12:40:09
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Laholm
- Contact:
- Svala Snubben
- S-Poster
- Posts: 80
- Joined: 2004-11-08 09:45:13
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Sthlm
- Contact:
Re: Snacka trimmning?
Kan bara instämma med ovanstående ord! Är mycket nöjd med den fina jämna gången... Det drar fint över hela registret och känns väldigt pålitligt, känns som att jag ska försöka titta över väghållningen i vinter för att uppväga stånket i puffran!Tord wrote:Kan varmt rekommendera Bengts chips, enorm skillnad på cupchipsen ochBengt wrote:Jag tänker vara med på nästa PCS på Knutan. Om det är någon som är intresserad av att, mellan varven, diskutera hur man får fler kusar i en 951, så kan jag kanske hjälpa till. Ni hittar mig vid en marinblå 951. Det är den som går snabbt på rakorna (men kanske ännu inte så snabbt i kurvorna).
mvh Bengt
0733 362499
dom nya. Mycket finare/jämnare gång och mycket bättre respons.
Har fortfarande inte fått bort smajlet från ansiktet .... skall ha meeer
Mvh,
Calle S
|944 TURBO -86|
[size=100][color=green][b]Min tråd om bilen : [/b][/color][/size] [url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=7655]944 Turbo -86[/url]
[size=100][color=green][b]Min tråd om bilen : [/b][/color][/size] [url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=7655]944 Turbo -86[/url]
- gurra
- Sponsor
- Posts: 3548
- Joined: 2004-03-29 08:48:26
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Stockholm
- Contact:
Corleone...jag tror jag vet vad du har på gång
Mäktigare bottendel går nog inte att få..

Revline Racing // - http://www.revline.se" onclick="window.open(this.href);return false;
PCS #6556
http://www.youtube.com/user/RevlineRacing" onclick="window.open(this.href);return false;
PCS #6556
http://www.youtube.com/user/RevlineRacing" onclick="window.open(this.href);return false;
- patand
- Moderator & Raceputte
- Posts: 25403
- Joined: 2004-05-03 14:00:48
- Bilmodell: 924 Turbo
- Årsmodell: 1980
- Location: Oxelösund
- Contact:
Har han tagit bottendelen från en lastbil t.ex VW LT31?!gurra wrote:Corleone...jag tror jag vet vad du har på gångMäktigare bottendel går nog inte att få..

Patrik PCS #9071
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
-
- Turbo-Poster
- Posts: 408
- Joined: 2004-03-29 19:41:58
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Bjärred
- Contact:
Med 99 oktan laddar jag 1,3 bar vid 6500rpm. Är lite förvånad att aggregatet hänger med till en 3 liter. Jag har ändå över 1 bar vid 2800rpm. Jag vågar inte säga säkert vad jag har i tändförställning eftersom det kan finnas tempkompenseringar jag inte känner till. För min del så är det ok att öka tills det knackar och sen lägga lite säkerhetsmarginal, men det blir förstås svårt att överföra till ngt annat system.
mvh Bengt
mvh Bengt
951-91, egna chip (och alldeles för mycket pengar spenderade)
-
- Turbo-Poster
- Posts: 408
- Joined: 2004-03-29 19:41:58
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Bjärred
- Contact:
Who is online
Users browsing this forum: No registered users