Hej
Jag har läst och läst men greppar det inte!
Finns det någon bra DIY beskrivning (Har läst Clark´s) på hur man med Torsion bar sänker bilen? Svärdet är sänkt men jag vill få ner den mer!
Tacksam för glada tillrop
Annars kan jag rekommendera den här länken som visar hur du byter bussningarna till svärdet o då ser du även hur det funkar med torsionsstavarna. http://www.elephantracing.com/project/9 ... atediy.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Johan
PCS: 9407
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4256]Porsche 944 Turbo -90[/url]
Tack Johan !
Tror polletten trillade ner nu !!! Om det är som jag nu tror att jag fattat är det "ganska" enkelt bara man är noga med att märka upp saker och tings ursprungsläge !!
Som sagt, det kan sitta fast rejält o det gäller att märka upp ordentligt o mäta så du har koll på att du sätter in stavarna någorlunda lika på båda sidorna annars får du göra om, det fick jag göra.
Johan
PCS: 9407
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4256]Porsche 944 Turbo -90[/url]
Kunde inte hålla mig till helgen utan jag var tvungen ut i garaget ikväll!! Gav mig på förarsidan
Har fått loss samtliga bult och mutter - Ni hade rätt i att de satt BERGET MD40 MD40 x10
(Glömde inte att märka och mäta och fota)
Men har ett problem
När jag skall fria svärdets "Y-fäste" så får jag inte bak "Axeln eller kalla det hjulet så långt att det går fritt/löst! Måste jag skruva lös inre bussningen också?
Får även en känsla av att svärdet nu vilar mot nedre kanten, är det rätt?
Jag körde enligt länken jag visa tidigare i tråden från elephant racing o tog en sida i taget.
Ja man får lossa på det inre fästet på armen för att kunna få den tillräckligt långt bak o ur vägen.
Man får sen bända ner torsionsröret för att få loss själva svärdet från torsionsröret.
Hade jag gjort om det idag så hade jag nog lossat på bromsslangarna också för att få mera spelrum, dock åker man ju på att lufta bromsarna då.
Ett annat alternativ är att släppa ner hela bakvagnen, det tar inte så mycket längre tid o är lite smidigare.
Johan
PCS: 9407
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4256]Porsche 944 Turbo -90[/url]
Hej alla
Har gått en stund sen jag va i garaget men nu har jag testat.
Har ett problem
Alla bultar är borta och nu skall jag ta bort "skölden" som sitter utanpå själva torsion röret.
Om jag försöker få bort gummi bussnings sidan så tar den andra änden i innerskärmen. Kan kanske gå med våld av kofot men hur i hela friden skall man då få tillbaka sakerna?
Vet inte om jag gör nått fel men det känns hel mysko! Vet inte om jag vågar?
Om du med skölden menar ändstycket till torsionsröret som gummibussningarna samt svärdet sitter i så fick jag precis ut mina genom att bända neråt samt lossa på den nedre plastkjolen o vika den åt sidan då den är i vägen annars.
Går det för trögt så är det nått som inte är lossat eller hakar i.
Vet inte om det kan vara nått mera som skiljer på din som är en 87:a.
Johan
PCS: 9407
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4256]Porsche 944 Turbo -90[/url]