Vet att frågan om e85konvertering varit uppe tidigare och att det går att söka på forumet, men all info jag får fram är åravis gammal. Kan vara jag som suger på att leta dock
Finns det framtaget ett chip man kan köpa för att köra på e85?
Och i så fall vad behövs mer och vad kostar kalaset?
Ger det så pass med effekt att det är något att pula med i vinter?
Sen väljer du själv om du vill chimsa wastegaten / byta till hårdare fjäder heller skaffa pysventil för att kunna ladda lite mera.
Jag tänkte att eftersom man började diskutera detta redan -06 så fanns det kanske redan chip med tilhehör på "marknaden". Men det kanske inte är så bra med e85 som jag hoppats på.
Jag har länge funderat på att ta fram ett E85-chip och justera in det ordentligt i exempelvis Rototest. Om jag skulle få tillgång till en 951 i Stockholmsområdet skulle jag kunna göra det i princip gratis om jag får tillgång till bilen.
Jodå jag ordnar E85 chip till 944 ber om ursäkt för att jag vart lite inaktiv i forumet men kikar in då och då och inser nu att det var ett tag sedan jag var inloggad.
Maila mig för mer info om det på info@fekzen.se eller skicka PM, så kan jag tipsa om vilka spridare man ska satsa på osv.
Mvh//
A.Fekzen
FULL fart spar tid!
www.fekzen.se - Mjukvarudesign av originalmonterade styrsystem. Trimchip, E85 chip mm.