Duger Toyo 888 195/50-15 till 944na?
-
- S-Poster
- Posts: 87
- Joined: 2007-10-07 11:13:04
- Bilmodell: Boxster 987S
- Årsmodell: Vet ej
- Location: Hasslarp/Helsingborg
- Contact:
Duger Toyo 888 195/50-15 till 944na?
Hej!
Tittar lite på trippel8or och undrar om det billigaste alternativet
195/50-15
Skulle funka till 944 na?
Tittar lite på trippel8or och undrar om det billigaste alternativet
195/50-15
Skulle funka till 944 na?
f.d 944 -84
- 944norr
- NA-Poster
- Posts: 43
- Joined: 2010-01-19 07:39:29
- Contact:
Det måste funka..de används ju av många i ER-cup annars så ha jag:
12st Toyo R888 205/50-15 alla för 5000kr eller:
2st helt nya: 1000kr/st
4st 90% 700kr/st
2st 20% 350kr/st
4st 10% 150kr/st:
Dessa har gått på en 944 na i ER-Cup
Just ny sitter alla på Cookie fälgar som också är tillsalu eller bytes mot 17"
12st Toyo R888 205/50-15 alla för 5000kr eller:
2st helt nya: 1000kr/st
4st 90% 700kr/st
2st 20% 350kr/st
4st 10% 150kr/st:
Dessa har gått på en 944 na i ER-Cup
Just ny sitter alla på Cookie fälgar som också är tillsalu eller bytes mot 17"
#92 MSLS JP-Hilke motorsport
- safe
- Addict
- Posts: 1504
- Joined: 2007-06-08 16:55:30
- Bilmodell: 911or, 931, 924
- Årsmodell: Vet ej
- Location: Stockholm
- Contact:
195/50 -15 är billiga, men har ett mycket lägre last index än tex 205-50-15.
944an kan vara lite väl tung för 195orna. Jag har iofs kört min 1200kg 911 på dessa däck och jag tycker det har funkat bra för mig, de har dugit för min talang i alla fall.
Jag skulle hugga på 4st 90% 205/50 -15" för 2800kr om jag behövde en ny uppsättning
944an kan vara lite väl tung för 195orna. Jag har iofs kört min 1200kg 911 på dessa däck och jag tycker det har funkat bra för mig, de har dugit för min talang i alla fall.

Jag skulle hugga på 4st 90% 205/50 -15" för 2800kr om jag behövde en ny uppsättning

/Magnus Wennerberg
911 Targa -77
911 -69 (RSR:ish)
924 -79 (Rostsmurfen)
931 -79 (Finrenovering)
911 Targa -77
911 -69 (RSR:ish)
924 -79 (Rostsmurfen)
931 -79 (Finrenovering)
- Cédric
- Addict
- Posts: 4718
- Joined: 2004-09-20 22:10:24
- Bilmodell: 924 turbo, 924
- Årsmodell: 1980
- Location: Stockholm
- Contact:
Det skulle inte jag våga, 195or är i gränsfallet/lagom för 924or som skapligt mycket lättare om man kör fort. minst 205. Men det beror ju givetvis på villket tempo som det ska köras i, ska du prova för första gången kommer säkert 195orna hålla ihop.
924 Turbo
www.instagram.com/garagecedric/
www.instagram.com/garagecedric/
-
- S-Poster
- Posts: 87
- Joined: 2007-10-07 11:13:04
- Bilmodell: Boxster 987S
- Årsmodell: Vet ej
- Location: Hasslarp/Helsingborg
- Contact:
Ok. Tack för svaren!
Glömde iofsej att min 944 är lite lättare än orginal.
1170kg Enl bilprovningens våg med mej i (90KG) och en slurk bensin.
Tänkte försöka få ner den kring 1150kg startklar.
195/50-15 har lastindex 82 vilket inte säger mej någonting
Vad beräknas el baseras lastindex på?
Glömde iofsej att min 944 är lite lättare än orginal.
1170kg Enl bilprovningens våg med mej i (90KG) och en slurk bensin.
Tänkte försöka få ner den kring 1150kg startklar.
195/50-15 har lastindex 82 vilket inte säger mej någonting

Vad beräknas el baseras lastindex på?
f.d 944 -84
- safe
- Addict
- Posts: 1504
- Joined: 2007-06-08 16:55:30
- Bilmodell: 911or, 931, 924
- Årsmodell: Vet ej
- Location: Stockholm
- Contact:
Googlat nån gång?Olof#L wrote: 195/50-15 har lastindex 82 vilket inte säger mej någonting![]()
Vad beräknas el baseras lastindex på?

http://eu.goodyear.com/se_se/advice/tir ... loadindex/
Lastindex på 82 motsvarar 475kg, vilket är maxbelastningen för däcket.
/Magnus Wennerberg
911 Targa -77
911 -69 (RSR:ish)
924 -79 (Rostsmurfen)
931 -79 (Finrenovering)
911 Targa -77
911 -69 (RSR:ish)
924 -79 (Rostsmurfen)
931 -79 (Finrenovering)
-
- S-Poster
- Posts: 87
- Joined: 2007-10-07 11:13:04
- Bilmodell: Boxster 987S
- Årsmodell: Vet ej
- Location: Hasslarp/Helsingborg
- Contact:
Jodå. Men du gör det så brasafe wrote:Googlat nån gång?Olof#L wrote: 195/50-15 har lastindex 82 vilket inte säger mej någonting![]()
Vad beräknas el baseras lastindex på?
http://eu.goodyear.com/se_se/advice/tir ... loadindex/
Lastindex på 82 motsvarar 475kg, vilket är maxbelastningen för däcket.

f.d 944 -84
-
- Turbo-Poster
- Posts: 756
- Joined: 2004-03-29 21:11:24
- Bilmodell: Ingen Porsche
- Årsmodell: 1982
- Location: Bjärred
- Contact:
Kolla med Edvin (Eddie Varvstopp på forumet). Han har kört på 195or en säsong i MGCC klubbmästerskap. Om jag inte missminner mig så gick det, men långt ifrån optimalt. De slets betydligt fortare.
mvh
Goran
mvh
Goran
Fd MSCC medlem
PCS 7209
Fd min bil 1: 931 -80 viewtopic.php?f=17&t=1975
Fd min bil 2: 924 RS (N/A) -83 viewtopic.php?f=17&t=8357
Nuvarande bil: Alfa Romeo 156 2.5 V6 -99
PCS 7209
Fd min bil 1: 931 -80 viewtopic.php?f=17&t=1975
Fd min bil 2: 924 RS (N/A) -83 viewtopic.php?f=17&t=8357
Nuvarande bil: Alfa Romeo 156 2.5 V6 -99
- Cédric
- Addict
- Posts: 4718
- Joined: 2004-09-20 22:10:24
- Bilmodell: 924 turbo, 924
- Årsmodell: 1980
- Location: Stockholm
- Contact:
1150 startklar är ju rätt mycket lättare än orginal, lär ju vara minst 100kg lättare. Då skulle det nog funka med 195or..
924 Turbo
www.instagram.com/garagecedric/
www.instagram.com/garagecedric/
- patand
- Moderator & Raceputte
- Posts: 25406
- Joined: 2004-05-03 14:00:48
- Bilmodell: 924 Turbo
- Årsmodell: 1980
- Location: Oxelösund
- Contact:
Tog bort ett par märkliga (felciterade?) inlägg av 944norr. 

Patrik PCS #9071
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
- Eddie Varvstopp
- Addict
- Posts: 1412
- Joined: 2004-03-29 17:06:51
- Bilmodell: 944
- Årsmodell: 1984
- Location: Kävlinge
- Contact:
Jo det gick nästan. Jag körde på Dunlop med soft blandning och bilen har racevikt på 1200-1240 kg. De höll som sagt bara en säsong till skillnad mot mina RE540 och 888 som har hållt mer än 2 säsonger, dessa set är medium och mäter 225 bredd.Goran wrote:Kolla med Edvin (Eddie Varvstopp på forumet). Han har kört på 195or en säsong i MGCC klubbmästerskap. Om jag inte missminner mig så gick det, men långt ifrån optimalt. De slets betydligt fortare.
mvh
Goran
Jag röstar på 205 och mediumblandning med tanke på din vikt, då tror jag du har den bästa totalekonomin


Edvin Persson
944 N/A -84 | MSCC - PCS #8526 PCSR | Sponsorer: Autoexperten Lund - FHRacing | Min Blogg: http://eddievarvstopp.se
944 N/A -84 | MSCC - PCS #8526 PCSR | Sponsorer: Autoexperten Lund - FHRacing | Min Blogg: http://eddievarvstopp.se
Who is online
Users browsing this forum: Bing [Bot]