I går hade jag bestämt mig för att plocka in batteriet från bilen och inte starta upp bilen utan låta den stå.....MEN, så var det nog lukten av våren idag som fick mig att bryta detta löfte, dels tänkte jag också att jag ville se hur mycket krut det var kvar från batteriet(har ingen mätare för detta.. suck) Till min förvåning startade bilen väldigt kvickt så det var ju inga problem..
Men, när jag haft igång den nått mellan 5-10 minuter så ser jag hur det börjar ryka lite från huven och slår då omedelbart av motorn igen! Efter en stund öppnade jag huven och ser då hur det ryker från kylarlocket.
För inte så länge sedan fyllde jag på mer glykol i kylaren och har alltså inte startat/kört nått efter att jag fyllde på, utan det var först idag. Kan jag ha fyllt på för mycket eller? Jag fyllde på eftersom nivån i kylaren visade så låg...och jag litade på de markeringar som finns på kylaren! Jag fyllde på med Castrol Anti-Freeze och blandade 1:1 med vatten som är frostsäkert ner till -37 grader (här har det varit max 5-9 minus de senaste nätterna) till nivån enligt bilden, alltså en bit över Minimum. Det som tidigare fanns i kylaren vet jag dock inte blandningen av..
Vad kan ha hänt? Misstänker att det är jag som klantat till det och att jag får tömma kylaren och fylla på nytt?