Är det speciella hållare för 30mm krängare?
- YocaL
- Turbo-Poster
- Posts: 676
- Joined: 2007-04-24 16:25:31
- Bilmodell: 944 S2
- Årsmodell: 1990
- Location: Jönköping
- Contact:
Är det speciella hållare för 30mm krängare?
Har fruktansvärda problem att få ihop hållarna till de inre bussningarna, då bussningarna är lite större i den yttre diametern än på den gamla bussningen..
Eller är det bussningarna som det är fel på?
Eller är det bussningarna som det är fel på?
/ Johan Roberg
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=14393/][b] Biltråd[/b][/url]
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=14393/][b] Biltråd[/b][/url]
- Erol
- Moderator
- Posts: 4350
- Joined: 2005-12-20 14:11:36
- Bilmodell: 951 Snart körbar
- Årsmodell: 1986
- Location: Eskilstuna
- Contact:
Jag vet inte om det är olika, men jag hade inge bekymmer att montera
30 mm bussningar i mina plåthållare som var till 24 mm krängaren.
/ Erol
30 mm bussningar i mina plåthållare som var till 24 mm krängaren.
/ Erol
-Siktar på 450 hk-
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.
Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.
Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600
- YocaL
- Turbo-Poster
- Posts: 676
- Joined: 2007-04-24 16:25:31
- Bilmodell: 944 S2
- Årsmodell: 1990
- Location: Jönköping
- Contact:
Vilket är samma krängare som jag hade tidigare också.
Mao. måste det vara bussningen som är för tjock. Jag får skicka med polaren bussningarna så han kan svarva till dom.
Det är väl smällen man får ta när man köper billigt
Mao. måste det vara bussningen som är för tjock. Jag får skicka med polaren bussningarna så han kan svarva till dom.
Det är väl smällen man får ta när man köper billigt

/ Johan Roberg
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=14393/][b] Biltråd[/b][/url]
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=14393/][b] Biltråd[/b][/url]
- Isse81
- NA-Poster
- Posts: 43
- Joined: 2005-04-18 11:35:36
- Bilmodell: 951
- Årsmodell: 1986
- Location: Linköping
- Contact:
Byte av hållare
När jag monterade dit 30mm m030 krängare på min 951 från -86 blev jag tvungen att köpa till nya hållare med tillhörande bussning. Så visst kan det behövas. Beror möjligen på årsmodell samt vilken utrustning bilen kom ut med.
Mvh Isac
Mvh Isac
951 -86
- YocaL
- Turbo-Poster
- Posts: 676
- Joined: 2007-04-24 16:25:31
- Bilmodell: 944 S2
- Årsmodell: 1990
- Location: Jönköping
- Contact:
- Isse81
- NA-Poster
- Posts: 43
- Joined: 2005-04-18 11:35:36
- Bilmodell: 951
- Årsmodell: 1986
- Location: Linköping
- Contact:
Jag köpte de nya hållarna från Lindsey Racing (http://www.lindseyracing.com/LR/Porsche ... 31-02.html) då jag beställde andra saker i samma veva. Hållarna var större i diameter, var inte några problem att använda ihop med de bussningarna tillhörande den nya krängaren. / Isac
951 -86
- YocaL
- Turbo-Poster
- Posts: 676
- Joined: 2007-04-24 16:25:31
- Bilmodell: 944 S2
- Årsmodell: 1990
- Location: Jönköping
- Contact:
-
- S-Poster
- Posts: 155
- Joined: 2006-03-31 09:26:29
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Löddeköpinge
- Contact:
Hej,
Det är väldigt viktigt att man har rätt bussningar till krängaren. Annars tappar den sin funktion och blir en "hjälpfjäder" istället. När man satt fast krängaren i de bussningarna som håller den på plats, så skall man kunna "leda" den med minsta möjliga kraft, nästan så att den skall vrida ner sig av egen tyngd.
Mvh
Jan-Erik
Det är väldigt viktigt att man har rätt bussningar till krängaren. Annars tappar den sin funktion och blir en "hjälpfjäder" istället. När man satt fast krängaren i de bussningarna som håller den på plats, så skall man kunna "leda" den med minsta möjliga kraft, nästan så att den skall vrida ner sig av egen tyngd.
Mvh
Jan-Erik
- YocaL
- Turbo-Poster
- Posts: 676
- Joined: 2007-04-24 16:25:31
- Bilmodell: 944 S2
- Årsmodell: 1990
- Location: Jönköping
- Contact:
- YocaL
- Turbo-Poster
- Posts: 676
- Joined: 2007-04-24 16:25:31
- Bilmodell: 944 S2
- Årsmodell: 1990
- Location: Jönköping
- Contact:
Hm.. Snackade med Porschecenter idag, och vad de kunde se så ska det vara samma hållare oavsett om det är M030 eller inte. Så förmodligen är min bussningar för tjocka.
Så det får bli till att svarva dom. Jag tycker bara att de bör bli så väldigt tunna om man svarvar ner dom så de passar hållaren..
Så det får bli till att svarva dom. Jag tycker bara att de bör bli så väldigt tunna om man svarvar ner dom så de passar hållaren..
/ Johan Roberg
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=14393/][b] Biltråd[/b][/url]
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=14393/][b] Biltråd[/b][/url]
- Isse81
- NA-Poster
- Posts: 43
- Joined: 2005-04-18 11:35:36
- Bilmodell: 951
- Årsmodell: 1986
- Location: Linköping
- Contact:
- YocaL
- Turbo-Poster
- Posts: 676
- Joined: 2007-04-24 16:25:31
- Bilmodell: 944 S2
- Årsmodell: 1990
- Location: Jönköping
- Contact:
Jag mätte lite på bussningen o jämförde med ytterdiametern på den gamla bussningen, och konstaterade att det blir typ inget material över om man ska svara den. Vilket känns mindre bra. Tur man har en snäll kusin som jobbar som CNC-operatör, så han gör helt nya hållare istället. 

/ Johan Roberg
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=14393/][b] Biltråd[/b][/url]
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=14393/][b] Biltråd[/b][/url]
- TommyG
- NA-Poster
- Posts: 13
- Joined: 2007-06-13 20:29:01
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Jönköping
- Contact:
- patand
- Moderator & Raceputte
- Posts: 25406
- Joined: 2004-05-03 14:00:48
- Bilmodell: 924 Turbo
- Årsmodell: 1980
- Location: Oxelösund
- Contact:
TommyG wrote:Garaget.org
Saab 9-3 2.0T Aero
Saab 9-3 2.3T
Saab 900 2.0T




Välkommen till forumet!


Snygga bussningshållare du caddat fram!

Patrik PCS #9071
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
- emm
- Addict
- Posts: 3901
- Joined: 2005-06-27 21:25:51
- Bilmodell: 951
- Årsmodell: 1986
- Location: Anderslöv (norra Europas krutdurk)
- Contact:
Precis som om många här tycker att Porsche är religon tycker förmodligen andra att deras bilmärke är religon, och jisses, jag har sett snabba saabar...
Grymma hållare!

Grymma hållare!


Mikael S
Porsche 996 C2 X51
Tidigare:
Porsche 951 -86.
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... 02&start=0
Porsche 944 -88
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... =17&t=5000
Porsche 996 C2 X51
Tidigare:
Porsche 951 -86.
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... 02&start=0
Porsche 944 -88
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... =17&t=5000
Who is online
Users browsing this forum: Google [Bot]