Skruvade lite mer med bojsänket idag
Har gjort ett verktyg för att skruva ut mina ARP toppbultar så skonsamt
som möjligt, då dom nästan är det värdefullaste på hela motorn numera.
Tog även bort tråget och kollade vevstaken på den havererade cylindern
och vad jag kan se är den rak men den bör nog kontrolleras riktigt om man ska använda den igen.
Motorn blev iallafall tät tillslut

För 10 år sen när jag köpte bilen läckte särskilt främre vevaxeltätningen
nåt fruktansvärt
Den byttes 2 gånger på Porsche center inget ont om dom men det blev ej bra
sen har jag nog gjort det 2 gånger själv och sista gången blev det supertätt
inte ens smutsigt i framkant av motorn.
Då inte motorn inte verkade laga sig själv så fick jag försöka fixa en bättre,så igår var jag och hämtade en S2 motor
Planen är att använda blocket o veven till en 3 liters turbo motor som många innan mig gjort.
Inte helt enkelt och definitivt inte billigt att bygga en sån motor så det ger väl sig när den blir klar.
mvh tommy
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.