Tomas wrote:Gurra, jag trodde du var Lindseyåterförsäljare...
Det stämmer, och jag tycker Lindsey har många riktigt bra produkter.
Det betyder dock inte automatiskt att jag skulle göra alla grejer de gör på exakt samma sätt.
Jag hoppas för övrigt att folk uppskattar att det jag skriver är min personliga åsikt och att jag skulle aldrig boosta en produkt jag själv inte tror på.
gurra wrote:Jag hoppas för övrigt att folk uppskattar att det jag skriver är min personliga åsikt och att jag skulle aldrig boosta en produkt jag själv inte tror på.
Mvh
Gurra
Det uppskattas självklart! Men lite kasst att ni inte har 924 prylar...
Är det någon här som tagit sig besväret att rengöra sin IC och i så fall hur går man till väga?
Austin Cooper -67
Volvo 165 byggd av Yngve Nilssons Karosserifabrik i ett exemplar -72
Volvo 240 GLT 1991
Ford Fiesta 1.1 VIP 1985
har haft: Porsche 944 turbo -86
Nu behöver jag hjälp i min valångest! Är det någon som har data på ändringen i luftflöde och kylningen med större gavlar? Jag fick en omsvetsad ic "på köpet" när jag köpte en del andra grejer av dalu här på forumet.. Nu är frågan om jag ska skruva i den eller bara skruva tillbaks min gamla när jag sätter tillbaka prylarna igen? Jag har letat runt på rennlist men har inte lyckats hitta något vettigt svar där heller..
Jag har också funderat på att kapa extrahål i plåten framför ic:n som och leda/tvinga in luft både därifrån och från "snorkeln" så som många borta i staterna har gjort.. Men precis som med gavlarna på ic:n verkar det heller inte ge någon prestanda vinst att tala om?
PS. Jag har en omsvetsad IC eller en orignal IC till salu om någon är intresserad
[url=http://www.djungeljim.com]www.djungeljim.com[/url]
[size=75][b]Porsche 944 turbo '91[/b] [url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4673]Min biltråd![/url]
[i]Kokeln Stage V kullagrad turbo, 3" avgas m. sportkat och magnaflowdämpare, modifierad IC,
MAF, tial 38mm, GReddy Profec B-Spec II, zeitronix bredbandslambda, portad top, större spridare, revline racing chip m.m.[/i][/size]
Perfekt Djungel-Jim, då är det såklart du som åker på att testa hur det förhåller sig med ombyggda gavlar på IC'n
Kanske går att engagera grabbarna i Mythbuster på Discovery också(om det nu blir något kvar av bilen efter att de är klara..).
Själv har jag bytt till ombyggd IC, men kan väl inte påminna mig att jag upplevde några dramatiska skillnader(utan att ha gjort några mätningar). Jag är nog en av de där lurade...
Störst skillnad vad gäller spool-up(utan att byta turbo) har för mig varit att byta till 3" avgassystem från orginalsystem med katalysator. Som natt och dag.