
Och halva familjen i Skanör...
Det är väl Örebro trakten, Gbg eller Skåne som gäller. Vad säger du gurra, ska vi flytta?

Tjena Grabben är på väg in till returbilen i Malmöemm wrote:Stephan, jag har tjatat förrut... kom igen nu, släpp sargen och kom in i matchen...!
Om du vill låna DME så finns jag i Malmö idag Lördag tom 15.oo ca.
Ja, det kan vara boxen.. Men har du kollat tändningslåset?Lodde wrote:Nope det blev inget bättre med emm relät.när jag vrider om tändningen till läget innan start så att säga då är det 12 volt men när jag vrider för start så blir det 0 volt. Kan det vara så att boxen har pajat eller är det något annat man bör titta på.
Mvh Lodde
Årsmodell?Mårten wrote:Lite OT men skriv gärna i din profil vilken modell/årsmodell du har så blir det lättare att hjälpa till.
Jag har bara i en hast läst din tråd, kanske jag missat något, men var är det 12 volt som du reffererar till, var mäter du?Lodde wrote:Nope det blev inget bättre med emm relät.när jag vrider om tändningen till läget innan start så att säga då är det 12 volt men när jag vrider för start så blir det 0 volt. Kan det vara så att boxen har pajat eller är det något annat man bör titta på.
Mvh Lodde
På en av polerna på tändspolen (nummer 15) skall det vara 12 volt mot jord (karrosen) då tändningen är på även när du kör med startmotorn. Synd bara att du bytte givarna om det inte var något fel på dem. Mäta resistansen kan man ju göra men det säger ju inte att du får signal från dem till styrboxen. Är du nu säker på att du fått dem rätt så de ger signal till styrboxen?Lodde wrote:
Johnny min bil är en 944 82 2,5l som är ombyggd av spånet. Jag mäter över polen på tändspolen mot karrosen. Allt annat fungerar tror jagnär jag skall starta bilen så hör jag inte bensin pumpen men det sitter en manometer med justering av bränsle tryck i motor rummet och den ger utslag så fast jag inte hör pumpen så verkar det som att det blir tryck, prövade bygla relät då kunde man höra pumpen för då går den hela tiden men tyvärr så fick jag ingen gnista. Fick låna ett relä av emm och tyvärr så hjälpte inte det iheller. Har byt givarna och t-spolen sen hittade jag en tråd någonstans där jag kunde läsa att man kan mäta ohm på givarna och då skall dom ligga runt 1000 ohm.
Har även satt ett t-stift på kabeln direkt från spolen bara för att utesluta rotorn o fördelaren
Tror det var allt. jovisst har tagit av boxen nu men vet inte riktigt vad man ska titta på i den inget som luktar brännt eller ser skumt ut.
Mvh Larry
Om du är inne på att prova en annan styrbox och det ändå inte startar så bör du nog kontrollera att du har signalen från givarna. Givetvis kan du göra det redan nu. Jag brukar använda en lysdiod som jag har anslutit i uttagen för givarna vid boxen. Kör man med startmotorn så kan man se lysdioden blinka lite svagt om du inte har för ljust i garaget.Lodde wrote:Njä inte säker på att jag kopplat givarna rätt// Larry
Är dom på rätt plats kan ju ha förväxlat dom...kontakterna dom passar viceversa..med varannLodde wrote:Njä inte säker på att jag kopplat givarna rätt// Larry
Users browsing this forum: No registered users