Själv kör jag bil även under mörker och då är en industrimätare utan belysning helt värdelös.
Har likadan mätare som Joakim (dock med snyggare montering

För mig räcker det med +-1 Bar... så att man vet om det finns någon bar i närheten så man kan svalka sig efter racen...Pär Hylander wrote:Om vi går tillbaka till en intressant fråga, hur bra mätvärde har man nytta av igentligen? +-0,1 Bar, +-0,01 bar?
Vad som irriterar mej massor är att det ofta är helt omöjligt att separera diskussionen om vad som är funktionellt bra från vad som är mode- och stylingmässigt riktigt.Pär Hylander wrote:Nej, inte alls. Det handlar snarare om att man ofta i denna eftermarknadsbilvärld får betala extra för design och varumärke. Vilket naturligtvis är helt ok att göra. Noggrannheten i de mätare som det pratas om här är antagligen helt ok
I vintras var det riktigt illa men du kan nästan alltid hitta färska trådar på Rennlist där folk har problem med hans leveranser.Ang. Gururacing..
Danno:s liv brakade i hop en gång varpå hans rörelse hamnade i svajning.
Nu skall allt vara i sin ordning, och hans affärer rullar på som vanligt.
Iaf. enl. ryktena på rennlist.
Jag skrev "Korrekta mätvärden till ett rimligt pris".Men varför måste det vara antingen eller... här låter det som att ni med industrimätare tycker dåligt om de designade och hänvisar till dom som felaktiga..
Det är den största bristen med en industrimätare. Dock lider jag inte så mycket, mätaren används mest för att justera laddtryckregleringen vilket jag föredrar att göra i dagsljus. Nattetid vill jag helst hålla ögonen på vägen när laddtrycket passerar 1 bar.Själv kör jag bil även under mörker och då är en industrimätare utan belysning helt värdelös.
Hembränt....Vad kör du själv med Tomas?
Users browsing this forum: No registered users