Bultcirkel och ET.
-
- S-Poster
- Posts: 68
- Joined: 2004-05-05 18:28:58
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Gävle
- Contact:
Bultcirkel och ET.
Hej.
Behöver Snabbt svar!
Ska köpa nya fälgar och däck, vad är det för bultcirkel på en turbo från 87 och vilket ET ska 18" fälgarna ha?
MVH//Jens
Behöver Snabbt svar!
Ska köpa nya fälgar och däck, vad är det för bultcirkel på en turbo från 87 och vilket ET ska 18" fälgarna ha?
MVH//Jens
- DLS
- Addict
- Posts: 3240
- Joined: 2004-07-06 13:29:23
- Bilmodell: 944 Turbo
- Årsmodell: 1990
- Location: Vingåker
- Contact:
-
- S-Poster
- Posts: 110
- Joined: 2004-04-15 09:01:35
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Contact:
dimisioner
Är det någon skillnad på etn och bultcirkeln på 88 (inte en s) ???¨
Mvh
David
Mvh
David
When the flag drops the bullshit stops!
INSTEGSLISTER TILL ALLA
http://www.porsche944.dk/ekstra/list1.jpg
INSTEGSLISTER TILL ALLA
http://www.porsche944.dk/ekstra/list1.jpg
- Erol
- Moderator
- Posts: 4350
- Joined: 2005-12-20 14:11:36
- Bilmodell: 951 Snart körbar
- Årsmodell: 1986
- Location: Eskilstuna
- Contact:
bultcirkeln skall vara samma på alla så vitt jag vet..
Mvh Erol
Mvh Erol
-Siktar på 450 hk-
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.
Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.
Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600
- Maxx
- Addict
- Posts: 6045
- Joined: 2004-04-13 00:16:47
- Bilmodell: 968 Clubsport
- Årsmodell: 1994
- Location: Eskilstuna
- Contact:
Re: dimisioner
Det ska det inte vara.David Berglund wrote:Är det någon skillnad på etn och bultcirkeln på 88 (inte en s) ???¨
T.o.m. -86 = lågt ET, fr.o.m. -87 = högt ET. Bultcirkeln är 130/5 för alla utom 924 (och då menar jag just 924 och inte 924 turbo (931) eller 924 S; Nöjd Patrik?

Edit: 924 turbo och 924 S har högt ET, så att ingen missuppfattar. Dessutom kunde man får 5-bult på 924 som option men det är troligen ganska sällan förekommande.
Ni som har breda fälgar, vad har ni fått plats med? Vilka hjulvinklar och ET har ni? Frågan har ställts tidigare men ingen har svarat så vitt jag vet.

Last edited by Maxx on 2006-04-24 16:12:52, edited 1 time in total.
»Liebe wächst nicht auf Bäumen, sie wird in Zuffenhausen hergestellt«
Michael Sjösgärd | 968 clubsport -94 | Maxx Liebling
Nürburgring nordslinga: 41 varv (9:03.32 BTG, 2010-09-13)
Michael Sjösgärd | 968 clubsport -94 | Maxx Liebling
Nürburgring nordslinga: 41 varv (9:03.32 BTG, 2010-09-13)
- patand
- Moderator & Raceputte
- Posts: 25406
- Joined: 2004-05-03 14:00:48
- Bilmodell: 924 Turbo
- Årsmodell: 1980
- Location: Oxelösund
- Contact:
Re: dimisioner
Ja nu när ämnet flyttats till rätt avdelning så är jag nöjd.Maxx wrote:Nöjd Patrik?).

Patrik PCS #9071
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
- Pär Hylander
- Raceputte
- Posts: 4392
- Joined: 2004-03-29 12:40:09
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Laholm
- Contact:
Ngn som tar på sig att sätta ihop en lista?
Jag har ivf haft förljande m,ed gatsetup (mindre än 1° camber) på 944 Cab -91:
255/35-18 på 9,5x18, tror ET var 55 eller 65
225/40-18 på 8,5x18
255/40-17 på 9x17 (ska kolla ET)
225/45-17 på 8x17 (ska kolla ET)
Samtliga dessa utan att det ens var i närheten att ta i.
På min räser som jag tror kan jämföras med 944-framvagn och skärmar och bansetup (mer än 3° camber) har följande data fram
245/45-16 Yoki 008 på 8x16 med ET 15 går precis
245/45-16 Pirelli PZero C på 9x15 med Et 11 gick inte så bra, tog i lite.
(kan ha varit tvärt om med däcken)
Frågan är i vad mån det var ETs skillnad eller skillnad i verklig bredd som skiljer vet jag inte.
Jag har ivf haft förljande m,ed gatsetup (mindre än 1° camber) på 944 Cab -91:
255/35-18 på 9,5x18, tror ET var 55 eller 65
225/40-18 på 8,5x18
255/40-17 på 9x17 (ska kolla ET)
225/45-17 på 8x17 (ska kolla ET)
Samtliga dessa utan att det ens var i närheten att ta i.
På min räser som jag tror kan jämföras med 944-framvagn och skärmar och bansetup (mer än 3° camber) har följande data fram
245/45-16 Yoki 008 på 8x16 med ET 15 går precis
245/45-16 Pirelli PZero C på 9x15 med Et 11 gick inte så bra, tog i lite.
(kan ha varit tvärt om med däcken)
Frågan är i vad mån det var ETs skillnad eller skillnad i verklig bredd som skiljer vet jag inte.
Pär Hylander
_______________________________
Buskör för lite
_______________________________
Buskör för lite
- Maxx
- Addict
- Posts: 6045
- Joined: 2004-04-13 00:16:47
- Bilmodell: 968 Clubsport
- Årsmodell: 1994
- Location: Eskilstuna
- Contact:
Jag kan ha en lite klipp-o-klistra-session sen om folk postar vad de har/har haft på sina bilar.Pär Hylander wrote:Ngn som tar på sig att sätta ihop en lista?
Är inte det väldigt smala däcksdimensioner på de fälgbredderna eller är det "lagom"?Pär Hylander wrote:Jag har ivf haft förljande m,ed gatsetup (mindre än 1° camber) på 944 Cab -91:
255/35-18 på 9,5x18, tror ET var 55 eller 65
225/40-18 på 8,5x18
»Liebe wächst nicht auf Bäumen, sie wird in Zuffenhausen hergestellt«
Michael Sjösgärd | 968 clubsport -94 | Maxx Liebling
Nürburgring nordslinga: 41 varv (9:03.32 BTG, 2010-09-13)
Michael Sjösgärd | 968 clubsport -94 | Maxx Liebling
Nürburgring nordslinga: 41 varv (9:03.32 BTG, 2010-09-13)
- DLS
- Addict
- Posts: 3240
- Joined: 2004-07-06 13:29:23
- Bilmodell: 944 Turbo
- Årsmodell: 1990
- Location: Vingåker
- Contact:
såg på nått ställe som rek. 8,5" fälg: 225-235, 9,5" fälg: 255-275.
Jag har kört med 225/40-18" et 46 och 265/35-18" et40 på cup3:or
Nu blir det 235/40-18" et 42 och 265/40-18" et 49 på techart fälgar
Jag har kört med 225/40-18" et 46 och 265/35-18" et40 på cup3:or
Nu blir det 235/40-18" et 42 och 265/40-18" et 49 på techart fälgar

Johan
PCS: 9407
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4256]Porsche 944 Turbo -90[/url]
PCS: 9407
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4256]Porsche 944 Turbo -90[/url]
- Maxx
- Addict
- Posts: 6045
- Joined: 2004-04-13 00:16:47
- Bilmodell: 968 Clubsport
- Årsmodell: 1994
- Location: Eskilstuna
- Contact:
Du har inte koll på hjulvinklarna? Fälgbredderna måste du ju också skriva! Att bara skriva däcksdimensionerna säger ju inte allt.DLS wrote:såg på nått ställe som rek. 8,5" fälg: 225-235, 9,5" fälg: 255-275.
Jag har kört med 225/40-18" et 46 och 265/35-18" et40 på cup3:or
Nu blir det 235/40-18" et 42 och 265/40-18" et 49 på techart fälgar

»Liebe wächst nicht auf Bäumen, sie wird in Zuffenhausen hergestellt«
Michael Sjösgärd | 968 clubsport -94 | Maxx Liebling
Nürburgring nordslinga: 41 varv (9:03.32 BTG, 2010-09-13)
Michael Sjösgärd | 968 clubsport -94 | Maxx Liebling
Nürburgring nordslinga: 41 varv (9:03.32 BTG, 2010-09-13)
Who is online
Users browsing this forum: No registered users