Jon80 wrote:Provtryckte bussningarna lite på lunchen (ibland har man ju bilabstinens )
Körde in en i ett hydralisktskruvstycke som pressar ihop käftarna med 4 tons tryck. När jag pressade i bussningens längdsled, verkade den vara helt stum och solid, mer eller mindre. När jag tryckte på den i sidled, så pressades hålet ihop 2mm, och flexade sedan tillbaka till ursprunglig storlek på drygt 10mm.
Otroligt vad tåligt Delrin verkar vara! Var lite skeptisk till att göra bärarmsbussningar med Delrin förut, men nu är det inte mycket att tveka på
Hallå där!
Måste för det första säga att det är underbart att du håller på! Har själv funderat på att svarva egna bussningar men har tyvärr varken tillgång till utrustning eller tid...fast om jag hade en svarv så hade jag nog jobbat på det iofs!
För det andra så är jag intresserad av bussningar till bärarmarna och köper om du kan få fram några. Kan ställa upp som testobjekt! Har bilen nerplockad så då är det ju inte mer än rätt att passa på!
Har inte tittat så noga men sitter inte bussningarna (den mot tvärbalken) inpressad som tusan?
headline wrote:Har inte tittat så noga men sitter inte bussningarna (den mot tvärbalken) inpressad som tusan?
/Gustav
Tack Gustav
Är sugen på att veta detta också?! Hoppas plocka ner den ena bärarmen på min bil iväll..
Utan att lova _för_ mycket, så gissar jag att 4st krängningshämmar bussningarna ovan kommer att kosta ca 400:-, låter det vettigt? (oavsett om man vill ha Aluminium T6, eller Delrin bussning).. Så då har vi iallfall någon riktning på vart Bärarmsbussningarna tar vägen i pris.. Tänkte göra bärarmsbussningarna enligt följande princip:
Där det blå är Delrin, och det gråa/svarta är stål. Tror detta blir en fin-fin bussning som håller i längden.
Jon Eriksson
[url=http://www.jerd.se]JE Racing DynamiX[/url]
[url=http://www.waspracing.se]Wasp Racing[/url]
---------------------
Motto: "I'm going to live forever.. or die trying"
[url=http://944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6676]951:an[/url]
Hallå!
Jo, jag vet, fundera på vinsten av att kapa bort stålhylsan,
för den flexar inget, och har bättre glidyta är aluminiumstycket.
OCH bättre nötningsmotstånd....
Erik Sevetin
[i]951:a -86 Mörkgråmetalic ;)
PCS #8474
944 Sverige #83[/i]
Hallå!
Jo, jag vet, fundera på vinsten av att kapa bort stålhylsan,
för den flexar inget, och har bättre glidyta är aluminiumstycket.
OCH bättre nötningsmotstånd....
Det kan du ha rätt i Erik och det borde väl inte vara några problem att få dit bussningen heller
Magnus Svensson
PCS/R #8811 | 993 Rääääser
Birel Rotax Max -06
Hallå!
Jo, jag vet, fundera på vinsten av att kapa bort stålhylsan,
för den flexar inget, och har bättre glidyta är aluminiumstycket.
OCH bättre nötningsmotstånd....
Jag är villig att hålla med! Frågan är om man inte göra bussningen så den passar i denna ipressade 'hyllsa' istället. Känns som att man sparar på bärarmen på detta vis. Lite svårt att vara kvar på jubbet nu.. Vill ju hem och börja pilla
Jon Eriksson
[url=http://www.jerd.se]JE Racing DynamiX[/url]
[url=http://www.waspracing.se]Wasp Racing[/url]
---------------------
Motto: "I'm going to live forever.. or die trying"
[url=http://944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6676]951:an[/url]
Uppdaterade första posten med bilder och info om främre bussningen på bärarmen.. Nästa steg är att fixa bakre bussningen
Jon Eriksson
[url=http://www.jerd.se]JE Racing DynamiX[/url]
[url=http://www.waspracing.se]Wasp Racing[/url]
---------------------
Motto: "I'm going to live forever.. or die trying"
[url=http://944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6676]951:an[/url]
Den bakre klossen var väldigt mjuk på min bil, tyckte jag. Kan ta och vrida den i bilens längdsled några milimeter åt vardera hållet med händerna. Detta måste väll vara anledningen till att bilen har vandrat, varit okänslig i ratten och inte gett så mycket feedback?
Borde väll även ge en viss Toe-Out på framhjulen vid hård inbromsning?
Jon Eriksson
[url=http://www.jerd.se]JE Racing DynamiX[/url]
[url=http://www.waspracing.se]Wasp Racing[/url]
---------------------
Motto: "I'm going to live forever.. or die trying"
[url=http://944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6676]951:an[/url]