Hej på er !
Jag är ny i forumet fast jag haft min Porsche 944 N/a 83 i snart 10 år.
En fråga till er alla ?
Min koppling tar lite för långt ner.
Är det kopplings byte som gäller?
Finns det någon annan koppling som passar dessa bilar tex audi,vw eller är det original som gäller.
Har sett lite olika priser på Porsche kopplingar allt från ca 11000 och uppåt.
Tips på kopplingar och gärna ideèr vad det kan vara för fel om det inte är själva kopplingen. Bilen går att köra utan problem.
MVH
Thomas
Koppling
-
- NA-Poster
- Posts: 3
- Joined: 2013-03-16 13:51:11
- Bilmodell: Porsche 944
- Årsmodell: 1983
- Contact:
- Mattias 924
- Addict
- Posts: 1317
- Joined: 2008-11-30 22:18:58
- Bilmodell: 911T Targa -72 Ölklappe
- Årsmodell: Vet ej
- Location: Örebro
- Contact:
Re: Koppling
För långt ner tyder snarare att du har ett problem med hydrauliken till kopplingen.
Om det är enklare vet jag inte men förmodligen är det rätt mycket billigare i alla fall.
Om det är enklare vet jag inte men förmodligen är det rätt mycket billigare i alla fall.
"patand" skrev:
Om inget strular...
Om inget strular...
- patand
- Moderator & Raceputte
- Posts: 25403
- Joined: 2004-05-03 14:00:48
- Bilmodell: 924 Turbo
- Årsmodell: 1980
- Location: Oxelösund
- Contact:
Re: Koppling
Eller så behöver det bara justeras i skruven ovanför pedalen. Vilket förståss är ännu billigare.Mattias 924 wrote:För långt ner tyder snarare att du har ett problem med hydrauliken till kopplingen.
Om det är enklare vet jag inte men förmodligen är det rätt mycket billigare i alla fall.

Patrik PCS #9071
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
-
- NA-Poster
- Posts: 3
- Joined: 2013-03-16 13:51:11
- Bilmodell: Porsche 944
- Årsmodell: 1983
- Contact:
Re: Koppling
Tack för era tips!
Ska kolla skruven vid pedalen först så klart men sån tur lär man väl inte ha.
Tack i alla fall för era synpunkter.
Ska kolla skruven vid pedalen först så klart men sån tur lär man väl inte ha.
Tack i alla fall för era synpunkter.
- jerker67
- Addict
- Posts: 1154
- Joined: 2006-04-26 23:10:42
- Bilmodell: 944N/A -84
- Location: BOLLNÄS
- Contact:
Re: Koppling
om det är kopplingen så finns iaf lamellcenrum som skall passa ... på axeldiameter splinesantal och skivans disameter..
kommer inte ihåg måtten nu... har för mig det står i "delar från andra märken som passar våra bilar"..
kommer inte ihåg måtten nu... har för mig det står i "delar från andra märken som passar våra bilar"..
944N/A -84 (ut86) införskaffad av mig: maj 2003 (såld :(
Audi 100 Avant -94
www.laphroaig.com best in Whisky
http://webshop.cp-service.se customdelar turbo, grenrör, insug, avgas feritta, mm mm. titta in och se...
www.xlanderracing.se carrera cup
Audi 100 Avant -94
www.laphroaig.com best in Whisky
http://webshop.cp-service.se customdelar turbo, grenrör, insug, avgas feritta, mm mm. titta in och se...
www.xlanderracing.se carrera cup
- Erol
- Moderator
- Posts: 4350
- Joined: 2005-12-20 14:11:36
- Bilmodell: 951 Snart körbar
- Årsmodell: 1986
- Location: Eskilstuna
- Contact:
Sv: Re: Koppling
Det fins en Fordlamell som passar, kommer inte ihåg vilken modell. Men som sagt, det finns om man söker här på forumet.jerker67 wrote:om det är kopplingen så finns iaf lamellcenrum som skall passa ... på axeldiameter splinesantal och skivans disameter..
kommer inte ihåg måtten nu... har för mig det står i "delar från andra märken som passar våra bilar"..
/ Erol
-Siktar på 450 hk-
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.
Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.
Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600
- Erol
- Moderator
- Posts: 4350
- Joined: 2005-12-20 14:11:36
- Bilmodell: 951 Snart körbar
- Årsmodell: 1986
- Location: Eskilstuna
- Contact:
Sv: Re: Koppling
Det fins en Fordlamell som passar, kommer inte ihåg vilken modell. Men som sagt, det finns om man söker här på forumet.jerker67 wrote:om det är kopplingen så finns iaf lamellcenrum som skall passa ... på axeldiameter splinesantal och skivans disameter..
kommer inte ihåg måtten nu... har för mig det står i "delar från andra märken som passar våra bilar"..
/ Erol
-Siktar på 450 hk-
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.
Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.
Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600
Who is online
Users browsing this forum: No registered users