
Beställde en GCK-sats (längre spindelleder) från Jotec.
Monterade isär den första spindelleden och följde anvisningarna till
punkt o pricka. Hur lätt som helst. Det tog väl ca 35-45 min.

Började med den andra så att epoxyspärren skulle få torka på nr 1.
Upptäckte att det var nåt som inte stämde och fick en smärre chock när
jag upptäckte att det var en sån där spindelled som Sandén använder
när han renoverar sina bärarmar. Skunk o ve o fasa.

När Sandén renoverar bärarmar så monterar han loss den gamla, tar
sedan o borrar upp hålet i bärarmen för att kunna få plats med den
spindelled (färdig hylsa) som han senare pressar på plats...
Inget fel med det egentligen... Förutom för mig och säkert några till..
Tyvärr så blir det fel då man ska byta till Jotecs renoverings-kit
som bygger på samma princip som original. Dvs lösa delar.
Som tur var så fick jag tag på en begagnad bärarm för 850:- inkl frakt.
Beställde Tors 10/3 och fick den idag den 15/3.....
Så nu har man en fräsch framvagn så gott som..

En varning vill jag påpeka iom denna upptäkt.
Till er som funderar på att renovera framvagnen framöver och
även funderar på att sänka bilen... Skicka inte in bärarm/bärarmarna
till Sandén.
Vad jag vet så finns den modell som Sandén använder
inte med längre spindelleds-axel/arm.
Till er som vill veta varför man inte ska köra med
originalspindel-led på sänkta bilar så kolla denna länk:
http://www.rennbay.com/GCK2.html
Mvh

Janne