Sökes i stockholm; vertyg svänghjul
-
- NA-Poster
- Posts: 33
- Joined: 2004-11-24 18:40:01
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Stockholm/Ekerö
- Contact:
Sökes i stockholm; vertyg svänghjul
Hej
Jag behöver låna/hyra/köpa ett verktyg för låsning av svänghjulet (9206)
Finns det att köpa på PC kanske?
Skulle även behöva ett verktyg för balansaxeln
Mvh
Thomas
Jag behöver låna/hyra/köpa ett verktyg för låsning av svänghjulet (9206)
Finns det att köpa på PC kanske?
Skulle även behöva ett verktyg för balansaxeln
Mvh
Thomas
-
- Carrera-Poster
- Posts: 314
- Joined: 2004-03-31 21:43:14
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Göteborg
- Contact:
hylsa
Använd en 30-32 hylsa som du ställer in där startmotorn normalt sitter, funkar skitbra : )
J
J
PORSCHE, Probably the best car in the world.
WWW.AUTOLAB.NU (under ombyggnad)
Officiell ITS FUN sponsor
Aktuellt: Lanserar inom kort modernaste formen av GPS spårning till din bil.
PCS #8090
WWW.AUTOLAB.NU (under ombyggnad)
Officiell ITS FUN sponsor
Aktuellt: Lanserar inom kort modernaste formen av GPS spårning till din bil.
PCS #8090
-
- NA-Poster
- Posts: 33
- Joined: 2004-11-24 18:40:01
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Stockholm/Ekerö
- Contact:
-
- Addict
- Posts: 2296
- Joined: 2004-03-29 19:38:47
- Bilmodell: 996 C4S, fd 944 83+86
- Årsmodell: Vet ej
- Location: Kumla
- Contact:
Den sitter som sagt bra, 210 Nm plus lite oxid och skit mm. Lååångt skaft och ett saftigt ryck löser det hela. (gläd dig åt att det inte är en audi V8, där sitter samma skruv med cirka 400 Nm..)Skotpil wrote:Tack för tipset. Funkade utmärkt att låsa axeln. Tyvärr sitter bulten till kamremsskivan, vevaxel som f..n!
/Thomas
//Magnus
Magnus Karlström
996 C4S -03
BMW 750iL -95
Skoda diesel.. kombi.. vit...
996 C4S -03
BMW 750iL -95
Skoda diesel.. kombi.. vit...
- Henka_E
- Addict
- Posts: 1401
- Joined: 2008-06-12 17:12:33
- Bilmodell: Porsche 944
- Årsmodell: 1986
- Location: Eskilstuna
- Contact:
- A944T
- Turbo-Poster
- Posts: 727
- Joined: 2005-09-11 17:28:55
- Bilmodell: 944 Turbo S
- Location: Stockholm
- Contact:
Kolla med Anders på www.speed-autoteknik.se och kolla om han kan hjälpa dig.
// Andreas - Porsche 944 Turbo S+ -88
www.eightball.se ~ www.speed-autoteknik.se ~ www.creceria.com ~ www.jesperracing.se
www.eightball.se ~ www.speed-autoteknik.se ~ www.creceria.com ~ www.jesperracing.se
- tkgb
- Turbo-Poster
- Posts: 413
- Joined: 2004-04-01 17:47:04
- Bilmodell: 951
- Årsmodell: 1991
- Location: Falkenberg
- Contact:
lite offtopic kanske men jag bytte kamrem på en audi A4 med V6 motor för ett tag sen och det är typ samma motor som V8an fast med 2 burkar mindre
i manualen jag hade stod det om den där hiskiligt hårt dragna vevaxelbulten,man skulle dra den ca 210 Nm först och sen vinkeldra den ett halvt varv till snacka om sträckt bult
nu behövde man ju som tur var inte lossa den för att byta kamrem men det var jobbigt nog ändå audi gillar ju att trycka fram sina motorer så långt upp i fronten det bara går så det var trångt som attan.
mvh tommy
i manualen jag hade stod det om den där hiskiligt hårt dragna vevaxelbulten,man skulle dra den ca 210 Nm först och sen vinkeldra den ett halvt varv till snacka om sträckt bult
nu behövde man ju som tur var inte lossa den för att byta kamrem men det var jobbigt nog ändå audi gillar ju att trycka fram sina motorer så långt upp i fronten det bara går så det var trångt som attan.
mvh tommy
- Henka_E
- Addict
- Posts: 1401
- Joined: 2008-06-12 17:12:33
- Bilmodell: Porsche 944
- Årsmodell: 1986
- Location: Eskilstuna
- Contact:
- gurra
- Sponsor
- Posts: 3548
- Joined: 2004-03-29 08:48:26
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Stockholm
- Contact:
Svar ja.Henka_E wrote:Går det att återanvända på 944:an?
Revline Racing // - http://www.revline.se" onclick="window.open(this.href);return false;
PCS #6556
http://www.youtube.com/user/RevlineRacing" onclick="window.open(this.href);return false;
PCS #6556
http://www.youtube.com/user/RevlineRacing" onclick="window.open(this.href);return false;
- Henka_E
- Addict
- Posts: 1401
- Joined: 2008-06-12 17:12:33
- Bilmodell: Porsche 944
- Årsmodell: 1986
- Location: Eskilstuna
- Contact:
- Erol
- Moderator
- Posts: 4350
- Joined: 2005-12-20 14:11:36
- Bilmodell: 951 Snart körbar
- Årsmodell: 1986
- Location: Eskilstuna
- Contact:
Anslutningarna å 2 skruvar, sen dra den bakåt... hmm... det kan sitta enHenka_E wrote:King!
Följdfråga. Startmotorn - hur jävlig är den att få ut? Har inte kollat under bilen, sitter och laddar inför att ta tag i detta problem!
värmeplåt där som måste bort åxå, finns iallafall på turbon.
/ Erol
-Siktar på 450 hk-
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.
Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.
Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600
- patand
- Moderator & Raceputte
- Posts: 25406
- Joined: 2004-05-03 14:00:48
- Bilmodell: 924 Turbo
- Årsmodell: 1980
- Location: Oxelösund
- Contact:
Blev så mycket tekniksnack i denna tråden jag jag tog nu beslutet att flytta den från Allmänt... 

Patrik PCS #9071
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
- Henka_E
- Addict
- Posts: 1401
- Joined: 2008-06-12 17:12:33
- Bilmodell: Porsche 944
- Årsmodell: 1986
- Location: Eskilstuna
- Contact:
Ja, det gör det. Man får prova sig fram för att hitta rätt hylsa - notera att det kan behövas olika hylsor och lite olika lutning på dem beroende på om du lossar eller drar åt.Henka_E wrote:Funkar det att låsa veven på detta sätt även med motorn på plats i bilen? Alltså, bort med startmotor, stick on hylsa, klart? Finns det något bättre sätt?
....lätt scitzo varning utfärdad...
Who is online
Users browsing this forum: Bing [Bot]