Man sitter ju nämligen o kollar lite på vad man ska önska sig i hjulklapp nu när säsongen är över

http://www.bkauto.com/porsche/r1524.php

Den är vattenutskuren enligt hemsidan. Mycket intresant metod. Antagligen inte så dyrt heller om man redan äger skärutrustningen.Pär Hylander wrote:Den ser strängsprutad ut, verktygskostnaden för ett sådan profil måste vara astronomisk i sammanhanget. Är avsikten att producera 100000 st så hade den varit försvarbar, men något 100-tal eller vad det handlar om här får jag inte ihop det med. Alternativt så kan den vara fräst, men i båda fallen så är det definitivt billigt för en sådan komponent.
Aha, ja det känns ju som en lämplig metod i detta fallet med det plåttjocklekar det handlar om. Jag är dock fortfarande tveksamt till nyttan, först och främst så har man nog större nytta av riktigt stumma bussningar.patand wrote:Den är vattenutskuren enligt hemsidan. Mycket intresant metod. Antagligen inte så dyrt heller om man redan äger skärutrustningen.Pär Hylander wrote:Den ser strängsprutad ut, verktygskostnaden för ett sådan profil måste vara astronomisk i sammanhanget. Är avsikten att producera 100000 st så hade den varit försvarbar, men något 100-tal eller vad det handlar om här får jag inte ihop det med. Alternativt så kan den vara fräst, men i båda fallen så är det definitivt billigt för en sådan komponent.
Jag tror inte att den påverkar toe speciellt mycket. Om bakre bärarmsfästet flexar i stagets riktning kommer det mest att påverka caster. Eftersom styrstaget och bärarmen är ungefär lika långa och något så när parallella så borde det inte påverka toe.Som jag ser det så kan en sådan balk kanske minska benägenheten till att det bildas toe out vid bromsning och kurvtagning, OM ingånde bussningar etc är mycket stumma. Har man standardbussningar så tror jag verkan är försumbar.
Ja, det har du rätt i, jag förhastade min slutsats. Med andra ord är nyttan av den där anordningen ännu mindre, antagligen gör den mest onytta, dvs väger och riskerar att slå i underlaget.Tomas wrote:Jag tror inte att den påverkar toe speciellt mycket. Om bakre bärarmsfästet flexar i stagets riktning kommer det mest att påverka caster. Eftersom styrstaget och bärarmen är ungefär lika långa och något så när parallella så borde det inte påverka toe.Som jag ser det så kan en sådan balk kanske minska benägenheten till att det bildas toe out vid bromsning och kurvtagning, OM ingånde bussningar etc är mycket stumma. Har man standardbussningar så tror jag verkan är försumbar.
Men den ser ju vacker ut...
Users browsing this forum: Google [Bot]