http://www.takakaira.com/accessories/ni ... pager.html






Sökte på dumpljud på Za*** =)
Ha! Perfekt för oss utan turbo ju!Magnus Åkerqvist wrote:http://www.takakaira.com/accessories/ni ... pager.html
Det går bra det oxogurra wrote:Vad är det för fel med 1050kg plåtren härlig 944 med 500hk??![]()
Ja, det borde det. Om det inte tänds i cylindern så tänds blandningen antagligen av det heta grenröret och kanske av gaser från de andra cylindrarna som fortfarande brinner något i grenröret. Om inte annat så kan man ju hålla man ju öppet spjället ganska mycket och därigenom få ett högt flöde genom motor och turbin så att trycket byggs upp fort när fästet kommer.Håller det upp turbotrycket rejält även om ett antispinnsystem skippar en hel del tändningspulser?
Nej för mycket finns nog inte, men för svår effekt finns nog. Är effekten bara kontrollerbar för chaffisen så kan det ju inte vara för mycket. Men stiger effekten med 100 hk på 500 rpm och dessutom fördröjer lite olika från gång till gång så är det nog svårt....Tomas wrote:
För mycket effekt? Vad är det? Man får väl skaffa fyrhjulsdrift i så fall....
Det långsiktiga målet här i livet måste väl vara att uppnå 1khk... Eller möjligen 1MW...
Tomas
Den effekten kan man faktiskt få i vinterföre med quattro. Om raksträckorna är måttligt långa så gasar man halva sträckan och bromsar halva. Det är inte riktigt roligt, man känner sig feg när man inte törs gasa längre. Det var manligare att köra bakhjulsdrivet och vilt slirande hålla gas 75% av raksträckornas längd.För mycket effekt måste vara när man inser att man bromsar mer än man gasar på banan. Det verkar helt enkelt inte lika roligt
Users browsing this forum: No registered users