Som jag har förstått det så verkar det som i stort sett alla turbos har haft sina toppar renoverade en eller flera gånger.
Men hur är det med resten av motorn och bilen för övrigt.
Naturligtvis så beror det ju på hur man har kört o servat bilen, men överlag; skulle ni säga att det är mycket?
Är 20.000mil+ mycket för en 944turbo?
- YocaL
- Turbo-Poster
- Posts: 676
- Joined: 2007-04-24 16:25:31
- Bilmodell: 944 S2
- Årsmodell: 1990
- Location: Jönköping
- Contact:
- Pehr Johnsson
- Addict
- Posts: 9193
- Joined: 2006-12-02 15:09:23
- Bilmodell: Porsche 964 C2 -93
- Årsmodell: 1993
- Location: Ystad
- Contact:
Det beror helt på hur bilen är skött under åren och om den är servad som den ska. En välskött bil med 20K på mätaren kan vara ett bättre köp en en "misshandlad " med 10k.
Kolla dokumentation och kvitton på vad som är gjort med bilen.
Kolla dokumentation och kvitton på vad som är gjort med bilen.
[b]Pehr Johnsson[/b] 964 C2 -93 [url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=17263]Porsche 964 C2 - 93 Folkvagnen[/url]
PCS 10585
944Sverige 1385
PCS 10585
944Sverige 1385
- Mårten
- Addict
- Posts: 1436
- Joined: 2005-07-26 07:36:58
- Telefon: 0706505189
- Bilmodell: 944 turbo
- Årsmodell: 1988
- Location: Borås
- Contact:
Re: Är 20.000mil+ mycket för en 944turbo?
Nej!YocaL wrote:Som jag har förstått det så verkar det som i stort sett alla turbos har haft sina toppar renoverade en eller flera gånger.
Men hur är det med resten av motorn och bilen för övrigt.
Naturligtvis så beror det ju på hur man har kört o servat bilen, men överlag; skulle ni säga att det är mycket?
/Mårten (vars bil gått 19600 mil)
Ulf "Mårten" Mårtensson
PCS # 9702
951 -88
Sandéns WG med hårdare fjäder, Bengts chip inkl 3 bar bränsleregulator & pysventil för högre laddtryck. Ingen kat. Bosch 044 bränslepump. S2-låda med lägre utväxling. Bilstein ClubSport kit. Momo RS 2 GT stolar. 911 3,6 turbokoppling.
Min biltråd: 951 - Jag har sparat sen jag var 12...
PCS # 9702
951 -88
Sandéns WG med hårdare fjäder, Bengts chip inkl 3 bar bränsleregulator & pysventil för högre laddtryck. Ingen kat. Bosch 044 bränslepump. S2-låda med lägre utväxling. Bilstein ClubSport kit. Momo RS 2 GT stolar. 911 3,6 turbokoppling.
Min biltråd: 951 - Jag har sparat sen jag var 12...
- Erol
- Moderator
- Posts: 4332
- Joined: 2005-12-20 14:11:36
- Bilmodell: 951 Snart körbar
- Årsmodell: 1986
- Location: Eskilstuna
- Contact:
Som tidigare skribenter skrivit...
Beror helt på hur uderhållet varit på bilen, jag har kört 951 med över 30.000
mil på mätarn inge större fel på den bilen, dock så var dämparna dåliga
och kolvringarna hade sett sina bästa dagar...
Men dämpare bör bytas var 10-15-tusende mil så det kan ju vara dax på
en bil som har gått hälften. Så jag skulle inte hake upp mig på miltalet
utan låta det allmänna skicket på bilen bestämma...
/ Erol
Beror helt på hur uderhållet varit på bilen, jag har kört 951 med över 30.000
mil på mätarn inge större fel på den bilen, dock så var dämparna dåliga
och kolvringarna hade sett sina bästa dagar...
Men dämpare bör bytas var 10-15-tusende mil så det kan ju vara dax på
en bil som har gått hälften. Så jag skulle inte hake upp mig på miltalet
utan låta det allmänna skicket på bilen bestämma...
/ Erol
-Siktar på 450 hk-
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.
Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.
Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600
Who is online
Users browsing this forum: No registered users