Ooops, my bad, missade det![Bobo] wrote:Tog inte JanneJ den bollen?!Erol wrote:Sen finns även 924 S (konstigt att ingen nämnt denna) det är en 924:a med 944:ans 2,5 litersmotor på 160 hk, då 924:an är lättare än sitt yngre syskon 944 så är denna bil rätt kvick med 160 hk motorn.![]()
Jag slant lite på tangenterna, 924S före 88 har 150hk. Har för mig att precis som de 944:or som blev amerikaanpassade (lägre effekt för att klara avgaskrav) så har dessa motorer andra kolvar för at få lögre kompression, dock är jag lite osäker på detta...Gurra G wrote:Gör jag en tankevurpa nu? Men om det är samma motor i 924S och 944 N/A (lärde mig nyss att det var 163 hk) så måste det väl att gå att trimma upp den till 944S nivå? Eller är det så att man inte vill att detta skall gå och har strypt eftermarknadsdelarna?
Och nu har du hittat pedalerna[Bobo] wrote:Vurpa vet jag inte om jag skulle kalla det, men du är iallafall ute och cyklar lite.
944S har en 2,7l motor. Den sitter enbart i 944S...

944 S (1987-1989) är 2,5 liter och 16 ventiler, effekt 190 hk,
944 (sista året 1989) fick åter igen 8 ventiler men ökad cylindervolym, dvs. 2,7 liter, effekt 170 hk.
Mvh Erol