Iallafall! Bilen köptes från Ucars i Eslöv för typ drygt en månad sen tror jag. Kan väl direkt säga att de inte direkt va de bästa köpet jag någonsin gjort, kanske inte sämsta heller men jag betalde med tanke på hur mycket fel där va på bilen lite för mycket. Men men vad är pengar

Som det ser ut nu iallafall så det som behöver fixas är följande
* Reda ut varför det skakar så in i h*lvete i ratten i hastigheter runt 100-120 km/h
* Fixa växelspaksdamasken
* Rekonda ordentligt invändigt
* Fixa takluckan
* Fixa ACn (byggas om till R134a)
* Byta stereon till en annan jag har liggande
Har tyvärr ingen bra kamera så så fort jag får tag på det så ska jag lägga upp bilder, dvs också när det inte spöregnar.
Ut över det så förslag till varför det skakar i ratten så in i mottages gärna. Det skakade nämligen ordentligt i ratten redan när jag körde hem bilen, men däcken var ganska slitna så jag tänkte att bytar vi däcken och balanserar så slutar det väl sen. Det gjorde det dock inte. Däcken kommer från min turbo och var begagnade, men de skakade inte på den så de kan inte vara däcken.
När jag bytte däcken så var det ganska mycket glapp i hjullagrena, men jag spännde till dom lite så slutade det glappa, något annat glapp kan jag inte känna någonstans. Dock hjälpte det inte heller.
Kan även påpeka att däcken vi bytade var inte direkt snedslitna så tror knappast det är något fel på hjulinställningen heller.
Bromsarna tror jag knappast det är heller då det inte direkt skakar i ratten när man bromsar, vilket det borde göra om skivorna var sneda.
Det konstiga är att det har nästan försvunnit av sig själv stundtals, för några dagar sen skapade det nästan inte alls. Sen idag när jag körde hem från jobb så började det skaka ordentligt i ratten vid runt 80 km/h eller så sen skakade det ordentligt hela vägen hem i hastigheter runt 110 km/h.
Kan även tillägga att det ibland när man t.ex. gör en omkörning på motorvägen eller så känns de som bilen svajar till, nästan som en mini vattenplaning med framhjulen eller så även fast vägen är torr, vet inte om det har med det att göra men kan vara värt att tillägga. Kan också tillägga att det sitter 993 Cup 3or på den med spacerplattor
Hade varit tacksam om någon hade förslag då det börjar driva mig till vansinne, får väl snart carpaltunnelsyndrom av att köra