Är ny här på forumet och tänkte dela med mig lite av min ny införskaffade bil.
Bilen och jag själv finns och bor i Finland!
Det handlar då om en 944 S2 som överladdats med kompressor + lite annat nödvändigt

Bilens kända historia börjar tillbaka i Japan där den förmodligen är köpt som ny (lite osäker med tanke på att ratten är på vänster sida).
År 2008 importerades bilen med hjälp av tysk firma till Finland (Uleåborg) av samma person som har byggt bilen.
Den hade vid dethär tillfället rullat 95.000km.
Tanken var då att få en 944 S2 (pga. det tilltalande utseendet) att löpa undan lite bättre än orginal, men endå lätt körd.
Det beställdes ett kompressor-kit från staterna som lovade ge ut en liten bit 300hk på hjulen, kittet hittade hem till Finland och monterades. (År 2009)
AC-Kompressorn plockades bort för att ge plats åt generatorn som i sin tur gav plats för själva kompressorn.
När motorbygget var klart kördes den i testbänken och gav ut 302hk och 400nm vid 0,5bar laddtryck.
År 2010 fick bilen ett eget uppslag reportage i Porsche Club Finlands egen tidning och vann Peoples Choice på en utställning. (Kommer inte ihåg namnet eller vilken utsällning)
Killen tröttnade av någon anledning på bilen och sålde den till en annan kille lite utanför Vasa i Finland.
Här stod bilen för det mesta i garaget och det avverkades endast 1600km på ungefär 1,5 år (Bilen är aldrig vinterkörd).
Vintern -10/-11 monterades Megasquirt motorstyrning.
Den 28.8.2011 införskaffade jag bilen.
Jag hade en Audi S4 Avant -00 som jag bytte mot Porschen.
Bilen kommer att vårdas som om det vore ett eget barn och få stå i varmt garage under vintrarna!
Inga tankar på större modifikationer utan bara små uppgraderingar efter hand

Om det finns intresse för mer information om själva motorbygget så kan det ordnas!
Bilder kommer så fort jag har fått in några på datorn! (Och kommit underfund med hur man laddar upp!