Är sedan nån månad nybliven ägare av en vit 944S-87 som gått ca 12000 mil nu och planen är att den skall utnyttjas som njutningsfordon samt smiska runt den på banträffar. Tänkte lägga upp en tråd på min vita ögonsten..
Köpte den i mitten av september av en annan medlem här på forumet och måste säga att den blir bara snyggare och snyggare för varje dag. Är som att man upptäcker nåt nytt varje gång man ser den...
Bilen är i fint skick, lacken är glänser och interiören är riktigt fräsch. Många som kommenterat hur fräsch den är och de har svårt att tro att den är 23 år gammal..

Gjort på bilen innan mig
Justerbara Konidämpare fram med M030 fjädrar, Bilstien bakdämpare
CS ratt
Baksätet är rivet och ersatt med 968 matta
Byte vattenpump,termostat,kamrem, balansrem,p-box och motorfästen hos Sandén vid 11500 mil
17 tums boxsterfälgar - inte bestämt mig hur jag ställer mig till dem
Mitt vinterprojekt, observera jag har aldrig riktig meckat förut så det det kanske verkar banalt för vissa!
+ Boka tid hos Sanden för byte av ventilkedja och spännare - fick en tid fredag 29/10
+ Fixa varmgarage där man får pilla på bilen - fixat men F-n vad det kostar i Sthlm!
+ Köpa nya däck då de som satt på var rent skräp -blev Goodyear Eagle F1 Assymetrisk 225/45/17 91
+ Fixa larm- bokat tid
+ Byta till stålomspunna slangar- har slangarna så bara montera
+ Byta bromsbelägg- de som sitter är i fint skick men när jag ändå byter ut slangarna så..Vilka ska man ta?
+ Måla bromsbelägg - färg?
+ Eventuellt byta växelkors då spaken känns lite sladdrig och vill ha den mer tight
+ I samband med bromsarna byta ut bromsvätska
+ Eventuellt fixa spacers
Våren/Sommaren 2011
Köra så mycket som möjligt och va med på banträffar/slalom/förarkurser. Gått med i Porscheklubben så det ska bli av.Tanken är utveckla mig själv som förare,lära mig bilen och allt eftersom modifiera utifrån ens erfarenheter. Skalstol känns som en viktig prio!
Tanken var att däck och larm skulle bli åtgärdat förra veckan så jag nu på fredag skulle kunna åka ner till Sandén, byta ut ventilkedjan,spännare och allmän genomgång av bilen. Märkte att den läckte lite olja och första tanken var servopumpen men den är helt torr ( finns en tråd om den redan...) så Sanden skulle ta sig en koll på. Hursomhelst, den servicen kan man glömma efter att min kära 944:a bestämde sig för att få en kabelbrand en sen lördagkväll mitt på Odengatan..

Jaja ringde försäkringsbolaget och Sanden för tips. Sen var det bara att lämna in den till närmsta verkstad där den än idag, 2v senare, står då tydligen Porsche bestämt sig för att sluta tillverka kabelhärvan. Sandén är involverad och letar på sitt håll efter en. Endast pratat med honom över telefon men han verkar som en riktigt bra man som tar sig tid, sen att han kände igen bilen från tidigare ägare var bara kul!
Så där står jag idag, bilen på verkstad och ovetandes om när den kan tänkas bli klar..Suck!
Under tillfället ägnar jag tiden åt att läsa trådar på forumet!!
Eftersom

Ha det