Trrrrrrrrrummmmvirvel!
Häpp!! Häpp!!
Hjärtligt välkomna till "Stortätar´n - behind the scenes"
Vevaxeltätningen och ny fuelrail stod på trixlistan:
Varför plocka bort allt krimskrams som hjulupphängning osv som sitter fast kring motorn? Bättre att lossa allt i ett jättepaket, tvärbalk och styrrack och hela klabbet!!
Häpp! Det finns ju all plats i värden för mekande!
Här har det kommit olja.
Det var inget fel på packboxen men jag hade inte monterat den riktigt. :bang2: Den skulle bara längre in... Det läckte vid hålet för skruvmejsel eller annat verktyg för att bända ut packboxen. Den satt helt enkelt för lång ut.
Men eftersom jag hade en ny packning var det ju bara att byta och titta att allt stod rätt till på andra sidan! Här ska tätas med nytt!!
Så här ska det se ut! Nu är tanken att jag inte ska behöva kludda med detta mer.
Fuelrailen åkte på av bara farten efter lite modifiering. Den kommer från en pre-85:a och dom har lite annan placering och dragning av slangar bla. Lite high-techfix löste det!

Sen var det provtur och vi är tillbaka i startgroparna! Lite plockepinn på framvagnen och lite diverse men tätt håller det!
Kan nog bli åka av på fredag ändå som det ser ut nu!
Bromsarna känns ok men bakhjulen låser upp först. Är nog däcken som är oklistriga bak...dom är från 1993...

Annars finns det hopp om det!
Mvh Gustav