951 -86 | "Max Green" eller "Grüne Hölle"

Lägg upp en egen tråd och presentera din bil och dina projekt.
Post Reply
Message
Author
User avatar
DLS
Addict
Posts: 3240
Joined: 2004-07-06 13:29:23
Bilmodell: 944 Turbo
Årsmodell: 1990
Location: Vingåker
Contact:

#76 Post by DLS »

men jon du har ju fått tips både från mig o kotten hur du ska montera stolen eftersom vi har monterat sånna själva :)
Johan
PCS: 9407
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4256]Porsche 944 Turbo -90[/url]

User avatar
fridsten
Turbo-Poster
Posts: 619
Joined: 2007-06-28 14:35:42
Bilmodell: Boxster
Årsmodell: Vet ej
Location: Solna
Contact:

#77 Post by fridsten »

Väldigt snygg grön färg. Vilken annan sportbil var den ifrån? Lotus?

User avatar
Erol
Moderator
Posts: 4350
Joined: 2005-12-20 14:11:36
Bilmodell: 951 Snart körbar
Årsmodell: 1986
Location: Eskilstuna
Contact:

#78 Post by Erol »

DLS wrote:men jon du har ju fått tips både från mig o kotten hur du ska montera stolen eftersom vi har monterat sånna själva :)
Jo, jag va med och hjälpte Kotten med sina, nu när jag kör samma recept
på mina stolar så funkar det inte...

fridsten wrote:Väldigt snygg grön färg. Vilken annan sportbil var den ifrån? Lotus?
Tackar, dock så vill jag hålla detta lite hemligt tills jag fått ihop bilen,
så ingen annan hinner före mig med en likadan bil :wink:



Mvh Erol
-Siktar på 450 hk-
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.

Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600

User avatar
Erol
Moderator
Posts: 4350
Joined: 2005-12-20 14:11:36
Bilmodell: 951 Snart körbar
Årsmodell: 1986
Location: Eskilstuna
Contact:

#79 Post by Erol »

Då så har det varit helg igen, nu börjar men se att det är en motor man bygger :wink:



Image




Image




Image



Nu skall det roliga jobbet med att passa in turbon snart påbörjas, kan bli klurigt...


Mvh Erol
-Siktar på 450 hk-
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.

Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600

User avatar
Erol
Moderator
Posts: 4350
Joined: 2005-12-20 14:11:36
Bilmodell: 951 Snart körbar
Årsmodell: 1986
Location: Eskilstuna
Contact:

#80 Post by Erol »

Har varit lite slö på sistonde, men har fått lite gjort...

Bl.a monterat speglar och handtag!


Spegel
Image

Handtag
Image

Resultat
Image




Har även påbörjat att montera fronten och gemballaläppen, dock lite
provisoriskt då de skall tas bort igen när motorn monteras.


Front med läpp
Image

Fronten på plats
Image


Avslutar med en helhetsbild...

Image




Börjar blir ruskigt sugen på att provköra den nu!


/ Erol
-Siktar på 450 hk-
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.

Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600

User avatar
DLS
Addict
Posts: 3240
Joined: 2004-07-06 13:29:23
Bilmodell: 944 Turbo
Årsmodell: 1990
Location: Vingåker
Contact:

#81 Post by DLS »

kommer bli riktigt fin killen :)
keep up the good work!
Johan
PCS: 9407
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4256]Porsche 944 Turbo -90[/url]

User avatar
Freddan
Addict
Posts: 1581
Joined: 2005-01-31 20:09:11
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Lund
Contact:

#82 Post by Freddan »

Speglarna sitter ju där dom "ska" och inte på dörrarna, var är det för speglar du har använt??

Ser jäkligt snyggt ut :d=:

Fredrik
Alpinvit 944S -87
The 944S wants to be driven between 4000 and 6000 rpm in order to strut its stuff.

User avatar
Erol
Moderator
Posts: 4350
Joined: 2005-12-20 14:11:36
Bilmodell: 951 Snart körbar
Årsmodell: 1986
Location: Eskilstuna
Contact:

#83 Post by Erol »

Tack!

Speglarna köpte jag på stylingbutiken eller motsvarande, skall vara nån
kopia av M5:ans speglar om jag inte missminner mig!



/Erol
-Siktar på 450 hk-
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.

Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600

User avatar
Erol
Moderator
Posts: 4350
Joined: 2005-12-20 14:11:36
Bilmodell: 951 Snart körbar
Årsmodell: 1986
Location: Eskilstuna
Contact:

#84 Post by Erol »

Kastar in en bild på triggerskivan som skall fästas på svänghjulet.


Image


Triggern ska värmas fast på svänghjulet och sedan skruvas, så borde den
sitta fast fram över.


Har även börjat fundera på kamaxelgivare... Någon som har ett förslag hur
jag skall göra en smidig lösning?



/ Erol
-Siktar på 450 hk-
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.

Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600

User avatar
Erol
Moderator
Posts: 4350
Joined: 2005-12-20 14:11:36
Bilmodell: 951 Snart körbar
Årsmodell: 1986
Location: Eskilstuna
Contact:

#85 Post by Erol »

Har slipat och donat lite för att få dit turbon, nu måste det kapas och svetsas lite
på x-overröret för att få det å passa. Sen skall avgashuset anpassas för att kunna
använda orginal downpipe!


Image


Image



Har även värmt fast triggerskivan, jag stoppade svängjulet i frysen i ca 30 min, efter
ca 15 min la jag triggern i ugnen i en teperatur på 100 grader, lät den bakas ca 15 min.

Bara 1 min efter att jag laggt på triggern på svänghjulet hade den nypit fast i
svänghjulet och sitter stenhårt!

Kommer även att sätta skruvar för säkerhets skull.


Image


Fortsättning följer..........



/ Erol
-Siktar på 450 hk-
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.

Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600

User avatar
Millen
Turbo-Poster
Posts: 957
Joined: 2005-09-17 09:43:48
Bilmodell: Porsche 944 Turbo
Årsmodell: 1987
Location: Trollhättan
Contact:

#86 Post by Millen »

Här händer det grejer. Motor var väldigt välputsad såg jag. :) Vilken sorts färg använde du eller är det blästrat? lackerade du även motorrummet?
Porsche 944 Turbo -87

User avatar
Erol
Moderator
Posts: 4350
Joined: 2005-12-20 14:11:36
Bilmodell: 951 Snart körbar
Årsmodell: 1986
Location: Eskilstuna
Contact:

#87 Post by Erol »

Millen wrote:Här händer det grejer. Motor var väldigt välputsad såg jag. :) Vilken sorts färg använde du eller är det blästrat? lackerade du även motorrummet?

Blästrat/hetvattentvättat, lite beroende på delar. Sen är det vanlig sprayfärg
som skall klara värme för att det ska hålla sig snyggt ett tag, slippa oxid m.m

Japp, motorutrymmet är lackat i bilens färg, ingen idé att snåla när motorn
ändå var urplockad!


/ Erol
-Siktar på 450 hk-
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.

Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600

User avatar
Millen
Turbo-Poster
Posts: 957
Joined: 2005-09-17 09:43:48
Bilmodell: Porsche 944 Turbo
Årsmodell: 1987
Location: Trollhättan
Contact:

#88 Post by Millen »

allright. Ser fin fint ut. Blir väll att lacka om min sedan också men dock efter at motorn är på plats och allt funkar.. Ska inte göra något kulörbyte så motorrummet lämnar jag som det är.
Porsche 944 Turbo -87

User avatar
gurra
Sponsor
Posts: 3548
Joined: 2004-03-29 08:48:26
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Stockholm
Contact:

#89 Post by gurra »

Snygg lösning med triggerhjulet!
Revline Racing // - http://www.revline.se" onclick="window.open(this.href);return false;
PCS #6556
http://www.youtube.com/user/RevlineRacing" onclick="window.open(this.href);return false;

User avatar
bill b
Addict
Posts: 1316
Joined: 2004-03-29 14:52:25
Location: Göteborg
Contact:

#90 Post by bill b »

Riktigt nice bil!

Men ser inget nyckelhål vid dörren?
Letar lyftkyld Porsche...
Porsche 944 S2 -91 guards red (såld)
Porsche 944 -87 diamantblau (såld)

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users