944 Turbo - | Nemos projekt "Endless power"

Lägg upp en egen tråd och presentera din bil och dina projekt.
Message
Author
User avatar
gurra
Sponsor
Posts: 3548
Joined: 2004-03-29 08:48:26
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Stockholm
Contact:

#76 Post by gurra »

Nu såg registret lite bättre ut! ;)
Skönt att det gick problemfritt.

Som sagts tidigare, 390 kusar på hjulen och 1000kg är en våldsam kombination :twisted:
Revline Racing // - http://www.revline.se" onclick="window.open(this.href);return false;
PCS #6556
http://www.youtube.com/user/RevlineRacing" onclick="window.open(this.href);return false;

nemo2
NA-Poster
Posts: 29
Joined: 2006-02-15 16:47:57
Contact:

#77 Post by nemo2 »

Tjena Gurra

Jo de blev lite bättre nu, o nog ska effekten räcka till för o köra in bilen.
Sen när nya kamaxeln kommit så ska laddtrycket upp en del, dom på PPF tycker ja ska ladda 2.2bar men tror inte ja själv mår jag inge bättre av att ha nån skryt effekt e bättre att de håller så 1.8bar blir nog lagom.
Men de finns potens i motorn för ganska höga effekter.
Är ju ingen ide o ha massa effekt om man inte får ner de i backen, men 500hk+ ska de bli i alla fall.

De ja har nu ska i alla fall räcka till o sladda lite me bilen, bara de går o lägga en riktig rökridå så e ja nöjd.

MVH Fredrik

nemo2
NA-Poster
Posts: 29
Joined: 2006-02-15 16:47:57
Contact:

#78 Post by nemo2 »

Lägger upp lite bilder på huv, vinge front.

MVH Nemo
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

nemo2
NA-Poster
Posts: 29
Joined: 2006-02-15 16:47:57
Contact:

#79 Post by nemo2 »

Ja ha i dag kunde ja inte hålla mej längre, va så fint väder va tvungen o
ta en provtur me bilen. Kan väl säga som så att ja fick blodad tand.
Responsen var över förväntan, motorns utformning o karaktär
i hop med den låga vikten gjorde bilen till ett riktigt vilddjur.
Trots att ja bara laddar 1.4bar ännu, så var de uppenbara greppsvårigheter me bakhjulen, men när de väl greppade så sköts man i väg som ur en kanon. Chassit svarade oxå bra, den låg som ett strykjärn mot marken vid undanmanövringarna. Ser väldigt lovande ut.... :twisted:

MVH Nemo

User avatar
Magnus Åkerqvist
S2-Poster
Posts: 248
Joined: 2004-03-29 11:40:39
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Hässleholm
Contact:

#80 Post by Magnus Åkerqvist »

Hitta en action bild på dig när du var på lunda =)

Image
[size=75] Magnus Åkerqvist [/size]

User avatar
Fredrik C
Addict
Posts: 1686
Joined: 2004-03-29 10:38:39
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Katrineholm
Contact:

#81 Post by Fredrik C »

Hur gick körningen då?
MVH
Fredrik "Alex" Cednert
PCS 7484

www.968.net
www.968s.com

User avatar
Karl Birgander
Addict
Posts: 6556
Joined: 2006-03-12 21:01:55
Telefon: 0737168502
Bilmodell: 944 S2
Årsmodell: 1990
Location: Älvängen
Contact:

#82 Post by Karl Birgander »

Leksak: Porsche 944 S2 -90
Min bruks: BMW 320dT -08
Fruns bruks: BMW 120iAM -10
Sommarglid: BMW 320iM cab -99 (E36)

nemo2
NA-Poster
Posts: 29
Joined: 2006-02-15 16:47:57
Contact:

#83 Post by nemo2 »

Hejsan allesammans.

Jo de stämmer att ja varit på Lunda i helgen o provkört bilen för första gången. De var gansak närvöst, hade alldrig kört en konbana förut o de var ju första gången me porschen.
Allt gick bra, e nöjd me dagen. Nån bra tid fick ja inte utan kom bland dom sissta, men fick ju pröva hur den beter sej så man kan börja justera in allt.
Först o främst va framdäcken bara skit, 5år gammla o hårda, bilen var alldeles för hård i framvagnen så de måste justeras, så fort man tryckte på lite tappa man fästet bak o den börja spinna. Ja kan inte mycke o chassie justeringar så måste ta hjälp av nån som kan. Är tacksam över förslag.
Ang banan så var den lite väl tajt för min smak, men de vär skit kul för de.
Ja använde bara vanliga däck inga R-däck. Motorn funkade dock bra.

Nu ska den besiktigas så fort som möjligt, sen e de bara köra o testa o sortera ut de som inte e bra, effekten räcker till i alla fall.

MVH Nemo

User avatar
Jon80
Sponsor
Posts: 3847
Joined: 2005-07-12 10:38:47
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Degerfors
Contact:

#84 Post by Jon80 »

Du har ingen bild på bakdelen på bilen.. kan vara jag som ser galet, men vad är det för difusor du kör med? :D
Jon Eriksson
[url=http://www.jerd.se]JE Racing DynamiX[/url]
[url=http://www.waspracing.se]Wasp Racing[/url]
---------------------
Motto: "I'm going to live forever.. or die trying"
[url=http://944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6676]951:an[/url]

User avatar
patand
Moderator & Raceputte
Posts: 25403
Joined: 2004-05-03 14:00:48
Bilmodell: 924 Turbo
Årsmodell: 1980
Location: Oxelösund
Contact:

#85 Post by patand »

Karl Birgander wrote:http://www.lazzat.se/parts/NewsPage____395.aspx
resultatet från körningen.
Hmmm ser att Mats med 02:an (med M3 motor) slog Stefan i 911:an...

sorry... bara ett par grabbar jag körde mot i september förra året... de var 1:a och 2:a på Lazzat RS Challenge finalen... (jag kom 4:a). :D
Patrik PCS #9071
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;

Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]

User avatar
DLS
Addict
Posts: 3240
Joined: 2004-07-06 13:29:23
Bilmodell: 944 Turbo
Årsmodell: 1990
Location: Vingåker
Contact:

#86 Post by DLS »

hänt några uppdateringar här?
Johan
PCS: 9407
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4256]Porsche 944 Turbo -90[/url]

User avatar
Puppan
S2-Poster
Posts: 222
Joined: 2004-03-30 07:18:46
Contact:

#87 Post by Puppan »

Vad händer i garaget?

/Pete
Nu:
Porsche 996 TurboCup II Spezial
Tidigare:
Porsche 944 TurboCup Spezial
Revline Racing // - http://www.revline.se
Pure watercooled Porsche POWER!
3L, Garrett GTBB35/40, 3 inch exhaust, TIAL WG, GREDDY Blow off, PPF intake, Milledge Camshaft, Darton Sleeves, JE Pistons, Carillo Rods, NIRA ECU, 044 Fuelpump, Large IC, Leda coilover chassie, 996 Supercup big brakes. It all comes down to a REALLY FAST allround sportscar with the capability to whitout sweat whip most Ferrari ASSes!!
.....

User avatar
Erol
Moderator
Posts: 4350
Joined: 2005-12-20 14:11:36
Bilmodell: 951 Snart körbar
Årsmodell: 1986
Location: Eskilstuna
Contact:

#88 Post by Erol »

Forfarande tyst som i graven här....

Har det blivit nån ny motor?

/ Erol
-Siktar på 450 hk-
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.

Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600

nemo
S-Poster
Posts: 74
Joined: 2004-04-13 15:00:30
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Västerås
Contact:

#89 Post by nemo »

Hejsan alla gammla och nya medlemar.

Va ett tag sedan ja skrev något, snart 4-år sen, mycket har hänt sen dess.
Bilen kraschades i ett dike, jag har separerat, träffat en ny kvinna, bildat en ny familj, flyttat, köpt en gård på landet, byggt ett nytt hus på 350m2
i lösvirke, har gjort de mesta själv allt utom elen närmarebestämt.
Byggt om ladan och logen till 2st garage och en mekverkstad. Byggt ett eget gym, en dans lokal för minna barn. Så bil intresset har legat i skym undan. Har dock hunnit med att samla på mej mer delar till porschen och det har hunnit blivit 2st 944-turbosar till, så nu står det 3st i ladan, varav en är min sambos.
Har planer att börja skruva nu i januari och bygga en ny bil, så är det någon som har en tom kaross eller något liknande så får ni gärna höra av er för då e jag intresserad även 968 går bra. Kommer uppdatera så fort jag kommer igång, även block som är hela är av intresse.

MVH Fredrik

Patrik Börjesson
Turbo-Poster
Posts: 414
Joined: 2008-10-25 13:30:14
Bilmodell: 944 -85B
Location: Örebro
Contact:

#90 Post by Patrik Börjesson »

Kul att du kommer igång igen! Ska bli kul att se vad som händer :) Lycka till med allt!

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users