

Tackar!Corleone wrote:Grattis till fina siffror men kanske mer till medeleffekten, det som gör en bil körbar och snabb i praktiken. 16V är vägen att gå! När jag räknar på min egen maskin mot 16V så skiljer det 80-100 hk vid samma ladd och utförande.
Tack Björn!Björn Nilsson wrote:Stort grattis Gurra till en galen maskin![]()
![]()
Helt otroligt vilka låga laddtryck som behövs för mycket effekt.
Ha det bra
/Björn
Helt ok, förstår att du skojadeDLS wrote:Hoppas du förstod att jag skoja ju med dig Gurra
lustigt att inte flera försökt sig på att göra 16v av även 2,5l också
Ja du har inge problem med värmen än?
Har du byggt om kylsystemet nått?
Ja!gurra wrote:Tackar!Corleone wrote:Grattis till fina siffror men kanske mer till medeleffekten, det som gör en bil körbar och snabb i praktiken. 16V är vägen att gå! När jag räknar på min egen maskin mot 16V så skiljer det 80-100 hk vid samma ladd och utförande.
Ja det är sjukt vad 16v flödar bra, men man kan ställa sig frågan hur mycket effekt man egentligen behöver vid så moderata laddtryck som 1.2 bar![]()
Än så länge har den inte tryckt ur sig något vatten... får se hur länge det går..
Users browsing this forum: Bing [Bot]