Troligen inte tyvärr, ska förhoppningsvis ner till Småland och meka klart Matsens rallybil den helgen.Jim Profit wrote:du skall inte dit?
928 S4 -91 |there is no substitute
- patand
- Moderator & Raceputte
- Posts: 25403
- Joined: 2004-05-03 14:00:48
- Bilmodell: 924 Turbo
- Årsmodell: 1980
- Location: Oxelösund
- Contact:
Re: 928 S4 -91 |there is no substitute!
Patrik PCS #9071
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
-
- Carrera-Poster
- Posts: 365
- Joined: 2004-03-29 10:06:20
- Bilmodell: Porsche 944 turbo
- Årsmodell: 1986
- Location: STHLM
- Contact:
Re: 928 S4 -91 |there is no substitute!
Jag tror på principen att bilar mår bäst av att köras så just nu är 928an min "daily driver".
Användes i jobbet idag:

Användes i jobbet idag:


Mvh/ Jimmy
http://www.garaget.org/JimProfit
http://www.garaget.org/JimProfit
- [Bobo]
- Addict
- Posts: 3934
- Joined: 2010-09-04 19:38:44
- Bilmodell: 931-81
- Årsmodell: 1981
- Location: Linköping
- Contact:
Re: 928 S4 -91 |there is no substitute!
Helt rätt tänkt!

Jag hämtade chefens kemtvätt med S2:an idag...
Bobo
996 -99 | Ocean Blue
931 -81 | Alpinweiß
944 S2 -91 Zyclam Red - SÅLD
924 -82 Vintersläden II - SÅLD
924 -83 Vintersläden - SÅLD
944 -83 Indishrot - SÅLD
Jaguar XJC | Projektet
931 -81 | Alpinweiß
944 S2 -91 Zyclam Red - SÅLD
924 -82 Vintersläden II - SÅLD
924 -83 Vintersläden - SÅLD
944 -83 Indishrot - SÅLD
Jaguar XJC | Projektet
- Peedster
- Addict
- Posts: 1172
- Joined: 2004-03-29 09:39:44
- Bilmodell: 924,944,968,GT2
- Årsmodell: 1992
- Location: Stockholm/Täby
- Contact:
Re: 928 S4 -91 |there is no substitute!
Nice!
Jag har kört min turbo hela veckan i jobbet oxå! Den går runt på byggen i hela Stockholm nu.
Det är kul också för då lär man känna bilen väldigt mycket och att det har regnat har inte gjort något när man har diff och kör på drift varje kurva!!
Fortsätter nog nästa vecka oxå!!

Jag har kört min turbo hela veckan i jobbet oxå! Den går runt på byggen i hela Stockholm nu.
Det är kul också för då lär man känna bilen väldigt mycket och att det har regnat har inte gjort något när man har diff och kör på drift varje kurva!!

Fortsätter nog nästa vecka oxå!!

Nuvarande:
En frontmotor
En mittmotor
En bakmotor
Porsche - Made to be driven
Peedster - Made to drive Porsche
En frontmotor
En mittmotor
En bakmotor
Porsche - Made to be driven
Peedster - Made to drive Porsche
- Karl Birgander
- Addict
- Posts: 6556
- Joined: 2006-03-12 21:01:55
- Telefon: 0737168502
- Bilmodell: 944 S2
- Årsmodell: 1990
- Location: Älvängen
- Contact:
Re: 928 S4 -91 |there is no substitute!
Lära känna bilen är aldrig fel!Peedster wrote:Nice!![]()
Jag har kört min turbo hela veckan i jobbet oxå! Den går runt på byggen i hela Stockholm nu.
Det är kul också för då lär man känna bilen väldigt mycket och att det har regnat har inte gjort något när man har diff och kör på drift varje kurva!!![]()
Fortsätter nog nästa vecka oxå!!
Har fortfarande, 5 år senare, behållning för att jag körde porschen året om!
Leksak: Porsche 944 S2 -90
Min bruks: BMW 320dT -08
Fruns bruks: BMW 120iAM -10
Sommarglid: BMW 320iM cab -99 (E36)
Min bruks: BMW 320dT -08
Fruns bruks: BMW 120iAM -10
Sommarglid: BMW 320iM cab -99 (E36)
-
- Carrera-Poster
- Posts: 365
- Joined: 2004-03-29 10:06:20
- Bilmodell: Porsche 944 turbo
- Årsmodell: 1986
- Location: STHLM
- Contact:
Re: 928 S4 -91 |there is no substitute!
Ja egentligen hade det varit coolt att köra året runt men min bil verkar aldrig vinterkörd, vilket märks när man tittar/skruvar under, så jag har inte hjärta att ta ut den i saltslasket. Med det hade varit rätt fränt och köpt en till i sämre skick och haft som vinterbil, dock så tar min ekonomi tillräckligt med stryk som det är för att hålla en 928 rullande. 

Mvh/ Jimmy
http://www.garaget.org/JimProfit
http://www.garaget.org/JimProfit
-
- Carrera-Poster
- Posts: 365
- Joined: 2004-03-29 10:06:20
- Bilmodell: Porsche 944 turbo
- Årsmodell: 1986
- Location: STHLM
- Contact:
Re: 928 S4 -91 |there is no substitute!
Idag var det dags för besiktning i Högdalen. Halvljus och dimljus stod för högt (hade glömt fixa detta efter fjäder/stötdämparbytet) men besiktningskillen var otroligt schysst så vi hjälptes åt att skruva av lampkåporna och justera lamporna samt dimljus så bilen gick igenom med rena papper.



Mvh/ Jimmy
http://www.garaget.org/JimProfit
http://www.garaget.org/JimProfit
- patand
- Moderator & Raceputte
- Posts: 25403
- Joined: 2004-05-03 14:00:48
- Bilmodell: 924 Turbo
- Årsmodell: 1980
- Location: Oxelösund
- Contact:
Re: 928 S4 -91 |there is no substitute!
Grattis! 

Patrik PCS #9071
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
-
- Carrera-Poster
- Posts: 365
- Joined: 2004-03-29 10:06:20
- Bilmodell: Porsche 944 turbo
- Årsmodell: 1986
- Location: STHLM
- Contact:
Re: 928 S4 -91 |there is no substitute!
Bytte termostat idag och har luftat systemet efteråt. Ett byte som gick smidigt och var gjort på ca 20 minuter.
Hade tidigare problem med att motortempen sjönk när jag kopplade på AC'n. Har inte hunnit köra så mkt efter bytet men det verkar som om problemet är löst och att den håller jämn temperatur. Verkar även som om motorn blir driftvarm snabbare.
Får testa lite mer på söndag då jag skall åka på 928 träff i Motala.
EDIT: Nu fungerar det perfekt! Den kommer snabbare upp i temperatur och påverkas inte om AC är på eller inte.

Hade tidigare problem med att motortempen sjönk när jag kopplade på AC'n. Har inte hunnit köra så mkt efter bytet men det verkar som om problemet är löst och att den håller jämn temperatur. Verkar även som om motorn blir driftvarm snabbare.

Får testa lite mer på söndag då jag skall åka på 928 träff i Motala.

EDIT: Nu fungerar det perfekt! Den kommer snabbare upp i temperatur och påverkas inte om AC är på eller inte.


Last edited by Jim Profit on 2013-10-20 12:37:12, edited 1 time in total.
Mvh/ Jimmy
http://www.garaget.org/JimProfit
http://www.garaget.org/JimProfit
-
- Carrera-Poster
- Posts: 365
- Joined: 2004-03-29 10:06:20
- Bilmodell: Porsche 944 turbo
- Årsmodell: 1986
- Location: STHLM
- Contact:
Re: 928 S4 -91 |there is no substitute!
Idag ställde jag av bilen och parkerade den i garaget i väntan på vår igen.
Det blev ca 350 mil i år som den fick rulla i år, en del skruvande, men det känns skönt att ställa in den i vetskap om att nu är den i riktigt bra skick.
Innan jag ställde in den gjordes en grundlig tvätt som avslutades med en omgång detailer från Meguiars. Pumpade upp däcken till 3,5, tankade fullt med V-Power samt kopplade in en c-tek underhållsladdare.
Ren och fin på väg in i garaget:

Parkerad i garaget med överdrag:

Det blev ca 350 mil i år som den fick rulla i år, en del skruvande, men det känns skönt att ställa in den i vetskap om att nu är den i riktigt bra skick.
Innan jag ställde in den gjordes en grundlig tvätt som avslutades med en omgång detailer från Meguiars. Pumpade upp däcken till 3,5, tankade fullt med V-Power samt kopplade in en c-tek underhållsladdare.
Ren och fin på väg in i garaget:

Parkerad i garaget med överdrag:

Last edited by Jim Profit on 2013-10-20 21:29:04, edited 1 time in total.
Mvh/ Jimmy
http://www.garaget.org/JimProfit
http://www.garaget.org/JimProfit
- Nahpets
- Addict
- Posts: 1774
- Joined: 2008-01-28 01:34:48
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Sollentuna
- Contact:
Re: 928 S4 -91 |there is no substitute!
Snygg polish!
Cupfälgarna gör sig riktigt bra på våra bilar.
Bara vrida om och köra när det är fiskesäsong igen
!
Cupfälgarna gör sig riktigt bra på våra bilar.
Bara vrida om och köra när det är fiskesäsong igen

-
- Carrera-Poster
- Posts: 365
- Joined: 2004-03-29 10:06:20
- Bilmodell: Porsche 944 turbo
- Årsmodell: 1986
- Location: STHLM
- Contact:
Re: 928 S4 -91 |there is no substitute!
Var och tittade till bilen igår för första gången på länge. Efter alla utlägg och dyra reparationer förra året kändes det faktiskt rätt skönt att ställa undan den för ett tag. Kort därefter köpte jag en BMW 550i vilket gjort att min uppmärksamhet riktats dit istället för div. förbättringar och lättare styling och då blev 928án lite bortglömd.
Men så igår var det dags och jag måste säga att det varit bra att ställa undan den ett dag för nu har jag fått lite nytändning igen. Det var riktigt kul att se den igen och jag har faktiskt börjat längta efter att ta ut den på premiärturen. Räknar med att det blir i början av april. Inga större planer på gång. Skall byta motorolja/filter samt montera en brandsläckare jag köpte igår.
Med anledning av mitt 550 köp så har jag bytt till en entusiastförsäkring på den. Så tillsvidare får den bli min "söndagskörningsbil" istället för "sommar daily driver bil" som den var förra året.
Under vintern har den stått torrt och fint i varmgarage med underhållsladdare och den verkar klarat sig fint där. Har inte hittat en enda läcka under bilen så jag hoppas det förblir så. Har inte startat den sedan den ställdes av så det skall bli spännande att se om den går igång. Något man skall tänka på vid första uppstart?

Men så igår var det dags och jag måste säga att det varit bra att ställa undan den ett dag för nu har jag fått lite nytändning igen. Det var riktigt kul att se den igen och jag har faktiskt börjat längta efter att ta ut den på premiärturen. Räknar med att det blir i början av april. Inga större planer på gång. Skall byta motorolja/filter samt montera en brandsläckare jag köpte igår.
Med anledning av mitt 550 köp så har jag bytt till en entusiastförsäkring på den. Så tillsvidare får den bli min "söndagskörningsbil" istället för "sommar daily driver bil" som den var förra året.

Under vintern har den stått torrt och fint i varmgarage med underhållsladdare och den verkar klarat sig fint där. Har inte hittat en enda läcka under bilen så jag hoppas det förblir så. Har inte startat den sedan den ställdes av så det skall bli spännande att se om den går igång. Något man skall tänka på vid första uppstart?

Mvh/ Jimmy
http://www.garaget.org/JimProfit
http://www.garaget.org/JimProfit
-
- Carrera-Poster
- Posts: 365
- Joined: 2004-03-29 10:06:20
- Bilmodell: Porsche 944 turbo
- Årsmodell: 1986
- Location: STHLM
- Contact:
Re: 928 S4 -91 |there is no substitute
Var och hämtade min andra bil från rekond för ett par veckor sedan och då hittade jag den här i deras tidningshörna. Lite kul att hitta egna bilen på omslaget (nr 2) .



Mvh/ Jimmy
http://www.garaget.org/JimProfit
http://www.garaget.org/JimProfit
-
- Carrera-Poster
- Posts: 365
- Joined: 2004-03-29 10:06:20
- Bilmodell: Porsche 944 turbo
- Årsmodell: 1986
- Location: STHLM
- Contact:
Re: 928 S4 -91 |there is no substitute
Ställde på 928an idag! Den startade efter endast några sekunder trots att den stått avställd sedan i höstas. Guld värt att ha en C-tek laddare inkopplad.
Numera har jag entusiastförsäkrat den så den kommer endast att få rulla på div. utflykter/event framöver.
Började med olja och filterbyte (Egen minnesanteckning: 2014-05-01, Mätarställning: 178335).
Kör den på Mobil 1 5w-50. Oljefilter och ny bricka oljeplugg inhandlades på Porsche Center.
Därefter sänkte jag lufttrycket i däcken, kommer testa att köra på 2,8 ett tag.




Numera har jag entusiastförsäkrat den så den kommer endast att få rulla på div. utflykter/event framöver.
Började med olja och filterbyte (Egen minnesanteckning: 2014-05-01, Mätarställning: 178335).
Kör den på Mobil 1 5w-50. Oljefilter och ny bricka oljeplugg inhandlades på Porsche Center.
Därefter sänkte jag lufttrycket i däcken, kommer testa att köra på 2,8 ett tag.



Mvh/ Jimmy
http://www.garaget.org/JimProfit
http://www.garaget.org/JimProfit
- Tux
- Carrera-Poster
- Posts: 382
- Joined: 2007-07-06 01:55:50
- Bilmodell: Cayman (C)S
- Årsmodell: Vet ej
- Location: Trollhättan
- Contact:
Re: 928 S4 -91 |there is no substitute
Om du sänker lufttrycket i däcken till 2.8bar, vad har du egentligen kört på innan då?
2.5 fram och bak är ju rekommenderat.
Mvh Pontus
2.5 fram och bak är ju rekommenderat.
Mvh Pontus
PCS# 11077
Porsche Cayman (C)S -06
Peugeot 207 1.6 hdi -12 aka Malte Persson aka Franskrost, råttsoffa och bruksbil, risig men betald...
Porsche Cayman (C)S -06
Peugeot 207 1.6 hdi -12 aka Malte Persson aka Franskrost, råttsoffa och bruksbil, risig men betald...
Who is online
Users browsing this forum: No registered users