Kort sammanfattning av vad som hänt sen sist. Det var ju ett tag sen.
Att fixa till motorns ramlager som skurit skulle visa sig kosta nästa 1/2 bilens inköpspris. Men då hade motorn i och för sig blivigt tipptopp. För dyrt för mig hur som helst. Lösningen blev att köpa en bättre beg motor och stoppa i den.
Den funkade klockrent, och på Challenge 23 september sänkte jag varvtiderna med ca 3,5 sec.

Men!!!! Jag eldade också upp min koppling totalt. Lyckades dock halta mig hem från Tullinge till Huddinge = mindre än 1 mil. Det ena leder dock till det andra. Nu kommer vinterplanerna. Hoppas att man inte tar i för hårt och hinner med allt.
I följande ordning skall detta göras:
1. Byta koppling – lättast blir att lyfta i och ur motorn igen.
2. Montera på vinterdäck på mina 16” fälgar.
3. Flytta tillbaka förarstolen – nya fästen krävs.
4. Byta ut mina turbostavar i bakvagnen till coil over.
5. Byta de sista gummibussningarna jag har i bakvagnen till stumma diton.
6. Montera kränghämmare bak.
7. Byta till hårdare fjädrar och nya stötdämpare i framvagnen.
8. Montera huvudströmbrytare.
9. Riktiga bogseröglor skall tillverkas och monteras.
10. Lätta bilen
11. Köpa ny ratt.
12. Hjulinställning.
13. I mån av tid och pengar, montera komplett bur.
Parallellt med detta skall jag bli av med min reservdelsbil. Ju mer som kan säljas bort, desto mindre går till skroten. Har ni behov av delar, skicka ett PM.
Nu måste man ha några mål för att sporras också. Då jag kör mest på Mantorp är det där mina mål skall realiseras. Långa banan skall jag klara av på max 1:38min och korta banan skall gå på max 50sec. Ni som har erfarenhet får gärna kommentera om det känns som vettig målsättning. Tänk på att vi snackar 163hk