944 GTR 3.1l 16v Turbo - 55,6 Kullen, varvrekord R-däck
- gurra
- Sponsor
- Posts: 3548
- Joined: 2004-03-29 08:48:26
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Stockholm
- Contact:
Re: 944 GTR 3.1l 16v Turbo - 1:29.08 på GR
Video
Revline Racing // - http://www.revline.se" onclick="window.open(this.href);return false;
PCS #6556
http://www.youtube.com/user/RevlineRacing" onclick="window.open(this.href);return false;
PCS #6556
http://www.youtube.com/user/RevlineRacing" onclick="window.open(this.href);return false;
- patand
- Moderator & Raceputte
- Posts: 25403
- Joined: 2004-05-03 14:00:48
- Bilmodell: 924 Turbo
- Årsmodell: 1980
- Location: Oxelösund
- Contact:
Re: 944 GTR 3.1l 16v Turbo - 1:29.08 på GR
Det förstår jag, den är ju skitsnabb!gurra wrote:Det har tagit mig lång tid att börja köra bilen på riktigt. Ett proffs hade nog kunnat köra den fort rätt snabbt men som hobbychaffis är man inte riktigt van vid de här farterna. En helt annan best att tämja jämfört med club sport-inspirerande bilar
Jag kollade videon och den ser ut att vara snäll att köra. Med det menar jag inte att förringa dig som chaufför det minsta, utan jag förstår mycket väl att det krävs fortfarande en duktig förare för att köra den fort! Det jag menar är att jag tycker den verkar uppföra sig som man förväntar sig och du behöver inte ratta vilt hela tiden för att tygla den. Jag tycker en bra byggd bil ska inte behöva vara överdrivet svårkörd för att vara snabb, är den "lätt" att köra så kör man fortare och man blir uthålligare och jämnare är min åsikt. Helt enkelt har du byggt en dj-vligt snabb och dessutom bra bil tror jag!
Patrik PCS #9071
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
- gurra
- Sponsor
- Posts: 3548
- Joined: 2004-03-29 08:48:26
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Stockholm
- Contact:
Re: 944 GTR 3.1l 16v Turbo - 1:29.08 på GR med film
Åker till Estland i helgen och kör Time Attack mot Estlänningar, Litauer och Finnar på nyrenoverade Audru Ring
Den är just nu norra Europas mest moderna bana så det blir ju ballt att se
Finländarna kör slicks och friare regler i sin TA serie så jag kommer köra Modified-klassen med R-däck. Visserligen ny bana men hoppas ändå kunna ge dem en match!
Den är just nu norra Europas mest moderna bana så det blir ju ballt att se
Finländarna kör slicks och friare regler i sin TA serie så jag kommer köra Modified-klassen med R-däck. Visserligen ny bana men hoppas ändå kunna ge dem en match!
Revline Racing // - http://www.revline.se" onclick="window.open(this.href);return false;
PCS #6556
http://www.youtube.com/user/RevlineRacing" onclick="window.open(this.href);return false;
PCS #6556
http://www.youtube.com/user/RevlineRacing" onclick="window.open(this.href);return false;
- DLS
- Addict
- Posts: 3239
- Joined: 2004-07-06 13:29:23
- Bilmodell: 944 Turbo
- Årsmodell: 1990
- Location: Vingåker
- Contact:
Re: 944 GTR 3.1l 16v Turbo - Timeattack-tävling i Estland
Lycka till
Johan
PCS: 9407
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4256]Porsche 944 Turbo -90[/url]
PCS: 9407
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4256]Porsche 944 Turbo -90[/url]
- patand
- Moderator & Raceputte
- Posts: 25403
- Joined: 2004-05-03 14:00:48
- Bilmodell: 924 Turbo
- Årsmodell: 1980
- Location: Oxelösund
- Contact:
Re: 944 GTR 3.1l 16v Turbo - Timeattack-tävling i Estland
Coolt! Visa dem var skåpet ska stå nu!
Ser fram emot en uttömlig rapport sen!
Ser fram emot en uttömlig rapport sen!
Patrik PCS #9071
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
- Nahpets
- Addict
- Posts: 1774
- Joined: 2008-01-28 01:34:48
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Sollentuna
- Contact:
Re: 944 GTR 3.1l 16v Turbo - Timeattack-tävling i Estland
Du är så dirrty patand!patand wrote: Ser fram emot en uttömlig rapport sen!
Kör försiktigt gurra
Kan du inte göra ett coolt tecken i filmen bara för min skull?
OCH ... glöm inte raiden på knapparna!
- gurra
- Sponsor
- Posts: 3548
- Joined: 2004-03-29 08:48:26
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Stockholm
- Contact:
Re: 944 GTR 3.1l 16v Turbo - Timeattack-tävling i Estland
Uhh det är minst 1 högfartsvänster som ser ut att kunna tas i 200+... lätt ångestladdat att ligga i de farterna med uppåt 1,5G i sidobelastning. Nackdelen med snabba banor är att det tar ett ett tag att bygga upp farten (som amatör) i de snabba kurvorna och då är det stor nackdel att tävla på en ny bana.
Långsamma kurvor är helt klart bäst när man kommer till nya banor då man nästan direkt kan hitta hyfsat spår och fart.
Hahaha ska försöka ha sinnesnärvaro att både komma ihåg rätt startsekvens och hälsningar
Långsamma kurvor är helt klart bäst när man kommer till nya banor då man nästan direkt kan hitta hyfsat spår och fart.
Hahaha ska försöka ha sinnesnärvaro att både komma ihåg rätt startsekvens och hälsningar
Revline Racing // - http://www.revline.se" onclick="window.open(this.href);return false;
PCS #6556
http://www.youtube.com/user/RevlineRacing" onclick="window.open(this.href);return false;
PCS #6556
http://www.youtube.com/user/RevlineRacing" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Turbo-Poster
- Posts: 681
- Joined: 2012-10-13 14:25:58
- Bilmodell: 944 Turbo
- Årsmodell: 1986
- Location: Kinnekulle
- Contact:
Re: 944 GTR 3.1l 16v Turbo - Timeattack-tävling i Estland
F-n vilket coolt äventyr. Stort lycka till !
Porsche 944 Turbo "Clubsport" -86
PCS 13442
PCS 13442
- gurra
- Sponsor
- Posts: 3548
- Joined: 2004-03-29 08:48:26
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Stockholm
- Contact:
Re: 944 GTR 3.1l 16v Turbo - Timeattack-tävling i Estland
Jag vann R-däcksklassen på helgens Timeattack-tävling på Audru Ring i Estland
Revline Racing // - http://www.revline.se" onclick="window.open(this.href);return false;
PCS #6556
http://www.youtube.com/user/RevlineRacing" onclick="window.open(this.href);return false;
PCS #6556
http://www.youtube.com/user/RevlineRacing" onclick="window.open(this.href);return false;
- patand
- Moderator & Raceputte
- Posts: 25403
- Joined: 2004-05-03 14:00:48
- Bilmodell: 924 Turbo
- Årsmodell: 1980
- Location: Oxelösund
- Contact:
Re: 944 GTR 3.1l 16v Turbo - Timeattack-tävling i Estland
GRATTIS!gurra wrote:Jag vann R-däcksklassen på helgens Timeattack-tävling på Audru Ring i Estland
Patrik PCS #9071
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
-
- Turbo-Poster
- Posts: 903
- Joined: 2004-04-12 13:10:49
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Stockholm Nacka
- Contact:
Re: 944 GTR 3.1l 16v Turbo - Timeattack-vinst i Estland
Stort Grattis
- Bathory
- Addict
- Posts: 3572
- Joined: 2004-10-30 20:43:31
- Bilmodell: 924
- Årsmodell: 1984
- Location: Grästorp
- Contact:
Re: 944 GTR 3.1l 16v Turbo - Timeattack-vinst i Estland
Grattis Gurra.
Bra jobbat
Sven
Bra jobbat
Sven
Porsche 911-82 (Såld)
Porsche 931-79 (skrotad)
Porsche 944-84 (Smälld)
Porsche 924-84 (såld)
Porsche 931-79 (Såld)
Porsche 924-80 (Skrotad)
Porsche 924-84 (Såld)
Porsche 931-80 (Pågående bygge)
Porsche 931-79 (skrotad)
Porsche 944-84 (Smälld)
Porsche 924-84 (såld)
Porsche 931-79 (Såld)
Porsche 924-80 (Skrotad)
Porsche 924-84 (Såld)
Porsche 931-80 (Pågående bygge)
- Jappe
- Turbo-Poster
- Posts: 628
- Joined: 2004-07-08 19:06:54
- Telefon: 0705619738
- Bilmodell: 968 CS, 944 S
- Årsmodell: 1994
- Location: Skövde
- Contact:
- Freddie_81
- Addict
- Posts: 1893
- Joined: 2008-05-27 22:09:16
- Telefon: 0739606054
- Bilmodell: 944, 924
- Årsmodell: 1979
- Location: Åkers Styckebruk
- Contact:
Re: 944 GTR 3.1l 16v Turbo - Timeattack-vinst i Estland
Grattis!
Larsson81@outlook.com
Bilar :#944burn:
Porsche 931 Silver 1980
Porsche 931 Vit 1979
Porsche 931 Silver 1979
Porsche 924 CGT breddad 1978
Pontiac LeMans 1970 (Muskler)
Pontiac Grand Prix 1971 (Pimpmobile)
Audi 2,0 TDI-e 2011 (Familjepulkan)
Toyota Avensis 2,2 D4D 2009 (Min pendlarpulka)
Bilar :#944burn:
Porsche 931 Silver 1980
Porsche 931 Vit 1979
Porsche 931 Silver 1979
Porsche 924 CGT breddad 1978
Pontiac LeMans 1970 (Muskler)
Pontiac Grand Prix 1971 (Pimpmobile)
Audi 2,0 TDI-e 2011 (Familjepulkan)
Toyota Avensis 2,2 D4D 2009 (Min pendlarpulka)
- gurra
- Sponsor
- Posts: 3548
- Joined: 2004-03-29 08:48:26
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Stockholm
- Contact:
Re: 944 GTR 3.1l 16v Turbo - Timeattack-vinst i Estland
Tackar!
En lite längre rapport:
Kom till banan fredag lunch och regnet vräkte ner. Riktigt fräsch anläggning med en lång länga med pitboxar och fräscha faciliteter. Hela banan är påkostad över 4 miljoner Euro sista året vilket märks. Ny fin asfalt, räcken osv kort och gott allt är nytt. Dessutom ligger den bara 7 km utanför Pärnu som är en riktigt trevlig sommarstad med en stor beach.
Blev tilldelad ett stort garage som jag delade med 2 finnar. Finländarna kom till banan med 2 lastbilar och stora team... kändes inte riktigt "grass roots"
Efter en trevlig lunch på stan så var vi tillbaka och satte ihop bilen, ställde in regnsetupen och jag tog ett par varv i regnet för att känna på banan.
Regnet upphörde senare och på lördag morgon var det sol och nästan torrt. Körde ut första träningen med regnsetupen för att ha en trygg setup. Banan är snabb med flera långa svepande kurvor där man MÅSTE känna förtroende för greppet och bilen för att våga stå på. Jag har fortfarande obehagskänslor i blött i bilen så det gick inte så fort. Det torkade upp och jag drog på de bredare "torr"-däcken men behöll chassit mjuk för att inte göra bilen giftig. Det gick bättre och inför 3e träningen så styvade jag upp lite. Nu var min bästa tid 1:24.9 vilket var snabbast i klassen. Sen kom regnet i vanlig ordning. Av 7 bankörningar i år har det bara varit 2 som varit helt regnfria
Jaha... på med regnsetupn igen.. ut i kvalet och det gick väl sådär. Men kom vidare till finalen. Ut i finalen och den kördes på samma sätt som finska TA-serien körs med endast 1 flygande varv som räknas. Kändes superkul att vinna klassen men i ärlighetens namn var det var inte så jättehårt motstånd så silvret på TA.nu-finalen på Mittsverigebanan kändes större.
Körde en session till efter tävlingen och satte 1:23.9 som bäst som kan jämföras med snabbaste Unlimited-bilen som var en Skyline R32 GTR med seklåda, uppåt 800 hk och slicks som körde låga 1:20.
Det är viktigare än själva vinsten då det säger desto mer. I relation till finnarnas tider är jag grymt nöjd. Efter analyserat performance boxens loggar inser jag att jag körde som en gammal tant och hade utan tvekan varit nere på låga 1:22 om jag fått en dag till att köra in mig på banan
Är imponerad över min bil - chassi, aero, motor och övrig setup funkar riktigt riktigt bra och varit mycket driftsäkert. Har haft en del krångel med otippade prylar men det har varit driftsäkert i perspektivet att saker har hållit ihop. Att spridare upphör fungera vid vissa öppningstider och att en relativt ny oljetrycksgivare pajar känns mer som otur än att det är dåligt byggt.
Men det är en del grejer som måste lösas till nästa år för att det ska börja gå fort på riktigt. Har fortfarande problem med för lågt oljetryck, kopplingen måste bytas och växellänkaget måste fixas så det går att växla normalt. Har fortfarande mycket att jobba på vad gäller min egen körning också. Är mycket optimistisk inför 2014
En lite längre rapport:
Kom till banan fredag lunch och regnet vräkte ner. Riktigt fräsch anläggning med en lång länga med pitboxar och fräscha faciliteter. Hela banan är påkostad över 4 miljoner Euro sista året vilket märks. Ny fin asfalt, räcken osv kort och gott allt är nytt. Dessutom ligger den bara 7 km utanför Pärnu som är en riktigt trevlig sommarstad med en stor beach.
Blev tilldelad ett stort garage som jag delade med 2 finnar. Finländarna kom till banan med 2 lastbilar och stora team... kändes inte riktigt "grass roots"
Efter en trevlig lunch på stan så var vi tillbaka och satte ihop bilen, ställde in regnsetupen och jag tog ett par varv i regnet för att känna på banan.
Regnet upphörde senare och på lördag morgon var det sol och nästan torrt. Körde ut första träningen med regnsetupen för att ha en trygg setup. Banan är snabb med flera långa svepande kurvor där man MÅSTE känna förtroende för greppet och bilen för att våga stå på. Jag har fortfarande obehagskänslor i blött i bilen så det gick inte så fort. Det torkade upp och jag drog på de bredare "torr"-däcken men behöll chassit mjuk för att inte göra bilen giftig. Det gick bättre och inför 3e träningen så styvade jag upp lite. Nu var min bästa tid 1:24.9 vilket var snabbast i klassen. Sen kom regnet i vanlig ordning. Av 7 bankörningar i år har det bara varit 2 som varit helt regnfria
Jaha... på med regnsetupn igen.. ut i kvalet och det gick väl sådär. Men kom vidare till finalen. Ut i finalen och den kördes på samma sätt som finska TA-serien körs med endast 1 flygande varv som räknas. Kändes superkul att vinna klassen men i ärlighetens namn var det var inte så jättehårt motstånd så silvret på TA.nu-finalen på Mittsverigebanan kändes större.
Körde en session till efter tävlingen och satte 1:23.9 som bäst som kan jämföras med snabbaste Unlimited-bilen som var en Skyline R32 GTR med seklåda, uppåt 800 hk och slicks som körde låga 1:20.
Det är viktigare än själva vinsten då det säger desto mer. I relation till finnarnas tider är jag grymt nöjd. Efter analyserat performance boxens loggar inser jag att jag körde som en gammal tant och hade utan tvekan varit nere på låga 1:22 om jag fått en dag till att köra in mig på banan
Är imponerad över min bil - chassi, aero, motor och övrig setup funkar riktigt riktigt bra och varit mycket driftsäkert. Har haft en del krångel med otippade prylar men det har varit driftsäkert i perspektivet att saker har hållit ihop. Att spridare upphör fungera vid vissa öppningstider och att en relativt ny oljetrycksgivare pajar känns mer som otur än att det är dåligt byggt.
Men det är en del grejer som måste lösas till nästa år för att det ska börja gå fort på riktigt. Har fortfarande problem med för lågt oljetryck, kopplingen måste bytas och växellänkaget måste fixas så det går att växla normalt. Har fortfarande mycket att jobba på vad gäller min egen körning också. Är mycket optimistisk inför 2014
Revline Racing // - http://www.revline.se" onclick="window.open(this.href);return false;
PCS #6556
http://www.youtube.com/user/RevlineRacing" onclick="window.open(this.href);return false;
PCS #6556
http://www.youtube.com/user/RevlineRacing" onclick="window.open(this.href);return false;
Who is online
Users browsing this forum: No registered users