951 -89 - Corleone Edition

Lägg upp en egen tråd och presentera din bil och dina projekt.
Post Reply
Message
Author
User avatar
Björn.C
Turbo-Poster
Posts: 946
Joined: 2006-09-23 13:30:11
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Älvängen
Contact:

#151 Post by Björn.C »

Riktigt schyst
// Björn
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=12317]Projekttråd[/url]
[url=http://www.creatix.se]CREATIX[/url]
[url=http://www.jerd.se]JE Racing Dynamix[/url]
Porsche 911 - 71
Porsche 944 T -86 demontering
Porsche 924 S -86 (borta)
PCS Medlem Nr 10468

[url=http://content2.eu.porsche.com/prod/pag/classic.nsf/intenglish/classic_originalparts_originalparts]Online PET[/url]

User avatar
emm
Addict
Posts: 3901
Joined: 2005-06-27 21:25:51
Bilmodell: 951
Årsmodell: 1986
Location: Anderslöv (norra Europas krutdurk)
Contact:

#152 Post by emm »

Detta e F-n hårdrock! Pantera på hög volym!
Mikael S
Porsche 996 C2 X51

Tidigare:
Porsche 951 -86.
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... 02&start=0
Porsche 944 -88
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... =17&t=5000

User avatar
fridsten
Turbo-Poster
Posts: 619
Joined: 2007-06-28 14:35:42
Bilmodell: Boxster
Årsmodell: Vet ej
Location: Solna
Contact:

#153 Post by fridsten »

Åfysatan vad grym!
Jag vill ha dina framlyktor. ;)

User avatar
gurra
Sponsor
Posts: 3548
Joined: 2004-03-29 08:48:26
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Stockholm
Contact:

#154 Post by gurra »

Ser grymt ut! Nu återstår bara lite videoklipp så man ser hur snabb den är också..
Revline Racing // - http://www.revline.se" onclick="window.open(this.href);return false;
PCS #6556
http://www.youtube.com/user/RevlineRacing" onclick="window.open(this.href);return false;

User avatar
Petrus
Addict
Posts: 2036
Joined: 2006-02-20 12:51:52
Telefon: 0701422302
Bilmodell: Porsche 951
Årsmodell: 1987
Location: Stockholm
Contact:

#155 Post by Petrus »

Bilen ser ju förbannad fräck ut! Vill också se den i rörliga bilder!!!! // Petrus

User avatar
qvisfr
Turbo-Poster
Posts: 987
Joined: 2005-08-21 23:53:49
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Lischöping
Contact:

#156 Post by qvisfr »

Ser så jkla ap-rå ut!!!1
Fredrik Q / BTG 8.05
Varv totalt: 424 st
Söker Ringen-leksak!!
PCS 9581, BMW SC 650

User avatar
JDr
Addict
Posts: 1172
Joined: 2005-09-09 11:38:12
Bilmodell: 944 turbo
Location: Lindome(Gbg)
Contact:

#157 Post by JDr »

En bil som jag hoppas man får se och höra på någon träff eller liknande!!! Läcker!
NU kör jag 951!!

Jimmy PCS# 10550

Tidigare:
924 -79

User avatar
Corleone
Turbo-Poster
Posts: 665
Joined: 2004-03-29 18:18:34
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Norrköping
Contact:

#158 Post by Corleone »

Några fler...
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
SOLD! 563 rwhp @ 1.3 bar E85. 100-200 km/h = 6,3 sec. Red 951-89. 3 l Darton, JE-Pistons. GTBB40, 3" exhaust, 5" outlet, SFR headers, Tial 46 WG, ported head stage 10, Ferrea 48/42 mm valves, solid lifters, titanium retainers, Milledge cam, short intake, 1680 cc inj, SX fuel pump, MSD DIS4HO, Corleone 4,5" IC, HKS Racing bov, LinkG2, vented header panel, 18" BBS Le Mans, Kumho 265+285 R-tyres, 968 rear wing+mirrors+RS steering wheel. Heigo rollage cage. Sparco Evo

User avatar
Björn.C
Turbo-Poster
Posts: 946
Joined: 2006-09-23 13:30:11
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Älvängen
Contact:

#159 Post by Björn.C »

Lite nyfiken, hur ser det ut i motorrummet, är det blankt fint och upputsat också?
:)


Hade varit kul och se någon mer som har polerat alu delar i motorrummet.
// Björn
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=12317]Projekttråd[/url]
[url=http://www.creatix.se]CREATIX[/url]
[url=http://www.jerd.se]JE Racing Dynamix[/url]
Porsche 911 - 71
Porsche 944 T -86 demontering
Porsche 924 S -86 (borta)
PCS Medlem Nr 10468

[url=http://content2.eu.porsche.com/prod/pag/classic.nsf/intenglish/classic_originalparts_originalparts]Online PET[/url]

User avatar
Erol
Moderator
Posts: 4350
Joined: 2005-12-20 14:11:36
Bilmodell: 951 Snart körbar
Årsmodell: 1986
Location: Eskilstuna
Contact:

#160 Post by Erol »

Björn.C wrote:Lite nyfiken, hur ser det ut i motorrummet, är det blankt fint och upputsat också?
:)


Hade varit kul och se någon mer som har polerat alu delar i motorrummet.
Inte så mycket polerat... men lackat snyggt å prydligt!

Image



Mvh Erol
-Siktar på 450 hk-
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.

Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600

User avatar
DLS
Addict
Posts: 3240
Joined: 2004-07-06 13:29:23
Bilmodell: 944 Turbo
Årsmodell: 1990
Location: Vingåker
Contact:

#161 Post by DLS »

damit, du hann före Jon ;)
http://www.garaget.org/?car=4258
Johan
PCS: 9407
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4256]Porsche 944 Turbo -90[/url]

User avatar
Erol
Moderator
Posts: 4350
Joined: 2005-12-20 14:11:36
Bilmodell: 951 Snart körbar
Årsmodell: 1986
Location: Eskilstuna
Contact:

#162 Post by Erol »

DLS wrote:damit, du hann före Jon ;)
http://www.garaget.org/?car=4258

Kommer alltid att vara före dig :wink:


/ Erol
-Siktar på 450 hk-
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.

Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600

User avatar
DLS
Addict
Posts: 3240
Joined: 2004-07-06 13:29:23
Bilmodell: 944 Turbo
Årsmodell: 1990
Location: Vingåker
Contact:

#163 Post by DLS »

det tror du bara jon ;)
bäst du är snäll om du vill ha en trigger skiva ;)
kanske ser till att utelämna en tand eller 2 ;)
Johan
PCS: 9407
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4256]Porsche 944 Turbo -90[/url]

User avatar
Corleone
Turbo-Poster
Posts: 665
Joined: 2004-03-29 18:18:34
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Norrköping
Contact:

#164 Post by Corleone »

Nu har jag mappat i stort sett färdigt och turbon har bottnat! Peakar 1.4 bar men mer än 1.3 bar i ladd på slutet (varvtal över 6000 rpm) ger mindre effekt.
Turbon är specad till 600 hk men flera har bromsat mer fast på andra motorer. Rekordet har 2 gubbar med japanare på 738 och 748 hk om jag minns rätt. Där är inte jag givetvis men kanske på 650.

Om någon vill räkna på effekten så går 1680 cc spridarna (3 bar) på 90% dutycycle med strax under 12 i Afr. Givetvis är det E85 i tanken.

Jämför man med George D´s nybyggda 3 liters så är min effekt bra, hans lämnar 600 hk (529 rwhp) med 12% i drivline förlust och 1.61 bar i laddtryck. Se länk till Rennlist nedan:

http://forums.rennlist.com/rennforums/s ... p?t=437549

Jänkarna kör oftast med rätt stora aggregat vilket gör sitt till, mer effekt vid lägre ladd men tydligen gick det åt rejält med ladd för att nå denna effekt ändå denna gång. Vad jag förstår är turbon en "T67", alltså 67 mm kompressorhjul med ett T4, 0.58 avgashus, rätt stort aggregat alltså.

Jag får väl fundera till nästa år om en GT4088R eller en Turbonetics K650 kan vara ett alternativ. Eventuellt kan jag få in ett större kompressorhjul i min kompressor jag har, T04S hus. Man kanske hinner tröttna innan dess...

Någon som vill bjuda på bilen...?
SOLD! 563 rwhp @ 1.3 bar E85. 100-200 km/h = 6,3 sec. Red 951-89. 3 l Darton, JE-Pistons. GTBB40, 3" exhaust, 5" outlet, SFR headers, Tial 46 WG, ported head stage 10, Ferrea 48/42 mm valves, solid lifters, titanium retainers, Milledge cam, short intake, 1680 cc inj, SX fuel pump, MSD DIS4HO, Corleone 4,5" IC, HKS Racing bov, LinkG2, vented header panel, 18" BBS Le Mans, Kumho 265+285 R-tyres, 968 rear wing+mirrors+RS steering wheel. Heigo rollage cage. Sparco Evo

User avatar
Erol
Moderator
Posts: 4350
Joined: 2005-12-20 14:11:36
Bilmodell: 951 Snart körbar
Årsmodell: 1986
Location: Eskilstuna
Contact:

#165 Post by Erol »

Corleone wrote: Man kanske hinner tröttna innan dess...

Någon som vill bjuda på bilen...?

Du verkar redan ha tröttnat...

Förstår inte hur man kan lägga ner så mycket pengar och framförallt tid och
lagom som man har mappat bilen så är det dax att sälja den, istället för
att njuta av den...

Tycker man ser detta ofta, folk som bygger värstingbilar bara för att sälja
så fort de är klara!


Hoppas du behåller bilen ett tag till Micke, du har ju en kanonbil.


Mvh Erol
-Siktar på 450 hk-
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.

Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users