951 -89 - Corleone Edition
- Björn.C
- Turbo-Poster
- Posts: 946
- Joined: 2006-09-23 13:30:11
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Älvängen
- Contact:
Riktigt schyst
// Björn
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=12317]Projekttråd[/url]
[url=http://www.creatix.se]CREATIX[/url]
[url=http://www.jerd.se]JE Racing Dynamix[/url]
Porsche 911 - 71
Porsche 944 T -86 demontering
Porsche 924 S -86 (borta)
PCS Medlem Nr 10468
[url=http://content2.eu.porsche.com/prod/pag/classic.nsf/intenglish/classic_originalparts_originalparts]Online PET[/url]
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=12317]Projekttråd[/url]
[url=http://www.creatix.se]CREATIX[/url]
[url=http://www.jerd.se]JE Racing Dynamix[/url]
Porsche 911 - 71
Porsche 944 T -86 demontering
Porsche 924 S -86 (borta)
PCS Medlem Nr 10468
[url=http://content2.eu.porsche.com/prod/pag/classic.nsf/intenglish/classic_originalparts_originalparts]Online PET[/url]
- emm
- Addict
- Posts: 3901
- Joined: 2005-06-27 21:25:51
- Bilmodell: 951
- Årsmodell: 1986
- Location: Anderslöv (norra Europas krutdurk)
- Contact:
Detta e F-n hårdrock! Pantera på hög volym!
Mikael S
Porsche 996 C2 X51
Tidigare:
Porsche 951 -86.
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... 02&start=0
Porsche 944 -88
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... =17&t=5000
Porsche 996 C2 X51
Tidigare:
Porsche 951 -86.
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... 02&start=0
Porsche 944 -88
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... =17&t=5000
- fridsten
- Turbo-Poster
- Posts: 619
- Joined: 2007-06-28 14:35:42
- Bilmodell: Boxster
- Årsmodell: Vet ej
- Location: Solna
- Contact:
- gurra
- Sponsor
- Posts: 3548
- Joined: 2004-03-29 08:48:26
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Stockholm
- Contact:
Ser grymt ut! Nu återstår bara lite videoklipp så man ser hur snabb den är också..
Revline Racing // - http://www.revline.se" onclick="window.open(this.href);return false;
PCS #6556
http://www.youtube.com/user/RevlineRacing" onclick="window.open(this.href);return false;
PCS #6556
http://www.youtube.com/user/RevlineRacing" onclick="window.open(this.href);return false;
- Petrus
- Addict
- Posts: 2036
- Joined: 2006-02-20 12:51:52
- Telefon: 0701422302
- Bilmodell: Porsche 951
- Årsmodell: 1987
- Location: Stockholm
- Contact:
Bilen ser ju förbannad fräck ut! Vill också se den i rörliga bilder!!!! // Petrus
Hook w. me on http://www.facebook.com/PeRuuth
Hook w. my 951 on http://www.facebook.com/porsche951kmrb
Hook w. my 951 on http://www.facebook.com/porsche951kmrb
- qvisfr
- Turbo-Poster
- Posts: 987
- Joined: 2005-08-21 23:53:49
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Lischöping
- Contact:
- JDr
- Addict
- Posts: 1172
- Joined: 2005-09-09 11:38:12
- Bilmodell: 944 turbo
- Location: Lindome(Gbg)
- Contact:
- Corleone
- Turbo-Poster
- Posts: 665
- Joined: 2004-03-29 18:18:34
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Norrköping
- Contact:
Några fler...
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
SOLD! 563 rwhp @ 1.3 bar E85. 100-200 km/h = 6,3 sec. Red 951-89. 3 l Darton, JE-Pistons. GTBB40, 3" exhaust, 5" outlet, SFR headers, Tial 46 WG, ported head stage 10, Ferrea 48/42 mm valves, solid lifters, titanium retainers, Milledge cam, short intake, 1680 cc inj, SX fuel pump, MSD DIS4HO, Corleone 4,5" IC, HKS Racing bov, LinkG2, vented header panel, 18" BBS Le Mans, Kumho 265+285 R-tyres, 968 rear wing+mirrors+RS steering wheel. Heigo rollage cage. Sparco Evo
- Björn.C
- Turbo-Poster
- Posts: 946
- Joined: 2006-09-23 13:30:11
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Älvängen
- Contact:
Lite nyfiken, hur ser det ut i motorrummet, är det blankt fint och upputsat också?
Hade varit kul och se någon mer som har polerat alu delar i motorrummet.

Hade varit kul och se någon mer som har polerat alu delar i motorrummet.
// Björn
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=12317]Projekttråd[/url]
[url=http://www.creatix.se]CREATIX[/url]
[url=http://www.jerd.se]JE Racing Dynamix[/url]
Porsche 911 - 71
Porsche 944 T -86 demontering
Porsche 924 S -86 (borta)
PCS Medlem Nr 10468
[url=http://content2.eu.porsche.com/prod/pag/classic.nsf/intenglish/classic_originalparts_originalparts]Online PET[/url]
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=12317]Projekttråd[/url]
[url=http://www.creatix.se]CREATIX[/url]
[url=http://www.jerd.se]JE Racing Dynamix[/url]
Porsche 911 - 71
Porsche 944 T -86 demontering
Porsche 924 S -86 (borta)
PCS Medlem Nr 10468
[url=http://content2.eu.porsche.com/prod/pag/classic.nsf/intenglish/classic_originalparts_originalparts]Online PET[/url]
- Erol
- Moderator
- Posts: 4350
- Joined: 2005-12-20 14:11:36
- Bilmodell: 951 Snart körbar
- Årsmodell: 1986
- Location: Eskilstuna
- Contact:
Inte så mycket polerat... men lackat snyggt å prydligt!Björn.C wrote:Lite nyfiken, hur ser det ut i motorrummet, är det blankt fint och upputsat också?
![]()
Hade varit kul och se någon mer som har polerat alu delar i motorrummet.

Mvh Erol
-Siktar på 450 hk-
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.
Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.
Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600
- DLS
- Addict
- Posts: 3240
- Joined: 2004-07-06 13:29:23
- Bilmodell: 944 Turbo
- Årsmodell: 1990
- Location: Vingåker
- Contact:
- Erol
- Moderator
- Posts: 4350
- Joined: 2005-12-20 14:11:36
- Bilmodell: 951 Snart körbar
- Årsmodell: 1986
- Location: Eskilstuna
- Contact:
Kommer alltid att vara före dig

/ Erol
-Siktar på 450 hk-
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.
Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.
Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600
- DLS
- Addict
- Posts: 3240
- Joined: 2004-07-06 13:29:23
- Bilmodell: 944 Turbo
- Årsmodell: 1990
- Location: Vingåker
- Contact:
- Corleone
- Turbo-Poster
- Posts: 665
- Joined: 2004-03-29 18:18:34
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Norrköping
- Contact:
Nu har jag mappat i stort sett färdigt och turbon har bottnat! Peakar 1.4 bar men mer än 1.3 bar i ladd på slutet (varvtal över 6000 rpm) ger mindre effekt.
Turbon är specad till 600 hk men flera har bromsat mer fast på andra motorer. Rekordet har 2 gubbar med japanare på 738 och 748 hk om jag minns rätt. Där är inte jag givetvis men kanske på 650.
Om någon vill räkna på effekten så går 1680 cc spridarna (3 bar) på 90% dutycycle med strax under 12 i Afr. Givetvis är det E85 i tanken.
Jämför man med George D´s nybyggda 3 liters så är min effekt bra, hans lämnar 600 hk (529 rwhp) med 12% i drivline förlust och 1.61 bar i laddtryck. Se länk till Rennlist nedan:
http://forums.rennlist.com/rennforums/s ... p?t=437549
Jänkarna kör oftast med rätt stora aggregat vilket gör sitt till, mer effekt vid lägre ladd men tydligen gick det åt rejält med ladd för att nå denna effekt ändå denna gång. Vad jag förstår är turbon en "T67", alltså 67 mm kompressorhjul med ett T4, 0.58 avgashus, rätt stort aggregat alltså.
Jag får väl fundera till nästa år om en GT4088R eller en Turbonetics K650 kan vara ett alternativ. Eventuellt kan jag få in ett större kompressorhjul i min kompressor jag har, T04S hus. Man kanske hinner tröttna innan dess...
Någon som vill bjuda på bilen...?
Turbon är specad till 600 hk men flera har bromsat mer fast på andra motorer. Rekordet har 2 gubbar med japanare på 738 och 748 hk om jag minns rätt. Där är inte jag givetvis men kanske på 650.
Om någon vill räkna på effekten så går 1680 cc spridarna (3 bar) på 90% dutycycle med strax under 12 i Afr. Givetvis är det E85 i tanken.
Jämför man med George D´s nybyggda 3 liters så är min effekt bra, hans lämnar 600 hk (529 rwhp) med 12% i drivline förlust och 1.61 bar i laddtryck. Se länk till Rennlist nedan:
http://forums.rennlist.com/rennforums/s ... p?t=437549
Jänkarna kör oftast med rätt stora aggregat vilket gör sitt till, mer effekt vid lägre ladd men tydligen gick det åt rejält med ladd för att nå denna effekt ändå denna gång. Vad jag förstår är turbon en "T67", alltså 67 mm kompressorhjul med ett T4, 0.58 avgashus, rätt stort aggregat alltså.
Jag får väl fundera till nästa år om en GT4088R eller en Turbonetics K650 kan vara ett alternativ. Eventuellt kan jag få in ett större kompressorhjul i min kompressor jag har, T04S hus. Man kanske hinner tröttna innan dess...
Någon som vill bjuda på bilen...?
SOLD! 563 rwhp @ 1.3 bar E85. 100-200 km/h = 6,3 sec. Red 951-89. 3 l Darton, JE-Pistons. GTBB40, 3" exhaust, 5" outlet, SFR headers, Tial 46 WG, ported head stage 10, Ferrea 48/42 mm valves, solid lifters, titanium retainers, Milledge cam, short intake, 1680 cc inj, SX fuel pump, MSD DIS4HO, Corleone 4,5" IC, HKS Racing bov, LinkG2, vented header panel, 18" BBS Le Mans, Kumho 265+285 R-tyres, 968 rear wing+mirrors+RS steering wheel. Heigo rollage cage. Sparco Evo
- Erol
- Moderator
- Posts: 4350
- Joined: 2005-12-20 14:11:36
- Bilmodell: 951 Snart körbar
- Årsmodell: 1986
- Location: Eskilstuna
- Contact:
Corleone wrote: Man kanske hinner tröttna innan dess...
Någon som vill bjuda på bilen...?
Du verkar redan ha tröttnat...
Förstår inte hur man kan lägga ner så mycket pengar och framförallt tid och
lagom som man har mappat bilen så är det dax att sälja den, istället för
att njuta av den...
Tycker man ser detta ofta, folk som bygger värstingbilar bara för att sälja
så fort de är klara!
Hoppas du behåller bilen ett tag till Micke, du har ju en kanonbil.
Mvh Erol
-Siktar på 450 hk-
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.
Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.
Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600
Who is online
Users browsing this forum: No registered users