Ducati wrote:Jag har även beställt vita blinkers på Ebay, 400kr jämför med över 1000kr för dem här i Sverige
Jag tror det var just dessa Ducati avsåg....broberg wrote:http://www.Turnclear.com har vita blinkersglas

Duktigt fint åk du har!!

Ducati wrote:Jag har även beställt vita blinkers på Ebay, 400kr jämför med över 1000kr för dem här i Sverige
Jag tror det var just dessa Ducati avsåg....broberg wrote:http://www.Turnclear.com har vita blinkersglas
Tack!Karl Birgander wrote:Ducati wrote:Jag har även beställt vita blinkers på Ebay, 400kr jämför med över 1000kr för dem här i SverigeJag tror det var just dessa Ducati avsåg....broberg wrote:http://www.Turnclear.com har vita blinkersglas![]()
hehe...![]()
exakt så är det.....
Finns mycket grejer på Ebay kan jag säga!
Duktigt fint åk du har!!![]()
Bak hade jag 34 el 35, det blev riktigt bra, men jag ville ha 9" hjul bakErol wrote:Vad hade du för tjocklek på spacern bak till de gammla fälgarna? varför vart det inte bra?
/ Erol
Oki, tog det inte i skärmarna bak? men 34-35 mmDucati wrote:[Bak hade jag 34 el 35, det blev riktigt bra, men jag ville ha 9" hjul bak
samt rätt offset.
Fram hade jag aldrig några spacers, och det var inte snyggt.
De 20mm spacerarna jag hade behövde långa hjulbultar, så jag satte aldrig på
dem
Jo, det vet jag... men det skilljer 3 mm mellan fram och bak.Ducati wrote:det är olika offset fram/bak , 23 resp 15
Detta har jag aldrig hört talas om, har du nån info om detta? All info jag harRikard wrote: Nja, det där stämmer inte riktigt.
En turbo -86 har et 23 runt om!
Rikard
Menar du att ET anges i tiondels millimeter? Jag trodde ET angavs i mm och i så fall är det ju runt 3 centimeter som det skiljer...Erol wrote:Jo, det vet jag... men det skilljer 3 mm mellan fram och bak.
Fram till -87 hade 944:orna 23/15
Från -87 och frammåt har de 52/47
52-23= 29 och 47-15=32
32-29 = 3 mm.....patand wrote:Menar du att ET anges i tiondels millimeter? Jag trodde ET angavs i mm och i så fall är det ju runt 3 centimeter som det skiljer...Erol wrote:Jo, det vet jag... men det skilljer 3 mm mellan fram och bak.
52-23= 29 och 47-15=32
Ja men varför är skillnaden i skillnad intressant? 3 mm (32-29) är ju skillnaden i skillnad mellan fram och bak på en "gammal" respektive "ny" 944...Karl Birgander wrote:32-29 = 3 mm.....patand wrote: Menar du att ET anges i tiondels millimeter? Jag trodde ET angavs i mm och i så fall är det ju runt 3 centimeter som det skiljer...
Det är inte konstigt om du fått fel info, 75% av alla tabeller jag set har fel off-set på 944 turbo 85-86. Men 23,3 mm. skall det vara runt om.Erol wrote:Jo, det vet jag... men det skilljer 3 mm mellan fram och bak.Ducati wrote:det är olika offset fram/bak , 23 resp 15
52-23= 29 och 47-15=32
Dvs. 2 st 32 mm spacers och 2 st 29 mm spacers behövs...
Detta har jag aldrig hört talas om, har du nån info om detta? All info jag harRikard wrote: Nja, det där stämmer inte riktigt.
En turbo -86 har et 23 runt om!
Rikard
sett ang. de tidigare har varit 23/15
Det intressanta är:patand wrote:Ja men varför är skillnaden i skillnad intressant? 3 mm (32-29) är ju skillnaden i skillnad mellan fram och bak på en "gammal" respektive "ny" 944...
Det var väl skillnaden mellan fram och bak på samma årsmodell av 944 vi pratade om och då är det ju runt 3 centimeter...
Rikard wrote:Det är inte konstigt om du fått fel info, 75% av alla tabeller jag set har fel off-set på 944 turbo 85-86. Men 23,3 mm. skall det vara runt om.
MVH
Rikard
ErolErol wrote:Har nu fått lite klarhet i det hela...
Det är 23 runt om, om man använder t.ex orginalfälgar som det är samma bredd på!
Men har man bredare fälg bak så måste ET ändras för att fälgen inte skall sticka utanför
skärmkanten!
Och i mitt fall så har jag olika bredd på fälgarna!
Vilket innebär att jag behöver 4 st spacers på 29-32 mm för att det skall bli bra!
Users browsing this forum: No registered users