Daniel E wrote:
Krigsärr Jag gillar inte trailerqueens, så jag tar det som en komplimang.
Att bygga om lyserna har jag gått och sugit på ett bra tag nu. Detta är en bra anledning.
Det VAR en komplimang!
Håller med cedric om hur kul det varit i en gt3 eller något exotiskt i glas/kolfiber!
Kul att se bilens och din utveckling!
Hur gick det för dig i slalom?
Blir min bil exotisk om jag sätter på plastfront Jag vill ha race, inte bling på min bil.
Rent utvecklingsmässigt är jag nöjd med bilen hittills.
Nån slalom blev det inte igår. Det beror till största delen på att jag är så dålig på det att inte tycker det är roligt. (Jag vet, enkelspårigt av mig. Man borde träna sånt man inte är bra på. Har inga bra ursäkter egentligen.) Jag nöter helt enkelt hellre bana i stället.
Daniel E wrote:Blir min bil exotisk om jag sätter på plastfront Jag vill ha race, inte bling på min bil.
Du missuppfattade nog.
Jag och cedric (antar jag) menar att om du hade haft en gt3 (eller något av glas/kolfiber) och smällt likadant hade det blivit betydligt dyrare och inte sådär jättekul...
Leksak: Porsche 944 S2 -90
Min bruks: BMW 320dT -08
Fruns bruks: BMW 120iAM -10
Sommarglid: BMW 320iM cab -99 (E36)
Daniel E wrote:Blir min bil exotisk om jag sätter på plastfront Jag vill ha race, inte bling på min bil.
Du missuppfattade nog.
Jag och cedric (antar jag) menar att om du hade haft en gt3 (eller något av glas/kolfiber) och smällt likadant hade det blivit betydligt dyrare och inte sådär jättekul...
Aha, så plast på rätt bil är OK, men kan vara fel på en annan.
Karl Birgander wrote:
Du missuppfattade nog.
Aha, så plast på rätt bil är OK, men kan vara fel på en annan.
Beror snarare på hur plasten är formad... är den formad efter en dyr bil kostar den mer än om den är formad till en billigare.
För att dölja lite av krigsärren från senaste bankörningen gick jag och köpte på mig lite bling fälgar i form av Cup 2 kopior. Tänkte att de skulle dra uppmärksamheten från fronten.
Jag har aldrig haft så stora fälgar på någon bil tidigare så jag tycker att de är enorma, fast de bara är 7,5" & 9" breda 17 tummare.
På fälgarna satt det halvslitna Falken Azenis Sport RT 215. 225/45 fram och 255/40 bak. Maken till hala däck har jag inte kört med på länge. Nu vet jag att däcken inte har varit använda på minst ett år och att det bara var ett par plus ute nu på kvällen. Men ändå!?!?! Jag snurrade i en rondell och la av en riktig burnis så det rökare härligt om dem.
Hoppas att de bara behöver skrubbas av ordentligt, för jag har tänkt att köra på dom nästa säsong.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Efter en hård säsong med flera banträffar tycker jag at det är dags att renovera bromsarna. Nya klossar och packningar beställda, men innan de dyker upp är det bra att ha oken rena och snygga.
Efter ett tips tänkte jag se om det fungerar att få bort smuts och rost med hjälp av citronsyra. Jag använde dock roterande stålborste för att ta bort det värsta som sitter löst.
Efter det var det bara ner med prylarna i den syralösningen. På första bilden ligger det och bubblar i en bunke. Andra bilden visar skillnaden på ett rent och ett smutsigt ok. På den biten som ligger ovanför kolven stack en bit av oket upp ur lösningen, och man ser tydligt vad som är rent och inte. Jag lät delarna ligga i ett dygn ungefär.
Kul med lite miljövänliga alternativ.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Ända sen jag körde in i räcket på Mantorp vid sista banmötet har jag funderat på vad jag skulle göra med bilen. Men till slut vann en ny front i plast, framför att reparera den befintliga. Kanske inte det bästa sett till ekonomin, men det är ju lätt att sväva ut lite när man pysslar med sin hobby.
Beställning las och förra veckan var jag och hämtade delarna. Så i garaget ligger nu en ny front/kofångare i S2 design, båda skärmarna och biten mellan lysena. När jag ändå rotar i bilen är det lika bra att ta väck de tunga pop-up lysena, så jag beställde en variant med integrerade insatser. Huven klarade sig dock helt i krocken, men jag passade på att ta hem en sån när jag ändå höll på. Där och på lysena kommer jag nog att tjäna mest vikt. Sen slank en liten spoilerläpp med också. Jag är dock osäker på om jag monterar den. Risken är att jag inte kommer ut ur garaget till våren i sånt fall, bilen blir så väldigt låg fram. Porscharna har ju redan ganska långt överhäng.
Tyvärr kommer jag inte att kunna börja med denna operation förens efter årsskiftet. Jag har lite husrenovering som skall bli klar först, och det har högsta prio. Fördelen är dock att den goda plastdoften hinner sätta sig ordentligt i bilen och garaget redan innan delarna sitter på plats. Men den som väntar på något gott ………