
951 -87 | Nahpets
- gurra
- Sponsor
- Posts: 3548
- Joined: 2004-03-29 08:48:26
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Stockholm
- Contact:
Re: 951 -87 | White Knight Nahpets
Låter som att du hade en lyckad dag på Mantorp 

Revline Racing // - http://www.revline.se" onclick="window.open(this.href);return false;
PCS #6556
http://www.youtube.com/user/RevlineRacing" onclick="window.open(this.href);return false;
PCS #6556
http://www.youtube.com/user/RevlineRacing" onclick="window.open(this.href);return false;
- Nahpets
- Addict
- Posts: 1774
- Joined: 2008-01-28 01:34:48
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Sollentuna
- Contact:
Re: 951 -87 | White Knight Nahpets
Tack patandpatand wrote:Nahpets wrote:1. Jag måste förbättra min bromsteknik till att inneha mer attack. ja ja ... patand kommer nu lägga in ett sådant där inlägg gammal är äldst![]()
.
Sa inte jag... näe jag säger nog inget iaf, man ska inte sparka på den som ligger!
Hade du blockat bort bromsskölden när du förbättrat bromstekniken? Har du tur räcker det med det för att öka kylningen och sen skadar det ju inte om du drar ett par kylslangar också förståss.Nahpets wrote:2. Bromskylning behövs. Bort med bromsskölden ... han gjorde fågelholksminen när han såg dem ... och in med kylluftskomponenter.
Dock så tröttas bromsarna ut till slut så även med förbättrad bromsteknik så blir bromsen lite mushig, så något skall göras!


Jag kommer antagligen att kapa i befintlig bromssköld och försöka modda dessa så de kan hålla kylslang. Vill inte ta bort hjullager och hela faderrullan för det där snygga hållarna.
Jag funderar på att skaffa lite komponenter som hittas http://www.pelicanparts.com/catalog/sho ... .htm#item3" onclick="window.open(this.href);return false; . Slang och scoop och försöka lira in dessa i befintliga intag på bilen. Kostar bara en 100 kr st så det är rimligt att give it a go (=ge det ett försök

Mvh
Stephan
- Nahpets
- Addict
- Posts: 1774
- Joined: 2008-01-28 01:34:48
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Sollentuna
- Contact:
Re: 951 -87 | White Knight Nahpets
Jag tror faktiskt den var den bästa i hela min amatörkarriärgurra wrote:Låter som att du hade en lyckad dag på Mantorp


- patand
- Moderator & Raceputte
- Posts: 25408
- Joined: 2004-05-03 14:00:48
- Bilmodell: 924 Turbo
- Årsmodell: 1980
- Location: Oxelösund
- Contact:
Re: 951 -87 | White Knight Nahpets
Smart att använda befintliga sköldar och modda! 

Patrik PCS #9071
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
- Nahpets
- Addict
- Posts: 1774
- Joined: 2008-01-28 01:34:48
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Sollentuna
- Contact:
Re: 951 -87 | White Knight Nahpets
Muaaaaa ... ett par BigBlacks huserar under bordet!
Nu ska det bara köpas kylluftskomponenter också
Men jag måste dela med mig min upplevelse av mina GTS ok jag köpte på eBay. Det gick heelt galet till när jag köpte dem. Jag är ingen eBay nisse. Nej, jag är mer en sådan där lirare som står och provar tre par jeans i 40 minuter för att sedan gå vidare utan att ha köpt något = pain in da ass. Att köpa något för tusenlappar via nätet och utan garantier. Det är inte likt mig. Men ... när valet står mellan sprojlans ok, eller bättre begagnade för 10 sköna, stora så blir det på något lustigt sätt okej.
Efter att ha satt in mig i djungeln (tack forummedlemmar för hjälpen) vad gäller bromsok så började jag spana ebay.
Hittade två var högintressanta objekt.
- 996 turbo OK från 2002a, med färgskador annars bra skick. 550 pund.
- 928 GTS ok från -92a, färg i dåligt skick, oklart om kolvtätningarna bra. 1 dollar utgångsbud ...
Siktade tidigt in mig på GTS oken från USA. 5 dagar kvar tills affären var över ... tjenare vad jag var som ett barn på julafton. Var fjärde timma in och kolla om det var något jon som lagt bud. Och ja visst sakta sakta steg köpeskillingen .... 10 dollar ... 50 dollar ... 100 dollar ... 210 dollar var status sista dagen.
Enligt säljaren så är oken fungerande, men behövde lite putsning. Yea right, refurbishing tänker jag ... och tänker på dessa blocketannonser när någon överoptimistisk person slätar över felen. Verkligheten är olika för alla ... men, resonerar jag. Det skulle vara roligt att renovera bromsok. Har aldrig gjort det, dessutom måste de målas om ändå. Tätningar har Utzon för rimliga pengar.
Auktionen skulle komma att avslutas kl 3 på vardagsnatten.
Vad tror ni jag gör ... ställer klockan på 0253. Jag ska vara med!
Fästmön är redo att ringa de vita tomtarna med tvångströjan. Helt normalt att bete sig så här, förklarar jag, men ser i hennes ögon att jag inte är övertygande.
Går igenom i huvet ... budget ... hur stor är min budget? Bestämmer mig tidigt för att max är 350 dollar. Jag hade räknat med 150 dollar med tanke på skicket
men den visade sig vara fel.
Klockan ringer, jag vaknar. Sista gången jag vaknade med 140 i puls var när jag upptäckte att jag blivit försenad till uppställningen i lumpen. Du vet ... militärpoliser .. det är puts och studs och man ska vara föredöme. Jag hade varit ett föredöme hela mina tio månader, men NÄST SISTA dagen försov jag mig ordentligt, typ 2 timmar eftersom jag valde att sova hemma istället för på logimentet. En annan historia, men med minst lika mycket adrenalin.
Går in på sajten ... h-e uppe i 290 dollar och det är 3 minuter kvar ... laptopen studsar upp och ned av hjärtats dunkningar. Håller andan, trycker in 300 dollar, SUBMIT... Men va f-n ... I am outbid; 310 dollar. Scheisse, nu är det någon Einstein som lagt ett sk högsta bud som bjuder automatiskt tills dennes gräns är nådd ... 1,5 minut kvar. Uppdaterar sidan konstant för att se ... nej ... det ändrar sig inte.
Taktik nu: Vänta tills 15 sek kvar av auktionen... dra till med 350 dollar.
TIO sekunder kvar ... 350 dollares sjunger iväg cyberspace med en knapptryckning. OCH JAG HAR HÖGSTA BUDET !!!
Med 2 sekunder kvar är jag last man standing.
YEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEESS!
Och idag hämtade jag dem.
Vid första inspektion så är det inga skador på oken. Kul!
Färgen är på väg att släppa här och där men de är i utseendemässigt i bättre skick än min babybrembos innan jag målade dem.
Ena crossover röret har en avvikande form. Inget tecken på läckage, så den är intakt, men ny ska köpas.
Nipplarna är OK.
Tätningarna visar sig vara slitna. Dessa måste bytas.

Nu ska det bara köpas kylluftskomponenter också

Men jag måste dela med mig min upplevelse av mina GTS ok jag köpte på eBay. Det gick heelt galet till när jag köpte dem. Jag är ingen eBay nisse. Nej, jag är mer en sådan där lirare som står och provar tre par jeans i 40 minuter för att sedan gå vidare utan att ha köpt något = pain in da ass. Att köpa något för tusenlappar via nätet och utan garantier. Det är inte likt mig. Men ... när valet står mellan sprojlans ok, eller bättre begagnade för 10 sköna, stora så blir det på något lustigt sätt okej.
Efter att ha satt in mig i djungeln (tack forummedlemmar för hjälpen) vad gäller bromsok så började jag spana ebay.
Hittade två var högintressanta objekt.
- 996 turbo OK från 2002a, med färgskador annars bra skick. 550 pund.
- 928 GTS ok från -92a, färg i dåligt skick, oklart om kolvtätningarna bra. 1 dollar utgångsbud ...
Siktade tidigt in mig på GTS oken från USA. 5 dagar kvar tills affären var över ... tjenare vad jag var som ett barn på julafton. Var fjärde timma in och kolla om det var något jon som lagt bud. Och ja visst sakta sakta steg köpeskillingen .... 10 dollar ... 50 dollar ... 100 dollar ... 210 dollar var status sista dagen.
Enligt säljaren så är oken fungerande, men behövde lite putsning. Yea right, refurbishing tänker jag ... och tänker på dessa blocketannonser när någon överoptimistisk person slätar över felen. Verkligheten är olika för alla ... men, resonerar jag. Det skulle vara roligt att renovera bromsok. Har aldrig gjort det, dessutom måste de målas om ändå. Tätningar har Utzon för rimliga pengar.
Auktionen skulle komma att avslutas kl 3 på vardagsnatten.
Vad tror ni jag gör ... ställer klockan på 0253. Jag ska vara med!
Fästmön är redo att ringa de vita tomtarna med tvångströjan. Helt normalt att bete sig så här, förklarar jag, men ser i hennes ögon att jag inte är övertygande.
Går igenom i huvet ... budget ... hur stor är min budget? Bestämmer mig tidigt för att max är 350 dollar. Jag hade räknat med 150 dollar med tanke på skicket

Klockan ringer, jag vaknar. Sista gången jag vaknade med 140 i puls var när jag upptäckte att jag blivit försenad till uppställningen i lumpen. Du vet ... militärpoliser .. det är puts och studs och man ska vara föredöme. Jag hade varit ett föredöme hela mina tio månader, men NÄST SISTA dagen försov jag mig ordentligt, typ 2 timmar eftersom jag valde att sova hemma istället för på logimentet. En annan historia, men med minst lika mycket adrenalin.
Går in på sajten ... h-e uppe i 290 dollar och det är 3 minuter kvar ... laptopen studsar upp och ned av hjärtats dunkningar. Håller andan, trycker in 300 dollar, SUBMIT... Men va f-n ... I am outbid; 310 dollar. Scheisse, nu är det någon Einstein som lagt ett sk högsta bud som bjuder automatiskt tills dennes gräns är nådd ... 1,5 minut kvar. Uppdaterar sidan konstant för att se ... nej ... det ändrar sig inte.
Taktik nu: Vänta tills 15 sek kvar av auktionen... dra till med 350 dollar.
TIO sekunder kvar ... 350 dollares sjunger iväg cyberspace med en knapptryckning. OCH JAG HAR HÖGSTA BUDET !!!

Med 2 sekunder kvar är jag last man standing.
YEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEESS!


Och idag hämtade jag dem.
Vid första inspektion så är det inga skador på oken. Kul!
Färgen är på väg att släppa här och där men de är i utseendemässigt i bättre skick än min babybrembos innan jag målade dem.
Ena crossover röret har en avvikande form. Inget tecken på läckage, så den är intakt, men ny ska köpas.
Nipplarna är OK.
Tätningarna visar sig vara slitna. Dessa måste bytas.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
- gurra
- Sponsor
- Posts: 3548
- Joined: 2004-03-29 08:48:26
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Stockholm
- Contact:
Re: 951 -87 | White Knight Nahpets
Haha, skön historia 
Bra med mer bromskraft!

Bra med mer bromskraft!
Revline Racing // - http://www.revline.se" onclick="window.open(this.href);return false;
PCS #6556
http://www.youtube.com/user/RevlineRacing" onclick="window.open(this.href);return false;
PCS #6556
http://www.youtube.com/user/RevlineRacing" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Addict
- Posts: 1746
- Joined: 2004-05-31 18:01:09
- Bilmodell: 944 Turbo
- Årsmodell: 1990
- Location: Göteborg
- Contact:
Re: 951 -87 | White Knight Nahpets
Bra pris, även om du åker på moms......
Jag hade ungefär samma procedur på tyska ebay med dom Big Red jag köpte för nåra månader sen, la sista budet med 3 sek kvar och fick dom
Jag fick betala 400€, då är tätningarna OK och dammskydden nästan OK (iallafall inga sprickor), enda "felet" var att dom var fult ommålade men det påverkar iallafall inte funktionen och syns inte på lite håll...
Jag har lite bilder på kyllösning i min tråd, var ruskigt mycket jobb men kylningen lär bli bra. Behöver du mer detaljer om hur man drar slangarna på bästa sätt så Pm:a
/Dea
Jag hade ungefär samma procedur på tyska ebay med dom Big Red jag köpte för nåra månader sen, la sista budet med 3 sek kvar och fick dom

Jag fick betala 400€, då är tätningarna OK och dammskydden nästan OK (iallafall inga sprickor), enda "felet" var att dom var fult ommålade men det påverkar iallafall inte funktionen och syns inte på lite håll...
Jag har lite bilder på kyllösning i min tråd, var ruskigt mycket jobb men kylningen lär bli bra. Behöver du mer detaljer om hur man drar slangarna på bästa sätt så Pm:a
/Dea
Porsche 944 Turbo -90
PCS #9245
PCS #9245
- Nahpets
- Addict
- Posts: 1774
- Joined: 2008-01-28 01:34:48
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Sollentuna
- Contact:
Re: 951 -87 | White Knight Nahpets
Han skrev ned värdet på dem så jag åkte på 200 kr momsDea wrote:Bra pris, även om du åker på moms......
/Dea

Men totalt med frakt och moms gick det nog på 4400 kr, levererat och klart.
Är det inte en härlig känsla när sista sekunderna tickar...Dea wrote:Jag hade ungefär samma procedur på tyska ebay med dom Big Red jag köpte för nåra månader sen, la sista budet med 3 sek kvar och fick dom![]()
Jag fick betala 400€, då är tätningarna OK och dammskydden nästan OK (iallafall inga sprickor), enda "felet" var att dom var fult ommålade men det påverkar iallafall inte funktionen och syns inte på lite håll...
/Dea
Vad är för skillnad på tätningar och dammskydd?
Är det två "packningar" per kolv?
EDIT: Jag inser nu att det finns tätningsring och dammskydd

Jag har tittat på demDea wrote:Jag har lite bilder på kyllösning i min tråd, var ruskigt mycket jobb men kylningen lär bli bra. Behöver du mer detaljer om hur man drar slangarna på bästa sätt så Pm:a
/Dea

Går det att sätta dit dessa "hose guides" utan att förstöra framvagnsinställningen och framlagrena?
Jag tänkte därför köra en specialvariant, vilket jag iförsig alltid lärt mig kostar mer ... men det är kul

Min tillfälliga kylmonteringsprincip är:
Tänkte köpa scoop från pelicanparts, placera dessa i mina luftkanaler som sitter original, möjligtvis modda dessa så att jag kan dra slang på lämpligt sätt fram till fjäderbenen eftersom det är (som gurra sa) trååångt där de tittar ut i hjulhusen. Slangarna fäster jag mot luftledningsplåten på något sätt.
Kan bli hur galet som helst. Borde ge minst 3 häst till...
Jag tror faktiskt att jag inte kommer montera GTSoken denna säsong, dock genomföra lämplig renovering.
Förresten, hur gör man med Porscheloggan. Ska man använda sk stickers eller ska man använda mall??
Last edited by Nahpets on 2010-05-27 22:20:07, edited 1 time in total.
- Nahpets
- Addict
- Posts: 1774
- Joined: 2008-01-28 01:34:48
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Sollentuna
- Contact:
Re: 951 -87 | White Knight Nahpets
Jo ... jag har även köpt en Blåtands GPS givare från http://www.qstarz.com/" onclick="window.open(this.href);return false; .
Denna köpte jag från http://www.superetrader.co.uk" onclick="window.open(this.href);return false; som hade fina priser.
Tänkte köra Racechrono, men innan den nya arbetsluren godkänns av chefen, så tänkte jag försöka använda mig av en variant som heter: http://www.gpslaptiming.com" onclick="window.open(this.href);return false; . Den hoppas jag funkar till min Sony Ericsson W610.
Denna köpte jag från http://www.superetrader.co.uk" onclick="window.open(this.href);return false; som hade fina priser.
Tänkte köra Racechrono, men innan den nya arbetsluren godkänns av chefen, så tänkte jag försöka använda mig av en variant som heter: http://www.gpslaptiming.com" onclick="window.open(this.href);return false; . Den hoppas jag funkar till min Sony Ericsson W610.
- Eddie Varvstopp
- Addict
- Posts: 1412
- Joined: 2004-03-29 17:06:51
- Bilmodell: 944
- Årsmodell: 1984
- Location: Kävlinge
- Contact:
Re: 951 -87 | White Knight Nahpets
Jag bara måste skriva att jag finner denna tråden riktigt underhållande
, fortsätt så.
Ang. bromskylning: jag körde med en "quick-and-dirty" lösning på min rätt länge som fungerade bra. Ett enkelt rör som fästes med slanklämmor runt fjäderbenet och armen till styrleden på spindeln. Röret riktades mot hålen i centrum på bromsskölden.


Ang. bromskylning: jag körde med en "quick-and-dirty" lösning på min rätt länge som fungerade bra. Ett enkelt rör som fästes med slanklämmor runt fjäderbenet och armen till styrleden på spindeln. Röret riktades mot hålen i centrum på bromsskölden.
Edvin Persson
944 N/A -84 | MSCC - PCS #8526 PCSR | Sponsorer: Autoexperten Lund - FHRacing | Min Blogg: http://eddievarvstopp.se
944 N/A -84 | MSCC - PCS #8526 PCSR | Sponsorer: Autoexperten Lund - FHRacing | Min Blogg: http://eddievarvstopp.se
- Nahpets
- Addict
- Posts: 1774
- Joined: 2008-01-28 01:34:48
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Sollentuna
- Contact:
Re: 951 -87 | White Knight Nahpets
Eddie Varvstopp wrote:Jag bara måste skriva att jag finner denna tråden riktigt underhållande![]()
, fortsätt så.
Ang. bromskylning: jag körde med en "quick-and-dirty" lösning på min rätt länge som fungerade bra. Ett enkelt rör som fästes med slanklämmor runt fjäderbenet och armen till styrleden på spindeln. Röret riktades mot hålen i centrum på bromsskölden.


Kul att du gillar hänga med. Ser att du bytt avatar också.

- firefish
- Turbo-Poster
- Posts: 818
- Joined: 2009-01-14 16:21:09
- Bilmodell: 968CS
- Location: Stockholm
- Contact:
Re: 951 -87 | White Knight Nahpets
Naven kan du plocka av utan att det påverkar framvagnens inställningar och lagren ska inte ta skada av det heller så länge som du inte tappar in skräp i dem. Gör rent på baksidan vid packboxen så det inte ligger en massa lös skit där som kan trilla in vid demontering.
När du ändå har naven av så överväg om du inte ska montera längre pinnbultar på en gång (Utzon).
Återmontera med rätt lagerförspänning, du ska kunna flytta brickan med en mejsel utan att ta spjärn mot navet. Du hajar vad jag menar när du har det framför dig. Torka rent packboxens läppar så de tätar fint.
När du ändå har naven av så överväg om du inte ska montera längre pinnbultar på en gång (Utzon).
Återmontera med rätt lagerförspänning, du ska kunna flytta brickan med en mejsel utan att ta spjärn mot navet. Du hajar vad jag menar när du har det framför dig. Torka rent packboxens läppar så de tätar fint.
Magnus W
www.bike.se
www.bike.se
- Nahpets
- Addict
- Posts: 1774
- Joined: 2008-01-28 01:34:48
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Sollentuna
- Contact:
Re: 951 -87 | White Knight Nahpets
Liten uppdatering...
var på väg att lägga order på bromsscoop från pelicanparts. Tyvärr blev den slutliga kosten lite väl mycket ansåg jag med moms/frakt (totalt ca 800 kr), när den faktiska kosten är 240 kr för scoopen. Jag är en relativt dumsnål jävel, så inte helt otroligt har jag kommit på en snikvariant!
Jag vet ännu inte om det fungerar, men om det gör det så är det en mycket bra guide för övriga wannabe dumsnålisar . Oavsett hur det går kommer en rapport att avläggas.
Jo, jag har aldrig renoverat bromsok. Men nu ska det göras. Spännande !
En sak är säker, blästring och målning behövs.
Frågan är; är de funktionellt OK eller måste de fixas och i så fall hur mycket?
Ena guideplåten är lätt uppvikt. Kanske pga korrosion, kanske av skit. Ingen lust att filabelägg. Så den vill jag ha bort! Ve och fasa ... dessa insexfakkers som garanterat blir runda.
På med brännaren och värm, men nej ... det blir till att svetsa mutter. Så då får jag chansen att lära mig det också.
Från Patands hovleverantör hade jag köpt en luftkompressor. En liten 12 volts rackare. På med ett munstycke som jag slipade ned så att det fick en fin anläggningsyta mot okets bromsrörsanslutning.
På med tändningen, på med kompressorn, och på med luftnippeln mot oket ... lirka lite med läget ... kompressorn får jobba = träff ... ena kolven glider ut ... Smack!
Ops ... som tur var stannar den på plats. Den andra delen i turen var att det var en slö kompressor så jag hinner reagera.
Det är sant alltså ... kolvarna bara sticket iväg ...
Jag trycker in kolven och leker plockepinn med gamla golvlister tillsammans med en längre pinne. Tillsammans med kompressorns sång och lite hjärncellstango så kommer alla fyra ut lagom mycket!
Med ömsamma fingrar går det att lirka ut dem.
Fortsättning följer...

var på väg att lägga order på bromsscoop från pelicanparts. Tyvärr blev den slutliga kosten lite väl mycket ansåg jag med moms/frakt (totalt ca 800 kr), när den faktiska kosten är 240 kr för scoopen. Jag är en relativt dumsnål jävel, så inte helt otroligt har jag kommit på en snikvariant!

Jag vet ännu inte om det fungerar, men om det gör det så är det en mycket bra guide för övriga wannabe dumsnålisar . Oavsett hur det går kommer en rapport att avläggas.
Jo, jag har aldrig renoverat bromsok. Men nu ska det göras. Spännande !
En sak är säker, blästring och målning behövs.
Frågan är; är de funktionellt OK eller måste de fixas och i så fall hur mycket?
Ena guideplåten är lätt uppvikt. Kanske pga korrosion, kanske av skit. Ingen lust att filabelägg. Så den vill jag ha bort! Ve och fasa ... dessa insexfakkers som garanterat blir runda.
På med brännaren och värm, men nej ... det blir till att svetsa mutter. Så då får jag chansen att lära mig det också.
Från Patands hovleverantör hade jag köpt en luftkompressor. En liten 12 volts rackare. På med ett munstycke som jag slipade ned så att det fick en fin anläggningsyta mot okets bromsrörsanslutning.
På med tändningen, på med kompressorn, och på med luftnippeln mot oket ... lirka lite med läget ... kompressorn får jobba = träff ... ena kolven glider ut ... Smack!
Ops ... som tur var stannar den på plats. Den andra delen i turen var att det var en slö kompressor så jag hinner reagera.
Det är sant alltså ... kolvarna bara sticket iväg ...
Jag trycker in kolven och leker plockepinn med gamla golvlister tillsammans med en längre pinne. Tillsammans med kompressorns sång och lite hjärncellstango så kommer alla fyra ut lagom mycket!
Med ömsamma fingrar går det att lirka ut dem.
Fortsättning följer...

You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
- firefish
- Turbo-Poster
- Posts: 818
- Joined: 2009-01-14 16:21:09
- Bilmodell: 968CS
- Location: Stockholm
- Contact:
Re: 951 -87 | White Knight Nahpets
Är du säker på att du behöver byta alla tätningar? Vet iofs inte vad de kostar till dina ok men mina kostade runt 500 kr per kolv (jag har de tidiga S4-oken med en annan typ av tätningar).
Ska bli intressant att se om du kan kan få bort guideplåten (heter det så eller är det ett av dig påhittat ord?). Jag skulle behöva göra samma sak nämligen.
Ska bli intressant att se om du kan kan få bort guideplåten (heter det så eller är det ett av dig påhittat ord?). Jag skulle behöva göra samma sak nämligen.
Magnus W
www.bike.se
www.bike.se
- Nahpets
- Addict
- Posts: 1774
- Joined: 2008-01-28 01:34:48
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Sollentuna
- Contact:
Re: 951 -87 | White Knight Nahpets
Dammskydden, om de är hela och rena behåller jag.
Däremot så kommer jag nog byta samtliga tätningsringar.
Utzon har dessa för 100lappen stycket.
Guide plate tror jag är det engelska namnet. Så det blev direkt öersättning
.
Finns några som gjort det här. Då var det svetsa mutter på skallen som gällde!
forum/viewtopic.php?f=3&t=21558&p=21640 ... ex#p216401" onclick="window.open(this.href);return false;
Mvh
Stephan
Däremot så kommer jag nog byta samtliga tätningsringar.
Utzon har dessa för 100lappen stycket.
Guide plate tror jag är det engelska namnet. Så det blev direkt öersättning

Finns några som gjort det här. Då var det svetsa mutter på skallen som gällde!
forum/viewtopic.php?f=3&t=21558&p=21640 ... ex#p216401" onclick="window.open(this.href);return false;
Mvh
Stephan
Who is online
Users browsing this forum: No registered users