951 -86 | "Max Green" eller "Grüne Hölle"
- Pehr Johnsson
- Addict
- Posts: 9193
- Joined: 2006-12-02 15:09:23
- Bilmodell: Porsche 964 C2 -93
- Årsmodell: 1993
- Location: Ystad
- Contact:
- 951master
- Turbo-Poster
- Posts: 841
- Joined: 2004-03-30 13:41:40
- Telefon: 0704388745
- Bilmodell: Porsche 951RS
- Årsmodell: 1986
- Location: Orrhammar
- Contact:
- Pehr Johnsson
- Addict
- Posts: 9193
- Joined: 2006-12-02 15:09:23
- Bilmodell: Porsche 964 C2 -93
- Årsmodell: 1993
- Location: Ystad
- Contact:
Oj då! Hoppas verkligen inte att det är allvarligt och att du/Jon återhämntar sig snabbt. Hopps verkligen inte det medför några komplikationer framöver951master wrote:Killen har en viss förkärlek till de sydsvenska jordfräsarna..Pehr Johnsson wrote:SAAB?

[b]Pehr Johnsson[/b] 964 C2 -93 [url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=17263]Porsche 964 C2 - 93 Folkvagnen[/url]
PCS 10585
944Sverige 1385
PCS 10585
944Sverige 1385
- Erol
- Moderator
- Posts: 4350
- Joined: 2005-12-20 14:11:36
- Bilmodell: 951 Snart körbar
- Årsmodell: 1986
- Location: Eskilstuna
- Contact:
951master wrote:Killen har en viss förkärlek till de sydsvenska jordfräsarna..Pehr Johnsson wrote:SAAB?
BTW. Jon, när ska du komma över å ta loss dina fjäderben ifrån min bil, så ja kan sätta på dom riktiga grejerna?
Mmmm, men jag har såld den Saab som jag hyste kännslor för:

nu skall jag bara avyttra sambons 900 -94. Nån som vill köpa?
Ev. kommer jag å Madde över ikväll, då kan vi ta fjäderbenen

Pehr Johnsson wrote:Oj då! Hoppas verkligen inte att det är allvarligt och att du/Jon återhämntar sig snabbt. Hopps verkligen inte det medför några komplikationer framöver951master wrote:Killen har en viss förkärlek till de sydsvenska jordfräsarna..Krya på dig.
Den största komplikationen är att man blivit totalt vridmometsberoende
efter nästan 10 år med trimmad Saab turbo! Men det ska botas med en
ordentligt trimmad 951:a

/ Erol
Ps. 951master glömde å säga att han är nyfrälst Saabåkare åxå, han har
letat 9-5.or på löpande band sen han sålde sin 9000 2,3T

vart han med BMW för tillfället, men sneglar fortfarande på Saabannonser...
-Siktar på 450 hk-
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.
Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.
Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600
- 951master
- Turbo-Poster
- Posts: 841
- Joined: 2004-03-30 13:41:40
- Telefon: 0704388745
- Bilmodell: Porsche 951RS
- Årsmodell: 1986
- Location: Orrhammar
- Contact:
HyssschErol wrote: Ps. 951master glömde å säga att han är nyfrälst Saabåkare åxå, han har
letat 9-5.or på löpande band sen han sålde sin 9000 2,3TDock så
vart han med BMW för tillfället, men sneglar fortfarande på Saabannonser...

Last edited by 951master on 2008-11-16 17:05:15, edited 2 times in total.
The only difference between men and boys, is the price of their toys!
- Erol
- Moderator
- Posts: 4350
- Joined: 2005-12-20 14:11:36
- Bilmodell: 951 Snart körbar
- Årsmodell: 1986
- Location: Eskilstuna
- Contact:
951master wrote:när ska du komma över å ta loss dina fjäderben ifrån min bil, så ja kan sätta på dom riktiga grejerna?
Söndagen meckades det Porsche, men inte min egen

mina fjäderben som skruvades loss

Snålwerner ville inte släppa sina coilisar till mig för samma pris så jag fick
nöja mig med orginalfjäderben...
Mina fjäderben brevis Richards nya coilover:

Upptäckte att det kommer att bli problem med att montera mina camberplates
(likadana som den som sitter på coiloverdämparen i mitten) min bil kommer
bli ca 3 cm för hög med camberplates, nån som har något tips?
Bortsett från att bygga om till ställbara fjäderben eller köpa andra camberplates?
/ Erol
-Siktar på 450 hk-
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.
Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.
Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600
- YocaL
- Turbo-Poster
- Posts: 676
- Joined: 2007-04-24 16:25:31
- Bilmodell: 944 S2
- Årsmodell: 1990
- Location: Jönköping
- Contact:
- Erol
- Moderator
- Posts: 4350
- Joined: 2005-12-20 14:11:36
- Bilmodell: 951 Snart körbar
- Årsmodell: 1986
- Location: Eskilstuna
- Contact:
YocaL wrote:lite offtopic:
men har gaz färdiga coiloverkit till 944 bak & fram?
Jag har bara hittat lösa dämpare.
Nope, detta är ett custom made kit, dvs. beställt efter eget önskemål.
Dock så har de ju gjort detta och borde därför kunna göra flera!
/ Erol
-Siktar på 450 hk-
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.
Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.
Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600
- YocaL
- Turbo-Poster
- Posts: 676
- Joined: 2007-04-24 16:25:31
- Bilmodell: 944 S2
- Årsmodell: 1990
- Location: Jönköping
- Contact:
- Erol
- Moderator
- Posts: 4350
- Joined: 2005-12-20 14:11:36
- Bilmodell: 951 Snart körbar
- Årsmodell: 1986
- Location: Eskilstuna
- Contact:
Har blästrat och tvättat lite saker under veckan som varit, dock så vart det
ett större projekt än vad jag räknat med från början.
Det började med att jag skulle lossa generatorn från generatorfästet, det
gick si så där, slutade med att jag drog av M10 bulten som generatorn
sitter fast med

Detta resulterade i att jag fick dela på generatorn för att komma åt den fastärjade bulten.

Nu när generatorn ändå var isärskruvad så skrotade jag min idé om att
göra rent den med stålborste och kastade in stommen i blästerskåpet
- Före -

- Efter -

Lackade sedan de blästrade delarna så att de inte ska oxidera så fort bilen tas i trafik.

Sen monterade allt ihop igen, hoppas bara att den fungerar, annars är jobbet gjort i onödan


Sen passade jag även på att blästra och lacka lite andra prylar när jag
ändå hade ångan uppe


Det var allt för denna gången...
/ Erol
Ps. Tack Johan "DLS", för lån av bläster och verkstad!
ett större projekt än vad jag räknat med från början.
Det började med att jag skulle lossa generatorn från generatorfästet, det
gick si så där, slutade med att jag drog av M10 bulten som generatorn
sitter fast med


Detta resulterade i att jag fick dela på generatorn för att komma åt den fastärjade bulten.

Nu när generatorn ändå var isärskruvad så skrotade jag min idé om att
göra rent den med stålborste och kastade in stommen i blästerskåpet
- Före -

- Efter -

Lackade sedan de blästrade delarna så att de inte ska oxidera så fort bilen tas i trafik.

Sen monterade allt ihop igen, hoppas bara att den fungerar, annars är jobbet gjort i onödan



Sen passade jag även på att blästra och lacka lite andra prylar när jag
ändå hade ångan uppe



Det var allt för denna gången...
/ Erol
Ps. Tack Johan "DLS", för lån av bläster och verkstad!
Last edited by Erol on 2008-11-23 01:03:53, edited 1 time in total.
-Siktar på 450 hk-
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.
Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.
Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600
- Maxx
- Addict
- Posts: 6045
- Joined: 2004-04-13 00:16:47
- Bilmodell: 968 Clubsport
- Årsmodell: 1994
- Location: Eskilstuna
- Contact:
Gjorde ett litet studiebesök i Erols garage idag och jag måste säga att den gröna nyansen på metalliclacken är superb! Och bilen är snart färdig, bara lite att montera.
Tack för lånet av fälgar, transport och allt annat!

Tack för lånet av fälgar, transport och allt annat!

»Liebe wächst nicht auf Bäumen, sie wird in Zuffenhausen hergestellt«
Michael Sjösgärd | 968 clubsport -94 | Maxx Liebling
Nürburgring nordslinga: 41 varv (9:03.32 BTG, 2010-09-13)
Michael Sjösgärd | 968 clubsport -94 | Maxx Liebling
Nürburgring nordslinga: 41 varv (9:03.32 BTG, 2010-09-13)
- patand
- Moderator & Raceputte
- Posts: 25406
- Joined: 2004-05-03 14:00:48
- Bilmodell: 924 Turbo
- Årsmodell: 1980
- Location: Oxelösund
- Contact:
Man skulle ha ett blästerskåp... snygga prylar blir det! 

Patrik PCS #9071
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
- Erol
- Moderator
- Posts: 4350
- Joined: 2005-12-20 14:11:36
- Bilmodell: 951 Snart körbar
- Årsmodell: 1986
- Location: Eskilstuna
- Contact:
patand wrote:Man skulle ha ett blästerskåp... snygga prylar blir det!
Ja det vore inte helt fel... Jag tackar "DLS" för hjälp med blästring!
Har skruvat lite på söndagen, började med att byta casterblocken, kanske inte behövdes, vad tror du?

Passade även på att byta båda damaskerna på styrväxeln, ena damasken va trasig.

Så nu är jag klar med framvagnen, den skall bara monteras på bilen, så fort motorn sitter på plats!
På tal om motorn, har även pysslat lite med att få plats med turbon, lite halvtight vid insuget...

Det är fortfarande lite att fixa och dona innan det är dax för uppstart...
/ Erol
-Siktar på 450 hk-
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.
Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.
Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600
- Pehr Johnsson
- Addict
- Posts: 9193
- Joined: 2006-12-02 15:09:23
- Bilmodell: Porsche 964 C2 -93
- Årsmodell: 1993
- Location: Ystad
- Contact:
- Erol
- Moderator
- Posts: 4350
- Joined: 2005-12-20 14:11:36
- Bilmodell: 951 Snart körbar
- Årsmodell: 1986
- Location: Eskilstuna
- Contact:
Pehr Johnsson wrote:Uj! Vad casterblocken såg ut! Hur långt har de rullat?
Ingen aning, förmodligen sen bilen var ny 1986, gummi är ju en färskvara
och detta utgångsdatum var nog passerat

Iofs, va det inte helt av, bara sprucket, men utan bekymmer vred jag av
bussningen med handkraft...
/ Erol
-Siktar på 450 hk-
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.
Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.
Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600
Who is online
Users browsing this forum: No registered users