jobbat övertid i garaget. Hoppas det smakar därefter ...
Jag är äckligt irrriterad.
Hade ju läckage på servoslangarna. Efter noggrannare titt på da schlangs, visade sig att dessa är bovarna. Dumsnål (mitt mellannamn) som jag är så tänkte jag ... jag fixar detta själv!
Så jag åkte först till Hydroscand ... och ärligt talat ... de var inte de vassaste knivarna i lådan. Åtminstone inte den liraren jag pratade med: Här kommer jag, gör klart för dem att jag inte är sakkunnig och att jag vill ha två nya slangbitar som ska fästa på en servobehållare: behållare till pump och behållare till kylslinga. Det finns ett problem, ändarna på slangdimensionerna måste vara olika.
Jag börjar snacka olika slangdiametrar med koppling med slangklämmor, men de småler och säger att servosystem de bygger ju 100 bar så det håller inte.
Lustigt nog så finns det TYDLIGA schlangklämsmärken på slangarna jag har med mig, men detta tar de inte notis om ... utan vad gör killen. Jo ... han fixar ARMERADE hydraulslangar och klämmer fast detta med RAMBOkoppling ... ! Skojar inte, kunde använt skiten som vapen.
När jag ser dessa, säger jag; jaha dessa ska jag montera med slangklämmor? Nej det går inte säger han tyst...

Tjenare tänker jag, jag har ju faktiskt sagt att detta är till en bil.
Det slutar med att jag åker därifrån med en slang bit lös och en slangbit klämd på kylslingan. (DOCK när denna var monterad så visade det sig att snubben orsakat STOPP... så nu måste jag demontera skiten igen)
Så går det när proffs leker proffs. Kom ner på marken ... 300 kr fick jag pröjsa ... svart dessutom.
Så vad hände ... jo ... lekmannen Stephan åker till Swedol, skaffar andra slangbitar med kopplingar med slangklämmor och fixade biffen själv.

- Monterade Denso stift IW22 från eBay av Daveknowsdeals, monterade och klara.
- Bytt bromsvätskan
- Klippte av servoremmen efter att jag upptäckte att det var stopp i systemet pga täppt kylslinga....

Påställning och besiktning senare idag ...