Jaguar XJC 4,2 1975 | Mitt nya heltidsjobb
- [Bobo]
- Addict
- Posts: 3916
- Joined: 2010-09-04 19:38:44
- Bilmodell: 931-81
- Årsmodell: 1981
- Location: Linköping
- Contact:
Jaguar XJC 4,2 1975 | Mitt nya heltidsjobb
Ibland får man riktigt bra idéer. De flesta hamnar någonstans bakom en hög av glömska eller vardagliga måsten. Men vissa är helt enkelt för bra för att inte realiseras!
Som när det kommer ut en Jaguar XJC för 5000 spänn på blocket, till exempel. Då väcks ju givetvis den briljanta idén att renovera den ovanligaste av alla serietillverkade Jaguarer, någonsin. Annonsen hade legat ute i exakt 1,5h när jag ringde och köpte den, osedd. Såklart. Det gick ju bra senast!
Den stod i Sparreholm, Öster om Flen nära Stjärnhov, utanför den där verkstaden som brukar ha gamla Land Rovers och MG:s på parkeringen.
Samuel verkar föra bra affärer med sig, så jag övertalade honom att det var en bra idé om han följde med. Det gick han med på. Så Några timmar senare stannade vi utanför Verkstaden i Sparreholm och möttes av detta: Sånär som på fram- och bakrutan verkar den vara komplett.
Bilen har stått nermonterad innomhus sedan 80-talet, så jag blir inte förvånad om det visar sig att det saknas fler delar när jag väl inventerar allt. Måste skaffa lite literatur först, så jag vet vad jag letar efter.
Motorn levereras vid ett senare tillfälle. Skicket på den är helt okänt.
Mer eller mindre allt är nermonterat och ligger i lådor, som efter transporten hem idag är genomsura. Hade trott att säljaren skulle lägga en pressenning över den, men icke... Sätena har legat helt exponerade i motorrummet i 12 mil i spöregn, så det blir nog en ny inredning vad det lider...
Det finns en (hel) del rost på bilen, men till skilnad från vissa (ej nämnda) bilmärken, fnns det hur mycket ekonomiplåt som helst till min Jagga. Så det ska nog lösa sig. Måste lära mig att svetsa först bara. Hur svårt kan det vara?!
Som ni kanske redan listat ut är det här alltså mitt nästa projekt.
Jag ber så hemskt mycket om ursäkt för att det inte blev en Porsche, men när man får chansen att sätta tänderna i en av endast 6487 tillverkade XJC med 4,2l rak förgasarsexa är det ganska svårt att låta bli!
Den här gången är det en ännu ambitiösare renovering som gäller!
Allt ska ner till plåt och motorn ska tas ner i beståndsdelar.
Jag hoppas att ni vill följa det här projektet, trots att det är fel märke. Jag känner mig liksom hemma här på något sätt, så det känns naturligt att lägga upp en tråd här!
Det här är det största projektet jag någonsin åtagit mig. det kommer ta tid och kosta massa pengar. Men förhoppningsvis kommer jag lära mig massor på vägen...
Projektet drar igång så fort jag får plats i garaget. Tillsvidare får rosten och fukten jobba ostört... Fortsättning följer...
Bobo
Som när det kommer ut en Jaguar XJC för 5000 spänn på blocket, till exempel. Då väcks ju givetvis den briljanta idén att renovera den ovanligaste av alla serietillverkade Jaguarer, någonsin. Annonsen hade legat ute i exakt 1,5h när jag ringde och köpte den, osedd. Såklart. Det gick ju bra senast!
Den stod i Sparreholm, Öster om Flen nära Stjärnhov, utanför den där verkstaden som brukar ha gamla Land Rovers och MG:s på parkeringen.
Samuel verkar föra bra affärer med sig, så jag övertalade honom att det var en bra idé om han följde med. Det gick han med på. Så Några timmar senare stannade vi utanför Verkstaden i Sparreholm och möttes av detta: Sånär som på fram- och bakrutan verkar den vara komplett.
Bilen har stått nermonterad innomhus sedan 80-talet, så jag blir inte förvånad om det visar sig att det saknas fler delar när jag väl inventerar allt. Måste skaffa lite literatur först, så jag vet vad jag letar efter.
Motorn levereras vid ett senare tillfälle. Skicket på den är helt okänt.
Mer eller mindre allt är nermonterat och ligger i lådor, som efter transporten hem idag är genomsura. Hade trott att säljaren skulle lägga en pressenning över den, men icke... Sätena har legat helt exponerade i motorrummet i 12 mil i spöregn, så det blir nog en ny inredning vad det lider...
Det finns en (hel) del rost på bilen, men till skilnad från vissa (ej nämnda) bilmärken, fnns det hur mycket ekonomiplåt som helst till min Jagga. Så det ska nog lösa sig. Måste lära mig att svetsa först bara. Hur svårt kan det vara?!
Som ni kanske redan listat ut är det här alltså mitt nästa projekt.
Jag ber så hemskt mycket om ursäkt för att det inte blev en Porsche, men när man får chansen att sätta tänderna i en av endast 6487 tillverkade XJC med 4,2l rak förgasarsexa är det ganska svårt att låta bli!
Den här gången är det en ännu ambitiösare renovering som gäller!
Allt ska ner till plåt och motorn ska tas ner i beståndsdelar.
Jag hoppas att ni vill följa det här projektet, trots att det är fel märke. Jag känner mig liksom hemma här på något sätt, så det känns naturligt att lägga upp en tråd här!
Det här är det största projektet jag någonsin åtagit mig. det kommer ta tid och kosta massa pengar. Men förhoppningsvis kommer jag lära mig massor på vägen...
Projektet drar igång så fort jag får plats i garaget. Tillsvidare får rosten och fukten jobba ostört... Fortsättning följer...
Bobo
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Last edited by [Bobo] on 2016-02-22 22:17:35, edited 7 times in total.
996 -99 | Ocean Blue
931 -81 | Alpinweiß
944 S2 -91 Zyclam Red - SÅLD
924 -82 Vintersläden II - SÅLD
924 -83 Vintersläden - SÅLD
944 -83 Indishrot - SÅLD
Jaguar XJC | Projektet
931 -81 | Alpinweiß
944 S2 -91 Zyclam Red - SÅLD
924 -82 Vintersläden II - SÅLD
924 -83 Vintersläden - SÅLD
944 -83 Indishrot - SÅLD
Jaguar XJC | Projektet
- Freddie_81
- Addict
- Posts: 1893
- Joined: 2008-05-27 22:09:16
- Telefon: 0739606054
- Bilmodell: 944, 924
- Årsmodell: 1979
- Location: Åkers Styckebruk
- Contact:
Jaguar XJC 4,2 1975 | Projektet
Kul projekt.! Ska bli roligt att följa. Att du inte är märkestrogen kanske är friskhetstecken? Du kommer lära dig mycket nyttigt på det här projektet.
Larsson81@outlook.com
Bilar :#944burn:
Porsche 931 Silver 1980
Porsche 931 Vit 1979
Porsche 931 Silver 1979
Porsche 924 CGT breddad 1978
Pontiac LeMans 1970 (Muskler)
Pontiac Grand Prix 1971 (Pimpmobile)
Audi 2,0 TDI-e 2011 (Familjepulkan)
Toyota Avensis 2,2 D4D 2009 (Min pendlarpulka)
Bilar :#944burn:
Porsche 931 Silver 1980
Porsche 931 Vit 1979
Porsche 931 Silver 1979
Porsche 924 CGT breddad 1978
Pontiac LeMans 1970 (Muskler)
Pontiac Grand Prix 1971 (Pimpmobile)
Audi 2,0 TDI-e 2011 (Familjepulkan)
Toyota Avensis 2,2 D4D 2009 (Min pendlarpulka)
- [Bobo]
- Addict
- Posts: 3916
- Joined: 2010-09-04 19:38:44
- Bilmodell: 931-81
- Årsmodell: 1981
- Location: Linköping
- Contact:
Re: Jaguar XJC 4,2 1975 | Projektet
Freddie_81 wrote:Kul projekt.! Ska bli roligt att följa. Att du inte är märkestrogen kanske är friskhetstecken? Du kommer lära dig mycket nyttigt på det här projektet.
Bobo
996 -99 | Ocean Blue
931 -81 | Alpinweiß
944 S2 -91 Zyclam Red - SÅLD
924 -82 Vintersläden II - SÅLD
924 -83 Vintersläden - SÅLD
944 -83 Indishrot - SÅLD
Jaguar XJC | Projektet
931 -81 | Alpinweiß
944 S2 -91 Zyclam Red - SÅLD
924 -82 Vintersläden II - SÅLD
924 -83 Vintersläden - SÅLD
944 -83 Indishrot - SÅLD
Jaguar XJC | Projektet
- Bathory
- Addict
- Posts: 3572
- Joined: 2004-10-30 20:43:31
- Bilmodell: 924
- Årsmodell: 1984
- Location: Grästorp
- Contact:
Re: Jaguar XJC 4,2 1975 | Projektet
Har lite erfarenhet utav Jaggor också
Hjälper dig gärna med det jag kan.
Sven
Hjälper dig gärna med det jag kan.
Sven
Porsche 911-82 (Såld)
Porsche 931-79 (skrotad)
Porsche 944-84 (Smälld)
Porsche 924-84 (såld)
Porsche 931-79 (Såld)
Porsche 924-80 (Skrotad)
Porsche 924-84 (Såld)
Porsche 931-80 (Pågående bygge)
Porsche 931-79 (skrotad)
Porsche 944-84 (Smälld)
Porsche 924-84 (såld)
Porsche 931-79 (Såld)
Porsche 924-80 (Skrotad)
Porsche 924-84 (Såld)
Porsche 931-80 (Pågående bygge)
- [Bobo]
- Addict
- Posts: 3916
- Joined: 2010-09-04 19:38:44
- Bilmodell: 931-81
- Årsmodell: 1981
- Location: Linköping
- Contact:
Re: Jaguar XJC 4,2 1975 | Projektet
Låter bra!Bathory wrote:Har lite erfarenhet utav Jaggor också
Hjälper dig gärna med det jag kan.
Sven
Det kommer behövas tror jag...
Bobo
996 -99 | Ocean Blue
931 -81 | Alpinweiß
944 S2 -91 Zyclam Red - SÅLD
924 -82 Vintersläden II - SÅLD
924 -83 Vintersläden - SÅLD
944 -83 Indishrot - SÅLD
Jaguar XJC | Projektet
931 -81 | Alpinweiß
944 S2 -91 Zyclam Red - SÅLD
924 -82 Vintersläden II - SÅLD
924 -83 Vintersläden - SÅLD
944 -83 Indishrot - SÅLD
Jaguar XJC | Projektet
- laakso
- Turbo-Poster
- Posts: 443
- Joined: 2009-05-12 14:25:32
- Telefon: 0767677224
- Bilmodell: 968
- Årsmodell: 1993
- Location: Uppsala
- Contact:
Re: Jaguar XJC 4,2 1975 | Projektet
Självklart kommer vi att följa denna tråd! Lycka till med Jaggan, jag tycker dom är skitsnygga!
968 -93
- patand
- Moderator & Raceputte
- Posts: 25403
- Joined: 2004-05-03 14:00:48
- Bilmodell: 924 Turbo
- Årsmodell: 1980
- Location: Oxelösund
- Contact:
Re: Jaguar XJC 4,2 1975 | Projektet
Det här kommer bli skitkul! Väldigt snygg Bil!
Säljaren borde ha stryk som körde en torr inredning oskyddat i regn!
Säljaren borde ha stryk som körde en torr inredning oskyddat i regn!
Patrik PCS #9071
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
- [Bobo]
- Addict
- Posts: 3916
- Joined: 2010-09-04 19:38:44
- Bilmodell: 931-81
- Årsmodell: 1981
- Location: Linköping
- Contact:
Re: Jaguar XJC 4,2 1975 | Projektet
Tack så mycket!laakso wrote:Självklart kommer vi att följa denna tråd! Lycka till med Jaggan, jag tycker dom är skitsnygga!
Längtar tills jag kan börja inventera och göra en ordentlig skadebedömning...
Ja, det kändes jävligt onödigt att blöta ner grejerna efter att dom stått torrt i 30 år...patand wrote:Det här kommer bli skitkul! Väldigt snygg Bil!
Säljaren borde ha stryk som körde en torr inredning oskyddat i regn!
Men jag tror att jag kommer stöta på värre problem än en blöt inredning, så jag låter blodtrycket ligga kvar där det är sålänge.
Bobo
996 -99 | Ocean Blue
931 -81 | Alpinweiß
944 S2 -91 Zyclam Red - SÅLD
924 -82 Vintersläden II - SÅLD
924 -83 Vintersläden - SÅLD
944 -83 Indishrot - SÅLD
Jaguar XJC | Projektet
931 -81 | Alpinweiß
944 S2 -91 Zyclam Red - SÅLD
924 -82 Vintersläden II - SÅLD
924 -83 Vintersläden - SÅLD
944 -83 Indishrot - SÅLD
Jaguar XJC | Projektet
- Mattias 924
- Addict
- Posts: 1315
- Joined: 2008-11-30 22:18:58
- Bilmodell: 911T Targa -72 Ölklappe
- Årsmodell: Vet ej
- Location: Örebro
- Contact:
Re: Jaguar XJC 4,2 1975 | Projektet
Köp en bra svets med gas, inte en med flusstråd. Jag vet att det rådet inte stämmer med vad jag sagt tidigare men då gällde det att lappa ihop en gammal Porsche för att få den genom besiktningen. Här antar jag att det ska bli riktigt snyggt också. En bra och dyr svets alltså. Sedan måste du träna massor på att svetsa. Det fina med den saken är att du får betalt för träningen. Börja med att "besiktningssvetsa" bruksholkar åt vänner och bekanta. Sedan kommer ryktet att sprida sig och du får mer och mer objekt att öva på. Strax är den dyra svetsen betald och du har blivit en skicklig svetsare och då är det dags att börja med jaguaren.
Köp en bra svets och en bra svetshjälm.
Givetvis kommer jag följa renoveringen.
(Jag tror du kommer bli skicklig på att laga bilrost, det är nämligen både jobbigt och tråkigt och det brukar du väl gilla)
Köp en bra svets och en bra svetshjälm.
Givetvis kommer jag följa renoveringen.
(Jag tror du kommer bli skicklig på att laga bilrost, det är nämligen både jobbigt och tråkigt och det brukar du väl gilla)
"patand" skrev:
Om inget strular...
Om inget strular...
- [Bobo]
- Addict
- Posts: 3916
- Joined: 2010-09-04 19:38:44
- Bilmodell: 931-81
- Årsmodell: 1981
- Location: Linköping
- Contact:
Re: Jaguar XJC 4,2 1975 | Projektet
Bra tips!Mattias 924 wrote:Köp en bra svets med gas, inte en med flusstråd. Jag vet att det rådet inte stämmer med vad jag sagt tidigare men då gällde det att lappa ihop en gammal Porsche för att få den genom besiktningen. Här antar jag att det ska bli riktigt snyggt också. En bra och dyr svets alltså. Sedan måste du träna massor på att svetsa. Det fina med den saken är att du får betalt för träningen. Börja med att "besiktningssvetsa" bruksholkar åt vänner och bekanta. Sedan kommer ryktet att sprida sig och du får mer och mer objekt att öva på. Strax är den dyra svetsen betald och du har blivit en skicklig svetsare och då är det dags att börja med jaguaren.
Köp en bra svets och en bra svetshjälm.
Ja, en ordentlig svets står på inköpslistan!
Ska forska runt lite...
Återstår att se hur mycket som är värt att rädda. All plåt finns som sagt att köpa, men jag vill ju inte montera ihop en ny bil, så jag ska försöka lappa och laga så mycket som möjligt.
Roligt att höra!Mattias 924 wrote:Givetvis kommer jag följa renoveringen.
Det låter ju betryggande!Mattias 924 wrote:(Jag tror du kommer bli skicklig på att laga bilrost, det är nämligen både jobbigt och tråkigt och det brukar du väl gilla)
Låter onekligen som den typ av arbete som jag gillar. Om det är lite enformigt också så kan vi mycket väl ha en vinnare här!
Bobo
996 -99 | Ocean Blue
931 -81 | Alpinweiß
944 S2 -91 Zyclam Red - SÅLD
924 -82 Vintersläden II - SÅLD
924 -83 Vintersläden - SÅLD
944 -83 Indishrot - SÅLD
Jaguar XJC | Projektet
931 -81 | Alpinweiß
944 S2 -91 Zyclam Red - SÅLD
924 -82 Vintersläden II - SÅLD
924 -83 Vintersläden - SÅLD
944 -83 Indishrot - SÅLD
Jaguar XJC | Projektet
- Janne J
- Addict
- Posts: 1328
- Joined: 2013-01-01 13:47:35
- Telefon: 0705829625
- Bilmodell: 911SC, 944S2
- Årsmodell: 1990
- Location: Kinna
- Contact:
Re: Jaguar XJC 4,2 1975 | Projektet
Grattis till ett kul objekt!
Den motorn har en skön sång, ha inte för många ljuddämpare...
Lycka till
Janne
Den motorn har en skön sång, ha inte för många ljuddämpare...
Lycka till
Janne
PCS 13359, 911SC-82, Mustang HT 65
- [Bobo]
- Addict
- Posts: 3916
- Joined: 2010-09-04 19:38:44
- Bilmodell: 931-81
- Årsmodell: 1981
- Location: Linköping
- Contact:
Re: Jaguar XJC 4,2 1975 | Projektet
Lyckades hitta lite reservdelar på Blocket igår kväll!
Som väl är delar coupé-versionen de flesta delarna med 4-dörrarsversionen, så begagnade reservdelar går att få tag i relativt enkelt. Sålänge det inte gäller sånt som sitter mellan A- och C-stolpen. Där är allt modellspecifikt. Dörrar, golv, tak, trösklar osv.
Det jag direkt såg att jag behövde få tag på var fram- och bakruran och vänster framskärm, som tyvärr var för intryckt för att kunna riktas.
Hittade en donator i Nynäshamn, så nu ska jag bara ta reda på hur allt sitter ihop så jag kan få loss grejerna utan att ha sönder något.
Antar att det är det negativa med att köpa en bil som redan är nedmonterad...
Billigt var det iallafall!
Ni kanske vill ha lite info om modellen?
Om ni bara är intresserade av just mitt projekt, kan ni sluta läsa här och gå vidare i tråden.
XJC-modellen ritades av Sir William Lyons och var tänkt att lanseras samtidigt som sedanmodellen, men man hade stora problem med bl.a vindbrus och vattenläckage i cupén, så det krävdes en del märkliga lösningar för att få ut bilen till försäljning 1975, två år försenade... Några tidstypiska strejker med brinnande tunnor och strejkvakter utanför fabriken i Coventry gjorde också sitt till. Men när den första XJC:n rullade av bandet blev den genast en succé. Sedanmodellen räknades redan som den vackraste sedanen någonsin, så coupén hade bra förutsättningar!
Den sålde av olika anledningar aldrig särskilt bra i USA. Det och faktumet att den bara tillverkades 1975-1977, innebär att produktionen blev väldigt låg, för att vara Jaguar. Totalt tillverkades 10,426 XJC i några olika varianter.
Med 4,2liters rak sexa, med 5,3liters V12 och i Daimlerutförande, som hade samma motorer, men lyxigare inredning.
Det tillverkades en handfull bilar med manuell växellåda, men de flesta levererades med automatlådan.
XJC:n har en kortare hjulbas än sedanmodellen och i kombination med avsaknaden av B-stolpe, får den en betydligt elegantare profil. Dörrarna, som är speciellt byggda för coupén, består av två framdörrar från sedanmodellen som kapats och svetsas samman med ny plåt utanpå. Det ska tydligen gå att se skarven om man tar bort plåten! Rostskyddet var, precis som på de flesta bilar från England, mist sagt undermåligt och de flesta dukade under för rostdöden under de första tio åren på vägarna.
De flesta som finns kvar idag såldes nya i länder som t.ex Italien, där vintrarna inte äter bilar på samma sätt som i norr...
På Coupéversionen är dörrarna, trösklarna och golvet de värsta rostställena. Men även taket, som kläddes i vinyl för att dölja att lacken sprack p.g.a att karossen flexade för mycket.
Nuförtiden är lackerna lite mer flexibla, så det är ganska vanligt att renoverare väljer att lacka taket istället för att klä med ny vinyl...
Det här ska bli ett kul projekt!
Bobo
Som väl är delar coupé-versionen de flesta delarna med 4-dörrarsversionen, så begagnade reservdelar går att få tag i relativt enkelt. Sålänge det inte gäller sånt som sitter mellan A- och C-stolpen. Där är allt modellspecifikt. Dörrar, golv, tak, trösklar osv.
Det jag direkt såg att jag behövde få tag på var fram- och bakruran och vänster framskärm, som tyvärr var för intryckt för att kunna riktas.
Hittade en donator i Nynäshamn, så nu ska jag bara ta reda på hur allt sitter ihop så jag kan få loss grejerna utan att ha sönder något.
Antar att det är det negativa med att köpa en bil som redan är nedmonterad...
Billigt var det iallafall!
Ni kanske vill ha lite info om modellen?
Om ni bara är intresserade av just mitt projekt, kan ni sluta läsa här och gå vidare i tråden.
XJC-modellen ritades av Sir William Lyons och var tänkt att lanseras samtidigt som sedanmodellen, men man hade stora problem med bl.a vindbrus och vattenläckage i cupén, så det krävdes en del märkliga lösningar för att få ut bilen till försäljning 1975, två år försenade... Några tidstypiska strejker med brinnande tunnor och strejkvakter utanför fabriken i Coventry gjorde också sitt till. Men när den första XJC:n rullade av bandet blev den genast en succé. Sedanmodellen räknades redan som den vackraste sedanen någonsin, så coupén hade bra förutsättningar!
Den sålde av olika anledningar aldrig särskilt bra i USA. Det och faktumet att den bara tillverkades 1975-1977, innebär att produktionen blev väldigt låg, för att vara Jaguar. Totalt tillverkades 10,426 XJC i några olika varianter.
Med 4,2liters rak sexa, med 5,3liters V12 och i Daimlerutförande, som hade samma motorer, men lyxigare inredning.
Det tillverkades en handfull bilar med manuell växellåda, men de flesta levererades med automatlådan.
XJC:n har en kortare hjulbas än sedanmodellen och i kombination med avsaknaden av B-stolpe, får den en betydligt elegantare profil. Dörrarna, som är speciellt byggda för coupén, består av två framdörrar från sedanmodellen som kapats och svetsas samman med ny plåt utanpå. Det ska tydligen gå att se skarven om man tar bort plåten! Rostskyddet var, precis som på de flesta bilar från England, mist sagt undermåligt och de flesta dukade under för rostdöden under de första tio åren på vägarna.
De flesta som finns kvar idag såldes nya i länder som t.ex Italien, där vintrarna inte äter bilar på samma sätt som i norr...
På Coupéversionen är dörrarna, trösklarna och golvet de värsta rostställena. Men även taket, som kläddes i vinyl för att dölja att lacken sprack p.g.a att karossen flexade för mycket.
Nuförtiden är lackerna lite mer flexibla, så det är ganska vanligt att renoverare väljer att lacka taket istället för att klä med ny vinyl...
Det här ska bli ett kul projekt!
Bobo
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
996 -99 | Ocean Blue
931 -81 | Alpinweiß
944 S2 -91 Zyclam Red - SÅLD
924 -82 Vintersläden II - SÅLD
924 -83 Vintersläden - SÅLD
944 -83 Indishrot - SÅLD
Jaguar XJC | Projektet
931 -81 | Alpinweiß
944 S2 -91 Zyclam Red - SÅLD
924 -82 Vintersläden II - SÅLD
924 -83 Vintersläden - SÅLD
944 -83 Indishrot - SÅLD
Jaguar XJC | Projektet
- [Bobo]
- Addict
- Posts: 3916
- Joined: 2010-09-04 19:38:44
- Bilmodell: 931-81
- Årsmodell: 1981
- Location: Linköping
- Contact:
Re: Jaguar XJC 4,2 1975 | Projektet
Tack så mycket!Janne J wrote:Grattis till ett kul objekt!
Den motorn har en skön sång, ha inte för många ljuddämpare...
Lycka till
Janne
Ja, stora motorer låter härligt. Känns nästan som att den förtjänar rostfritt hela vägen...
Återstår att se hur mycket pengar som finns kvar när det väl är dags!
Bobo
996 -99 | Ocean Blue
931 -81 | Alpinweiß
944 S2 -91 Zyclam Red - SÅLD
924 -82 Vintersläden II - SÅLD
924 -83 Vintersläden - SÅLD
944 -83 Indishrot - SÅLD
Jaguar XJC | Projektet
931 -81 | Alpinweiß
944 S2 -91 Zyclam Red - SÅLD
924 -82 Vintersläden II - SÅLD
924 -83 Vintersläden - SÅLD
944 -83 Indishrot - SÅLD
Jaguar XJC | Projektet
-
- S2-Poster
- Posts: 224
- Joined: 2012-12-25 18:48:12
- Bilmodell: 944 S2
- Årsmodell: 1990
- Location: Sundbyberg / Örebro
- Contact:
Re: Jaguar XJC 4,2 1975 | Projektet
det kanske inte är en men är verkligen ett fantastiskt projekt ändå!
- Janne J
- Addict
- Posts: 1328
- Joined: 2013-01-01 13:47:35
- Telefon: 0705829625
- Bilmodell: 911SC, 944S2
- Årsmodell: 1990
- Location: Kinna
- Contact:
Re: Jaguar XJC 4,2 1975 | Projektet
Inga pengar - inga ljuddämpare - stort ljud[Bobo] wrote:Tack så mycket!Janne J wrote:Grattis till ett kul objekt!
Den motorn har en skön sång, ha inte för många ljuddämpare...
Lycka till
Janne
Ja, stora motorer låter härligt. Känns nästan som att den förtjänar rostfritt hela vägen...
Återstår att se hur mycket pengar som finns kvar när det väl är dags!
Bobo
PCS 13359, 911SC-82, Mustang HT 65
Who is online
Users browsing this forum: No registered users