Nissan GTR by Corleone

Övriga diskussioner om annat än bilar.
Post Reply
Message
Author
User avatar
maverick
Addict
Posts: 1993
Joined: 2005-05-22 19:03:55
Bilmodell: 944 S1
Årsmodell: 1988
Location: Stockholms län
Contact:

Re: Nissan GTR by Corleone

#46 Post by maverick »

Vilket jäkla monster!

Trots att jag är biltokig så skulle jag antagligen inte våga sitta i bilen vid fullgaskörning 8-)
MVH//Per

User avatar
Corleone
Turbo-Poster
Posts: 665
Joined: 2004-03-29 18:18:34
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Norrköping
Contact:

Re: Nissan GTR by Corleone

#47 Post by Corleone »

Lägger på lite ladd undan för undan och det märks... just nu 1.7 bar i peak. Idag har jag skalat mapparna då jag hamnat utanför till höger, mycket luft.... imponerande hur snabb den är och samtidigt kunna köra precis som vanligt. Ändrade launch idag till standard vilket innebär 2500 rpm och då går 0-100 på 2.8 sekunder med hjulspinn...
SOLD! 563 rwhp @ 1.3 bar E85. 100-200 km/h = 6,3 sec. Red 951-89. 3 l Darton, JE-Pistons. GTBB40, 3" exhaust, 5" outlet, SFR headers, Tial 46 WG, ported head stage 10, Ferrea 48/42 mm valves, solid lifters, titanium retainers, Milledge cam, short intake, 1680 cc inj, SX fuel pump, MSD DIS4HO, Corleone 4,5" IC, HKS Racing bov, LinkG2, vented header panel, 18" BBS Le Mans, Kumho 265+285 R-tyres, 968 rear wing+mirrors+RS steering wheel. Heigo rollage cage. Sparco Evo

User avatar
DLS
Addict
Posts: 3238
Joined: 2004-07-06 13:29:23
Bilmodell: 944 Turbo
Årsmodell: 1990
Location: Vingåker
Contact:

Re: Nissan GTR by Corleone

#48 Post by DLS »

Helt sjuk bil :)
Bokar in en fika hos dig senare i vår/sommar när jag fått ihop min gamla skrutt :)
Johan
PCS: 9407
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4256]Porsche 944 Turbo -90[/url]

User avatar
Corleone
Turbo-Poster
Posts: 665
Joined: 2004-03-29 18:18:34
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Norrköping
Contact:

Re: Nissan GTR by Corleone

#49 Post by Corleone »

Kul! Välkommen!
SOLD! 563 rwhp @ 1.3 bar E85. 100-200 km/h = 6,3 sec. Red 951-89. 3 l Darton, JE-Pistons. GTBB40, 3" exhaust, 5" outlet, SFR headers, Tial 46 WG, ported head stage 10, Ferrea 48/42 mm valves, solid lifters, titanium retainers, Milledge cam, short intake, 1680 cc inj, SX fuel pump, MSD DIS4HO, Corleone 4,5" IC, HKS Racing bov, LinkG2, vented header panel, 18" BBS Le Mans, Kumho 265+285 R-tyres, 968 rear wing+mirrors+RS steering wheel. Heigo rollage cage. Sparco Evo

User avatar
patand
Moderator & Raceputte
Posts: 25403
Joined: 2004-05-03 14:00:48
Bilmodell: 924 Turbo
Årsmodell: 1980
Location: Oxelösund
Contact:

Re: Nissan GTR by Corleone

#50 Post by patand »

Corleone wrote:Lägger på lite ladd undan för undan och det märks... just nu 1.7 bar i peak.
830hk i maskin vid 1,5 bar borde teoretiskt då vara ca 940hk vid 1,7 bar! :shock:

Vid 2 bar bör du ha ca 1100hk! :toot:
Patrik PCS #9071
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;

Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]

User avatar
Corleone
Turbo-Poster
Posts: 665
Joined: 2004-03-29 18:18:34
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Norrköping
Contact:

Re: Nissan GTR by Corleone

#51 Post by Corleone »

patand wrote:
Corleone wrote:Lägger på lite ladd undan för undan och det märks... just nu 1.7 bar i peak.
830hk i maskin vid 1,5 bar borde teoretiskt då vara ca 940hk vid 1,7 bar! :shock:

Vid 2 bar bör du ha ca 1100hk! :toot:
Inte riktigt så blir det... vi pratar totaltryck och då ser det ut så här: 2,7/2,5 x 830 = 896 hk, 2 bar blir 996 hk. Men... i praktiken blir det inte så, mottrycket ökar pga av små avgashus, man får köra fetare = mindre effekt och likaså måste tändningen ner lite mer än linjärt då värmen ökar. Även laddkylarens verkningsgrad minskar.
SOLD! 563 rwhp @ 1.3 bar E85. 100-200 km/h = 6,3 sec. Red 951-89. 3 l Darton, JE-Pistons. GTBB40, 3" exhaust, 5" outlet, SFR headers, Tial 46 WG, ported head stage 10, Ferrea 48/42 mm valves, solid lifters, titanium retainers, Milledge cam, short intake, 1680 cc inj, SX fuel pump, MSD DIS4HO, Corleone 4,5" IC, HKS Racing bov, LinkG2, vented header panel, 18" BBS Le Mans, Kumho 265+285 R-tyres, 968 rear wing+mirrors+RS steering wheel. Heigo rollage cage. Sparco Evo

User avatar
patand
Moderator & Raceputte
Posts: 25403
Joined: 2004-05-03 14:00:48
Bilmodell: 924 Turbo
Årsmodell: 1980
Location: Oxelösund
Contact:

Re: Nissan GTR by Corleone

#52 Post by patand »

Tack för rättningen!

Men inte så illa med effekt iaf måste man ju säga! :D
Patrik PCS #9071
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;

Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]

User avatar
YocaL
Turbo-Poster
Posts: 676
Joined: 2007-04-24 16:25:31
Bilmodell: 944 S2
Årsmodell: 1990
Location: Jönköping
Contact:

Re: Nissan GTR by Corleone

#53 Post by YocaL »

Hade du inte kunnat ta o filma lite fullgasrepor när vädret tillåter? :D
/ Johan Roberg
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=14393/][b] Biltråd[/b][/url]

User avatar
Corleone
Turbo-Poster
Posts: 665
Joined: 2004-03-29 18:18:34
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Norrköping
Contact:

Re: Nissan GTR by Corleone

#54 Post by Corleone »

Jo det kommer men nu ligger focus på att vara klar till bromsningen 16/4. Jag har köpt en "Go Pro" kamera så det ska bli film
SOLD! 563 rwhp @ 1.3 bar E85. 100-200 km/h = 6,3 sec. Red 951-89. 3 l Darton, JE-Pistons. GTBB40, 3" exhaust, 5" outlet, SFR headers, Tial 46 WG, ported head stage 10, Ferrea 48/42 mm valves, solid lifters, titanium retainers, Milledge cam, short intake, 1680 cc inj, SX fuel pump, MSD DIS4HO, Corleone 4,5" IC, HKS Racing bov, LinkG2, vented header panel, 18" BBS Le Mans, Kumho 265+285 R-tyres, 968 rear wing+mirrors+RS steering wheel. Heigo rollage cage. Sparco Evo

User avatar
jerker67
Addict
Posts: 1154
Joined: 2006-04-26 23:10:42
Bilmodell: 944N/A -84
Location: BOLLNÄS
Contact:

Re: Nissan GTR by Corleone

#55 Post by jerker67 »

Corleone wrote:Nära...

4.66 med 1.5 bar, hoppas komma ner i 4.5. Lägger jag till min tidigare 0-100 tid innan ombyggnad på 2.95 så är jag på 7.45 för 0-200. Med en putsning till 2.7 så är jag på 7.25. Ett bra mål!
Ligger inte 996 GT2 på 12 sek 0-200 då är din jäkligt SNABB 8) :D
944N/A -84 (ut86) införskaffad av mig: maj 2003 (såld :(
Audi 100 Avant -94
www.laphroaig.com best in Whisky
http://webshop.cp-service.se customdelar turbo, grenrör, insug, avgas feritta, mm mm. titta in och se...
www.xlanderracing.se carrera cup

User avatar
emm
Addict
Posts: 3901
Joined: 2005-06-27 21:25:51
Bilmodell: 951
Årsmodell: 1986
Location: Anderslöv (norra Europas krutdurk)
Contact:

Re: Nissan GTR by Corleone

#56 Post by emm »

jerker67 wrote:
Corleone wrote:Nära...

4.66 med 1.5 bar, hoppas komma ner i 4.5. Lägger jag till min tidigare 0-100 tid innan ombyggnad på 2.95 så är jag på 7.45 för 0-200. Med en putsning till 2.7 så är jag på 7.25. Ett bra mål!
Ligger inte 996 GT2 på 12 sek 0-200 då är din jäkligt SNABB 8) :D
Vad jag förstått det som så är alla hans bilar sjukt galet snabba! Jag röstar för filmklipp, helst med tjejer bredvid i passagerarstolen som blir upphetsade :mrgreen:
Mikael S
Porsche 996 C2 X51

Tidigare:
Porsche 951 -86.
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... 02&start=0
Porsche 944 -88
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... =17&t=5000

User avatar
Nahpets
Addict
Posts: 1763
Joined: 2008-01-28 01:34:48
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Sollentuna
Contact:

Re: Nissan GTR by Corleone

#57 Post by Nahpets »

emm wrote: Vad jag förstått det som så är alla hans bilar sjukt galet snabba! Jag röstar för filmklipp, helst med tjejer bredvid i passagerarstolen som blir upphetsade :mrgreen:
:lol:

Jag är beredd att erbjuda naturatjänster bara jag får smeka spaken ... ALLA har sitt pris och just nu är det öppningserbjudande ;)

User avatar
Corleone
Turbo-Poster
Posts: 665
Joined: 2004-03-29 18:18:34
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Norrköping
Contact:

Re: Nissan GTR by Corleone

#58 Post by Corleone »

840 hp/900 nm @ 1.5 bar på V-Tech bänk, väldigt konservativ och skiljer bara 1% från Ultras motor bromsbänk. På en Dynojet hade det varit över 900 hp.

Cattarna + små avgashus begränsar effekten, tjänade t.o.m. effekt på att minska ladd på ökat varvtal.

Får väl vara ok just nu...
SOLD! 563 rwhp @ 1.3 bar E85. 100-200 km/h = 6,3 sec. Red 951-89. 3 l Darton, JE-Pistons. GTBB40, 3" exhaust, 5" outlet, SFR headers, Tial 46 WG, ported head stage 10, Ferrea 48/42 mm valves, solid lifters, titanium retainers, Milledge cam, short intake, 1680 cc inj, SX fuel pump, MSD DIS4HO, Corleone 4,5" IC, HKS Racing bov, LinkG2, vented header panel, 18" BBS Le Mans, Kumho 265+285 R-tyres, 968 rear wing+mirrors+RS steering wheel. Heigo rollage cage. Sparco Evo

User avatar
DLS
Addict
Posts: 3238
Joined: 2004-07-06 13:29:23
Bilmodell: 944 Turbo
Årsmodell: 1990
Location: Vingåker
Contact:

Re: Nissan GTR by Corleone

#59 Post by DLS »

gratulerar, lär ju röra på sig rätt bra nu :)
några filmer ?
Johan
PCS: 9407
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4256]Porsche 944 Turbo -90[/url]

User avatar
Corleone
Turbo-Poster
Posts: 665
Joined: 2004-03-29 18:18:34
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Norrköping
Contact:

Re: Nissan GTR by Corleone

#60 Post by Corleone »

Tack. Ja det går riktigt bra. Kom hit och prova! Har köpt en GoPro kamera, ska försöka komma igång med den om jag får fast den på nåt bra sätt.
SOLD! 563 rwhp @ 1.3 bar E85. 100-200 km/h = 6,3 sec. Red 951-89. 3 l Darton, JE-Pistons. GTBB40, 3" exhaust, 5" outlet, SFR headers, Tial 46 WG, ported head stage 10, Ferrea 48/42 mm valves, solid lifters, titanium retainers, Milledge cam, short intake, 1680 cc inj, SX fuel pump, MSD DIS4HO, Corleone 4,5" IC, HKS Racing bov, LinkG2, vented header panel, 18" BBS Le Mans, Kumho 265+285 R-tyres, 968 rear wing+mirrors+RS steering wheel. Heigo rollage cage. Sparco Evo

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users