Överdrag

924/928/944/968
maverick
Addict
Bilmodell: 944 S1
Årsmodell: 1988

Överdrag

#1 Post by maverick »

Hej!

Jag har 3 fina små katter hemma & man vet vad dem kan göra med en bil :(
Jag tänkte först köpa ett överdrag att sätta på bilen på natten etc men det kanske inte är bra för lacken m.m? Ska man satsa på att bygga en "mur" runt bilen istället?
Detta ska bara skydda mot katterna och det ska inte användas til något annat.
MVH//Per

Notch
Turbo-Poster
Bilmodell: Saknar en Porsche

#2 Post by Notch »

En jobbarkompis har problem med att diverse katter kliver på hans bruksbil när den står i carporten på natten. Han har satt några strategiskt riktade vindrutespolarmunstycken i taket på carporten. Munstyckena matas av en vindrutespolarpump, som startas av en rörelsedetektor......

:-)

Han kör dessutom destillerat vatten, så blir det mindre fläckar när vattnet dunstar.
Då: 944 S2 -91
Nu: 911 -77

anders-f
Turbo-Poster

#3 Post by anders-f »

Biltemas helkapell i blå nylon duger gott för ändamålet. Billigt och lätt. Gäller att bilen är ren när du lägger på kapellet, bara. Har funkat bra för mej som skydd mot nedfall av sav och kåda från träden vid min parkering.Spår från kattassar har ävenledes synts på nylonet!
/Anders

PS Stelnad grankåda är f ö överdjävligt besvärligt att få bort utan att skada lacken.....
Last edited by anders-f on 2006-06-27 13:00:12, edited 1 time in total.
Anders H Falkman
Svart 944 -83 ( såld )
Röd S2 -90 ( såld )
C5 ( Citroen bruksbil )
MX-5(såld)
SLK 230K 97 (såld)
BMW Z4 3.0i
Stockholm
PCS10085

maverick
Addict

#4 Post by maverick »

Notch wrote:En jobbarkompis har problem med att diverse katter kliver på hans bruksbil när den står i carporten på natten. Han har satt några strategiskt riktade vindrutespolarmunstycken i taket på carporten. Munstyckena matas av en vindrutespolarpump, som startas av en rörelsedetektor......

:-)

Han kör dessutom destillerat vatten, så blir det mindre fläckar när vattnet dunstar.
Haha!
Det va smart men ack vad komplicerat ;) Jag tror det enklaste lösningen är en "mur" som är ca 1,40 meter hög. En katt borde inte hoppa in där eftersom han inte ser vad som finns innanför.
anders-f wrote:Biltemas helkapell i blå nylon duger gott för ändamålet. Billigt och lätt. Gäller att bilen är ren när du lägger på kapellet, bara. Har funkat bra för mej som skydd mot nedfall av sav och kåda från träden vid min parkering.Spår från kattassar har ävenledes synts på nylonet!
/Anders
Jo, jag tänkte på det först, men det är klorna jag är rädd för! Dem borde gå igenom nylonet.
Tack för alla tips!
MVH//Per

patand
Moderator & Raceputte
Bilmodell: 924 Turbo
Årsmodell: 1980

#5 Post by patand »

maverick wrote:Haha!
Det va smart men ack vad komplicerat ;) Jag tror det enklaste lösningen är en "mur" som är ca 1,40 meter hög. En katt borde inte hoppa in där eftersom han inte ser vad som finns innanför.
En katt hoppar nog upp på muren... ser vad som är innanför... tänker: "å vilken blank o fin porschen, o huven är säkert varm och god att sova på nu när husse varit ute och kört" och hoppar sedan ner med klorna före för att vara säker på att inte trilla av huven vid landningen... :roll:
Patrik PCS #9071
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;

Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]

maverick
Addict

#6 Post by maverick »

patand wrote:
maverick wrote:Haha!
En katt hoppar nog upp på muren... ser vad som är innanför... tänker: "å vilken blank o fin porschen, o huven är säkert varm och god att sova på nu när husse varit ute och kört" och hoppar sedan ner med klorna före för att vara säker på att inte trilla av huven vid landningen... :roll:
Upp kommer han nog inte då muren är en presenning. Katter kan väl inte vara så korkade :lol:
MVH//Per

patand
Moderator & Raceputte
Bilmodell: 924 Turbo
Årsmodell: 1980

#7 Post by patand »

maverick wrote:Upp kommer han nog inte då muren är en presenning. Katter kan väl inte vara så korkade :lol:
Mur av presenning... du skulle ju sagt "skynke" då... :roll:

Jo katter KAN vara så korkade... ;)
Patrik PCS #9071
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;

Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]

maverick
Addict

#8 Post by maverick »

patand wrote:
maverick wrote:Upp kommer han nog inte då muren är en presenning. Katter kan väl inte vara så korkade :lol:
Mur av presenning... du skulle ju sagt "skynke" då... :roll:

Jo katter KAN vara så korkade... ;)
Äsch, märk inte ord :wink:
Mur låter maffigare!
JAG tror i alla fall att det funkar. Katten ser inte in, och borde därför inte hoppa in. Kan finnas en massa läskiga saker där (kanske ska sätta en högtalare med hundläte utanför bilen också 8) )
MVH//Per

Mårten
Addict
Telefon: 0706505189
Bilmodell: 944 turbo

#9 Post by Mårten »

Grannens kattdjä..el hoppade upp på min nylackade huv (inte Porschen) när jag kört hem från lackeraren....
Ulf "Mårten" Mårtensson
PCS # 9702
951 -88
Sandéns WG med hårdare fjäder, Bengts chip inkl 3 bar bränsleregulator & pysventil för högre laddtryck. Ingen kat. Bosch 044 bränslepump. S2-låda med lägre utväxling. Bilstein ClubSport kit. Momo RS 2 GT stolar. 911 3,6 turbokoppling.

Min biltråd: 951 - Jag har sparat sen jag var 12...

Pär Hylander
Raceputte

#10 Post by Pär Hylander »

Hade jag inte vetat att det finns folk som gillar katter och kan bli upprörda, så hade skrivit ngt om jägare och hagelbössor istället, alternativt ngt om nackvridning. Möjligen är jag färgad av grannarnas kräk tvunget ska äckla ner våra utemöblers dynor om man glömmer ta in dom en kväll eller tror att Albins sandlåda är en offentlig toalett.

Nu med lite mer allvar, det finns ju ultraljudssändningsgrejor som skrämmer bort olika sorters djur, möss t.ex tror jag. Finns det kanske sådant mot katter oxo?
Pär Hylander

Pär Hylander
Raceputte

#11 Post by Pär Hylander »

Pär Hylander

GLind
Turbo-Poster

#12 Post by GLind »

Jag har inte mycket övers till kattsläktet sen någon kattdj*vel revirmarkerade min datorväska på altanen...

Automatavfyrande målsökande & roterande högtryckstvätt tycker jag låter som en utmärkt ide...
/Gustav Lind
Porsche 944 turbo, 1990 - Bengts steg 1, Lindsey racing wategate, Sänkt
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=7917]Porsche 924 turbo, 1980 - Renoveringsobjekt[/url]

Maxx
Addict
Bilmodell: 968 Clubsport
Årsmodell: 1994

#13 Post by Maxx »

När det gäller katter funkar vattensprutor bra. Ett förslag är att "låna" ett vattengevär av någon unge. :D Kräver dock att man är på plats när katten/-erna dyker upp. Men lite kul är det! ;)

(Jag gillar faktiskt katter ... men man vill ju inte ha dem överallt. Och en dyblöt katt är ganska kul. Hehe ... )

Apropå att katter inte är dumma. Det är de kanske inte men oändligt nyfikna. Har hjälpt till att få ner en katt som lyckats klättra upp längs en vägg tack vare vävtapet och ut i taket (upp och ner) ovanför en trapp ... Att kunna komma ner igen hade den katten defintivit inte tänkt på. :roll: Så en presenning runt en bil tror jag inte kommer att hjälpa. :wink:
»Liebe wächst nicht auf Bäumen, sie wird in Zuffenhausen hergestellt«

Michael Sjösgärd | 968 clubsport -94 | Maxx Liebling
Nürburgring nordslinga: 41 varv (9:03.32 BTG, 2010-09-13)

j.g
Turbo-Poster

#14 Post by j.g »

du/ni behöver en elektronisk hund!
http://www.clasohlson.se/ext.asp?art=361728000
:D

maverick
Addict

#15 Post by maverick »

Hmm, hur ska jag göra igentligen? Vill bara att att katterna ska hålla sig borta från bilen. Har man något som genererar ljud så påverkar det alla katter. (En presenning med en höjd av 3 meter då ;) )
MVH//Per

Post Reply