Ungefär så här tänker jag också, Jag tror att de flesta knappar går att flytta men som sagt jag vet inte helt säkert, Färger och sånt går också att flytta men allt är manuellt arbete i textfiler.
Jag tänkte att jag lär mig hur man gör på vägen så att säga, Så slipper jag lägga ner en massa tid för att komma fram till vad som inte går att flytta innan själva fysiska övergången till phpbb3. Om det är nån som varit med och gjort detta orginalforum eller kan phpbb3 så pass att den kan göra egna teman till det så vänligen kontakt oss,
Jag har en server där jag gjort flytten, Jag kan fixa så en tredje person kan fixa med utseendet på den om det ska vara så.
Nya forumet börjar ta sig nu, Även utseende mässigt,
Det som är kvar,
1. filerna för svenska språket ska in
2. lite småfilande på utseendet,
3. Enklare testkörning
några om känner att dom ids kan PM:a mig om dom vill provköra bara, Typ det enda man behöver göra är,
1. Logga in på min installation av forumet(det kommer vara samma användarnamn och lösen om allt gått rätt)
2. Klicka på några trådar och se om det fungerar och ser rätt ut.
3. Kolla om dom gamla PM:en ligger i det nya forumet för sin användare.
4. Kolla så personuppgifterna stämmer för användaren
5. Förslag på eventuella ändringar i utseendet till mig
Jag svarar på erat PM med länken till testinstalltionen av forumet som jag konverterat.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
thesaint wrote:några om känner att dom ids kan PM:a mig om dom vill provköra bara, Typ det enda man behöver göra är,
1. Logga in på min installation av forumet(det kommer vara samma användarnamn och lösen om allt gått rätt)
2. Klicka på några trådar och se om det fungerar och ser rätt ut.
3. Kolla om dom gamla PM:en ligger i det nya forumet för sin användare.
4. Kolla så personuppgifterna stämmer för användaren
5. Förslag på eventuella ändringar i utseendet till mig
Jag svarar på erat PM med länken till testinstalltionen av forumet som jag konverterat.
1. Funkar
2. Funkar
3. PM finns kvar.
4. Stämmer
5. Gillar det nya med kompisar online...
Dock så är de senaste inläggen/PM från från 25/11, misstänker att
backupen är ca 1 månad gammal.
Mvh Erol
-Siktar på 450 hk-
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.
Goto737 du har rätt, men detta vet jag hur man åtgärdar...
Dock upptäckte jag ett litet fel som jag gjort när jag försökt fixa och trixa med utseendet, Länken för att skapa nya trådar är borta, men detta får jag kolla på imorgon kväll. Vet inte om det är nåt annat jag missat dessutom... Vi kan låtsas som om det var en kugg fråga till er som testat demoforumet
Preliminärt plockar jag ner forumet å fredagkväll(8/1) och sedan förhoppningsvis är det uppe igen någon gång under söndagen(10/1) om det är inte är allt för stora invändningar ?
thesaint wrote:Bra tack,
Nu är alla inlägg i demoforumet indexerad så forumet går att söka på...
Funkar ok nu.
Jo och så var det som du nämde att funktionen Skapa Ny tråd försvunnit.
Finns inte heller någon PM funktion eller Svara På Ämne direkt i Tråden.
Det funkar kanske att gå via kontrollpanelen och därifrån skicka PM men verkar lite omständigt, men säkert bara en litet missöde.
Skickade ett PM till dig för att se om det funkade!