Spånet wrote:
strålande beslut, kräver nog tyvärr ett stort däckkonto.
Hoppas däckskontot i alla fall räcker till riktiga däck.
Har ni sett hur många projekt som stannat vid just fälgarna - sen när det är dags
för däck så blir det en uppsättning alldeles för smala "Nankang", eller något annat s-k-r-ä-p...
Rätt bredd, rätt kvalitet - sen får man väl åka 30" om man nu vill det.
Spånet wrote:
strålande beslut, kräver nog tyvärr ett stort däckkonto.
Hoppas däckskontot i alla fall räcker till riktiga däck.
Har ni sett hur många projekt som stannat vid just fälgarna - sen när det är dags
för däck så blir det en uppsättning alldeles för smala "Nankang", eller något annat s-k-r-ä-p...
Rätt bredd, rätt kvalitet - sen får man väl åka 30" om man nu vill det.
20" MPS med lite bredd på, hmmmmm kostar pengar det
bergodalvana wrote:Kör på Jocke!!! Tycker att det är alltid kul att se vad man kan göra med bilarna... Vill man se ett Orginal med ballongdäck har man ju världens bästa forum att luta tillbaka på
(Dig å mig emellan. Så håller jag med dig. Mycke`"Orginal patrioter här på forumet. Fick inte direkt "stående ovationer" för min förra S2:a här på forumet heller. MVH XIIIM-JOcke)
XIIIM-Jocke wrote:(Dig å mig emellan. Så håller jag med dig. Mycke`"Orginal patrioter här på forumet. Fick inte direkt "stående ovationer" för min förra S2:a här på forumet heller. MVH XIIIM-JOcke)
Har ett svagt minne av den, nån bild för att färska upp minnet?
/ Erol
-Siktar på 450 hk-
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.
Pehr Johnsson wrote:Men Jocke är det rätt däck på fälgarna? Ska det se ut så? Jag skaffde 8" fram istället 7" men dehöll 205orna över vintern tills jag bestämt vad jag vill ha.
Resultatet blev precis på på dina bilder. Fälgkanten sticker ut och däcket ser skumt ut.
Jo det sitter för smala däck på. Det sitter 225:or på en 8,5" Bred fälg. På tok för litet. Men däcken är ändå slut. Så det lutar nog åt 255:or bak och 235/45 fram. Vi får väl se. Jag har ju mina 18" Cromodora fälgar med Bridgestons RE540 som jag kan sätta på så länge. MVH XIIIM-Jocke
XIIIM-Jocke wrote:"Orginal patrioter här på forumet. Fick inte direkt "stående ovationer" för min förra S2:a här på forumet heller. MVH XIIIM-JOcke)
Nog för att man kan styla en 924/944/968, men att säga att man är original patriot för att man tycker 20 tum är för stort på en bil är att ta i.
Hade du hängt på likadana fälgar fast 17-18 tum så hade betydligt fler tyckt det passade bra. Oavsett om det är original eller inte.
Att hänga på groteskt stora fälgar för stora fälgars skull är enligt mig fult som stryk, men hänga på större fälgar än original med passande design (smaken är som baken) lyfter utan tvekan utseendet massor!
Leksak: Porsche 944 S2 -90
Min bruks: BMW 320dT -08
Fruns bruks: BMW 120iAM -10
Sommarglid: BMW 320iM cab -99 (E36)
XIIIM-Jocke wrote:(Dig å mig emellan. Så håller jag med dig. Mycke`"Orginal patrioter här på forumet. Fick inte direkt "stående ovationer" för min förra S2:a här på forumet heller. MVH XIIIM-JOcke)
Har ett svagt minne av den, nån bild för att färska upp minnet?
/ Erol
(Kolla länken nedan till "Mitt Garage" där finns en bild på min gamla S2:a som min tjej kör på Gelleråsen)
XIIIM-Jocke wrote:Fick inte direkt "stående ovationer" för min förra S2:a här på forumet heller
S2:an var det väl om jag minns rätt många som dreglade över, jag är en av dem! Så inte kan du väl säga att det bara är originalpatrioter här på forumet iaf... Min bil är ju knappast original heller...
20" tycker jag fortfarande är för stort dock... men det är ju en himla tur att smaken är som baken! Tänk vad tråkigt om alla bilar såg lika dana ut! Kör hårt med din egen stil!