patand wrote:Hehe... kom själv på nu att jag kanske borde ha nya däck på mina gatfälgar till 931an (däcken som sitter på har bra mönster men är så gamla så gummit närmar sig backelit i hårdhet) så nu kan tråden ligga kvar!
Star Performer verkar ju billigt i 195/55-15 (tror det blir lagom dimension), man klarar sig under 2000kr för fyra däck från Däckonline.
Synd att det ska tillkomma monteringskostnad, man borde köpa sig en däckmaskin.
Hmmm.
Har själv bestämt mig för Toyo T1R, har haft dom på fruns Miata tidigare och inte tyckt at dom är märkvärdiga på nåt sätt men absolut inte dåliga.
Tycker att du skall satsa på T1R med och gå ner till 195/50 R15 istället Patand, då blir det billigt, billigt, billigt. 27,50 Pund/st på Camskills för att vara exakt!!!
Kan helt klart rekommendera Falken däcken..och som det är sagt i ngt inlägg så är dom väldigt prisvärda...på deras bredare däck har dom ett väldigt bra v mönster för vått väglag..sen hur många mil man kan få ut på dom beror nog väldigt mycket på körstilen..när jag jobbade x-tra på gummiverkstaden så körde många taxi bilar på falken däcken..och dom fick ut många mil på dom, medans 18-22 åringarna med hottade beemers fick inte ut väldigt många
Har själv bestämt mig för Toyo T1R, har haft dom på fruns Miata tidigare och inte tyckt at dom är märkvärdiga på nåt sätt men absolut inte dåliga.
Tycker att du skall satsa på T1R med och gå ner till 195/50 R15 istället Patand, då blir det billigt, billigt, billigt. 27,50 Pund/st på Camskills för att vara exakt!!!
Tack för tipset! Får se vad det kan bli framåt vårkanten (om det öht blir något...).
Köpte nya till sommaren som är förbi, ville ha Falken.....men tyvärr var dem slutsålda hos kompisen som sålde dem för 1000lappen st, så fick bli nankang, tycker dem funkar bra i torrt, lite sämre i våt, men går ändå att köra bredställ! haha
Straight roads are for fast cars but twisty roads are for fast drivers!!!
Min favorit om det ska vara billigt, iaf från däckonline då, är Fulda. Kör bara det numera. Carat Progresso på 924:an. Har aldrig greppat så bra, i vått & torrt, eller rullat så tyst. ECO-nånting...på polon. Slitstarka! men kanske lite sämre grepp i vått, som alltid på ECO-däck. Fulda är ett klipp!
nankang är helt livsfarliga i regn. ofta är dom flesta lågprisdäck rätt hyfsade på tort men i regn e dom totalt väderlösa vattenplanar lätt och grymt dåligt grepp på våt vägbana
Porsche 968 CS -93
BMW 325d m-sport -09
ERCUP segrare 2008
Porsche sports cup 8C segrare 2010
jonaslarsson wrote:nankang är helt livsfarliga i regn. ofta är dom flesta lågprisdäck rätt hyfsade på tort men i regn e dom totalt väderlösa vattenplanar lätt och grymt dåligt grepp på våt vägbana
Det bekräftar min erfarenhet av Nankang...
/ Erol
-Siktar på 450 hk-
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.
Har också hört att våtgreppet är riktigt kasst på Nankang men har aldrig kört på dom själv. Vet inte om man skall räkna Toyo som ett riktigt lågprismärke men jag har haft bra vårgrepp på Toyo T1R.
Är det säkra våtegenskaper man är ute efter så har ju Däckonlie bra priser på Uniroyals rainmumbojumbo och dom har väl alltid haft bra våtegenskaper?
FSN wrote:Vet inte om man skall räkna Toyo som ett riktigt lågprismärke men jag har haft bra vårgrepp på Toyo T1R.
Toyo R888 har riktigt bra våtgrepp också har jag märkt.
Dock gillar de förståss inte "djupt" stillastående vatten då det lätt vattenplanar pga det snåla mönstret på dem, men det är ju något man får ta i beräkning med R-däck.