944 Sverige behöver din hjälp
- Joakim
- Forum founder
- Posts: 1248
- Joined: 2004-03-18 15:01:12
- Telefon: 0707566691
- Bilmodell: Ingen Porsche just nu
- Årsmodell: Vet ej
- Location: Linköping
- Contact:
Nu har du fullständiga rättigheter Andreas!
http://www.turnclear.com" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.nonakedtires.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.blackantenergy.com" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.nonakedtires.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.blackantenergy.com" onclick="window.open(this.href);return false;
- patand
- Moderator & Raceputte
- Posts: 25406
- Joined: 2004-05-03 14:00:48
- Bilmodell: 924 Turbo
- Årsmodell: 1980
- Location: Oxelösund
- Contact:
Nu har jag också det!Joakim wrote:Nu har du fullständiga rättigheter Andreas!

Undrar om du vet vad du gjort Joakim!







Patrik PCS #9071
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
- Joakim
- Forum founder
- Posts: 1248
- Joined: 2004-03-18 15:01:12
- Telefon: 0707566691
- Bilmodell: Ingen Porsche just nu
- Årsmodell: Vet ej
- Location: Linköping
- Contact:
Antagligen inte,patand wrote:Nu har jag också det!Joakim wrote:Nu har du fullständiga rättigheter Andreas!![]()
Undrar om du vet vad du gjort Joakim!![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()

Man får ju gambla lite ibland

http://www.turnclear.com" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.nonakedtires.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.blackantenergy.com" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.nonakedtires.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.blackantenergy.com" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Site Admin
- Posts: 287
- Joined: 2008-12-30 16:20:56
- Bilmodell: 944 turbo -86
- Location: Umeå
- Contact:
- patand
- Moderator & Raceputte
- Posts: 25406
- Joined: 2004-05-03 14:00:48
- Bilmodell: 924 Turbo
- Årsmodell: 1980
- Location: Oxelösund
- Contact:
Låter kanon Andreas!
Lägg gärna upp en ny tråd med info om vilken tid du tänker ta ner forumet och förväntat nertid under Allmänt när du vet! Kan vara bra att informera användarna någon dag i förväg om möjligt. 


Patrik PCS #9071
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
- Maxx
- Addict
- Posts: 6045
- Joined: 2004-04-13 00:16:47
- Bilmodell: 968 Clubsport
- Årsmodell: 1994
- Location: Eskilstuna
- Contact:
Tack Patrik för att du tänker på oss beroende som behöver förbereda oss och hitta substitut under tiden forumet ligger nere.patand wrote:Låter kanon Andreas!Lägg gärna upp en ny tråd med info om vilken tid du tänker ta ner forumet och förväntat nertid under Allmänt när du vet! Kan vara bra att informera användarna någon dag i förväg om möjligt.

»Liebe wächst nicht auf Bäumen, sie wird in Zuffenhausen hergestellt«
Michael Sjösgärd | 968 clubsport -94 | Maxx Liebling
Nürburgring nordslinga: 41 varv (9:03.32 BTG, 2010-09-13)
Michael Sjösgärd | 968 clubsport -94 | Maxx Liebling
Nürburgring nordslinga: 41 varv (9:03.32 BTG, 2010-09-13)
-
- Site Admin
- Posts: 287
- Joined: 2008-12-30 16:20:56
- Bilmodell: 944 turbo -86
- Location: Umeå
- Contact:
- patand
- Moderator & Raceputte
- Posts: 25406
- Joined: 2004-05-03 14:00:48
- Bilmodell: 924 Turbo
- Årsmodell: 1980
- Location: Oxelösund
- Contact:
Klart man måste ta hänsyn till er som är beroende... vi andra klarar ju oss utan några dagar men för er kan det ju bli jobbigt...Sjösgärd wrote:Tack Patrik för att du tänker på oss beroende som behöver förbereda oss och hitta substitut under tiden forumet ligger nere.

Patrik PCS #9071
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
-
- Site Admin
- Posts: 287
- Joined: 2008-12-30 16:20:56
- Bilmodell: 944 turbo -86
- Location: Umeå
- Contact:
Efter ett försök att "flytta" utseendet från detta forum till det nya så har jag kommit fram till att det inte går så lätt.
Man/jag eller någon med intresse för hur man gör teman till phpbb3 skulle kunna göra flytten, Själv känner jag att det skulle vara möjligt men det krävs lite tid...
Eller att man letar åt någon ny style som kan passa rakt av på t.ex http://www.phpbb3styles.net/db/?start=0
Man/jag eller någon med intresse för hur man gör teman till phpbb3 skulle kunna göra flytten, Själv känner jag att det skulle vara möjligt men det krävs lite tid...
Eller att man letar åt någon ny style som kan passa rakt av på t.ex http://www.phpbb3styles.net/db/?start=0
-
- Site Admin
- Posts: 287
- Joined: 2008-12-30 16:20:56
- Bilmodell: 944 turbo -86
- Location: Umeå
- Contact:
Jag har lyckas konvertera hela forumet till phpbb3, utseendet går inte att "föra över" utan man kanske får börja med ett standard utseende från phpbb3 och sedan försöka modifiera det med färger och själva headern med 944sverige loggan + sponsorer. Utseendet går att ändra när sidan är uppe live och körs.
Jag tror en uppgradering kan ligga nära till hands, tycker jag läser var och varannan vecka att användare och inlägg bara försvinner. Även om inte konverteringen är 100%-ig så tror jag att detta problem kommer att försvinna.
Ska detta blir årets julklapp ? Det kommer att krävas lite av dels administratörerna och användarna här på forumet,
1. En del trådar blir klistrade, trots att dom inte är klistrade/viktiga meddelanden vid konverteringen. Detta måste vi manuellt ändra. konverteringen är inte 100%-ig. (vad jag sett gäller det kanske ett 20-tal trådar sammanlagt på tidigare konverteringar.)
2. Sidan kommer att behöva vara nere ungefär 2-3 dygn skulle jag tro, Åtminstone helst stängd för inloggningar och nya inlägg.
3. Vi behöver ha någon tråd där användare sedan får rapportera in eventuella problem, T.ex om dom upptäcker konstiga inlägg som gått fel vid konverteringen(Det finns ingen chans för mig att granska alla inlägg efter konverteringen =))
4. Användarna har lite överseende under kanske 1:a månaden vi kör det nya forumet.
Vet inte om vi ska dra en omröstning om användarna tycker det är värt det, eller om vi ska fortsätta med denna version, Det måste ju trots allt vara för användars skulle uppgraderingen genomförs.
Jag tror en uppgradering kan ligga nära till hands, tycker jag läser var och varannan vecka att användare och inlägg bara försvinner. Även om inte konverteringen är 100%-ig så tror jag att detta problem kommer att försvinna.
Ska detta blir årets julklapp ? Det kommer att krävas lite av dels administratörerna och användarna här på forumet,
1. En del trådar blir klistrade, trots att dom inte är klistrade/viktiga meddelanden vid konverteringen. Detta måste vi manuellt ändra. konverteringen är inte 100%-ig. (vad jag sett gäller det kanske ett 20-tal trådar sammanlagt på tidigare konverteringar.)
2. Sidan kommer att behöva vara nere ungefär 2-3 dygn skulle jag tro, Åtminstone helst stängd för inloggningar och nya inlägg.
3. Vi behöver ha någon tråd där användare sedan får rapportera in eventuella problem, T.ex om dom upptäcker konstiga inlägg som gått fel vid konverteringen(Det finns ingen chans för mig att granska alla inlägg efter konverteringen =))
4. Användarna har lite överseende under kanske 1:a månaden vi kör det nya forumet.
Vet inte om vi ska dra en omröstning om användarna tycker det är värt det, eller om vi ska fortsätta med denna version, Det måste ju trots allt vara för användars skulle uppgraderingen genomförs.
-
- Site Admin
- Posts: 287
- Joined: 2008-12-30 16:20:56
- Bilmodell: 944 turbo -86
- Location: Umeå
- Contact:
Bild på orginalutseendet
Ja en bild på hur det kommer att se ut i början...
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
- Maxx
- Addict
- Posts: 6045
- Joined: 2004-04-13 00:16:47
- Bilmodell: 968 Clubsport
- Årsmodell: 1994
- Location: Eskilstuna
- Contact:
Vad är det för skillnad i "utseende" förutom 944 Sverige-loggan och bilsiluetten? De, plus sponsorloggorna, är väl det som är intressantast att föra över?
Jag tycker att det bara är att köra på med bytet!
Jag tycker att det bara är att köra på med bytet!

»Liebe wächst nicht auf Bäumen, sie wird in Zuffenhausen hergestellt«
Michael Sjösgärd | 968 clubsport -94 | Maxx Liebling
Nürburgring nordslinga: 41 varv (9:03.32 BTG, 2010-09-13)
Michael Sjösgärd | 968 clubsport -94 | Maxx Liebling
Nürburgring nordslinga: 41 varv (9:03.32 BTG, 2010-09-13)
- broberg
- Addict
- Posts: 2069
- Joined: 2004-03-17 14:39:27
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Årsmodell: Vet ej
- Contact:
- emm
- Addict
- Posts: 3901
- Joined: 2005-06-27 21:25:51
- Bilmodell: 951
- Årsmodell: 1986
- Location: Anderslöv (norra Europas krutdurk)
- Contact:
+1Sjösgärd wrote:
Jag tycker att det bara är att köra på med bytet!
Tut-tut!
Mikael S
Porsche 996 C2 X51
Tidigare:
Porsche 951 -86.
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... 02&start=0
Porsche 944 -88
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... =17&t=5000
Porsche 996 C2 X51
Tidigare:
Porsche 951 -86.
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... 02&start=0
Porsche 944 -88
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... =17&t=5000
- Erol
- Moderator
- Posts: 4350
- Joined: 2005-12-20 14:11:36
- Bilmodell: 951 Snart körbar
- Årsmodell: 1986
- Location: Eskilstuna
- Contact:
Kan inte du hjälpa till att få knappar och ikoner på rätt ställe? Du harbroberg wrote:Michael är inte så off, det här forumet är byggt på original temat i phpbb.
Men blir lite ledsen över att han inte märker att så gott som alla knappar och ikoner är ändrade
väl varit inblandad i det befintliga forumets utformning...
Mvh Erol
-Siktar på 450 hk-
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.
Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.
Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600
Who is online
Users browsing this forum: No registered users