johan944 wrote:Samma sak med dem stolarna som diskuteras i denna tråd så kommer dem ju upp om man söker på sparco eller liknande märke på blocket, vilket jag ser som ganska konstig marknadsföring.
Sen att dem väger 6,8 kilo styck känns väldigt tunt i matterialet, motsvarande Sparco glasfiberstolar ligger på 7,4 (rev plus) till 10 (corsa) och dem stolarna är FIA Godkända.
Inget konstigt alls, de försöker ju sno kunder från Sparco och andra
märken... Så fungerar det över lag med annonser på blocket.
Stolarna väger mellan 10-11 kg med skenor, dvs ca 8-9 kg utan skenor.
(Jag har vägt mina och "DLS" har vägt sina)
/ Erol
-Siktar på 450 hk-
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.
Min biltråd:
http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600