Renovering av motor

924/928/944/968
Post Reply
Message
Author
User avatar
peter mik
S-Poster
Posts: 52
Joined: 2006-12-31 10:16:22
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Danmark
Contact:

Renovering av motor

#1 Post by peter mik »

Vem är bra för maskinarbeten på en Turbo motor som har små repor på cylinderväggene. Kanske slip av vev. Toppen ska också ha en tur med planslip ock ventilslip tänker jeg. Bra job ock pris självklart :D
Södra Sverige tänker jeg.

Mvh
Peter Mikkelsen
peter mik
944 turbo '89 til gate och trackdays
944S2 '88 som kör Youngtimer Cup i DK
www.pro-motor.dk

Björn Nilsson
Turbo-Poster
Posts: 977
Joined: 2004-03-29 11:36:57
Telefon: 0704847656
Bilmodell: Porsche 951-E85
Årsmodell: 1990
Location: Lomma
Contact:

Re: Renovering av motor

#2 Post by Björn Nilsson »

Topplocksverkstaden i Lund is dah shit :mrgreen: Men Erland som gör jobben är rätt långt från mainstream person..... :roll: Han jobbar helst på natten så ofta lämnar/hämtar man delar på kvällarna. Han gör dock ett mycket bra jobb! Han har planslipat min topp, kostade typ 800:- eller nått.

http://www.topplocksverkstan.se/" onclick="window.open(this.href);return false;

/Björn
Mvh Björn Olander
(fd Nilsson)
0704-847656
Lomma

User avatar
Erol
Moderator
Posts: 4350
Joined: 2005-12-20 14:11:36
Bilmodell: 951 Snart körbar
Årsmodell: 1986
Location: Eskilstuna
Contact:

Re: Renovering av motor

#3 Post by Erol »

Björn Nilsson wrote:Topplocksverkstaden i Lund is dah shit :mrgreen: Men Erland som gör jobben är rätt långt från mainstream person..... :roll: Han jobbar helst på natten så ofta lämnar/hämtar man delar på kvällarna. Han gör dock ett mycket bra jobb! Han har planslipat min topp, kostade typ 800:- eller nått.

http://www.topplocksverkstan.se/" onclick="window.open(this.href);return false;

/Björn
Skulle jag lämna in min topp till någon i södra Sverige så är det till Erland Cox, erkänt duktig kille!Finns säkert någon som gör det för någon hundrig billigare, men knappast bättre.



/ Erol
-Siktar på 450 hk-
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.

Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: Bing [Bot]